Fast jag klarar mig bra, har faktiskt aldrig, sedan jag började, haft en dag som jag inte haft jobb på. Bara det att jag kan inte ta en stängning eller en tidig öppning, å andra sidan har jag inte haft så pass långa vikariat att det har varit aktuellt än och faktum är ju att de flesta förskolor klarar sig till 07 innan vikarierna kommer in på morgonen om det är så och de allra flesta barn går ofta hem vid 16, senast 16.30. På de förskolor jag jobbat där det varit mycket integration, vilket är där jag önskat i första hand, är det ytterst få som är kvar efter 14.00, jag tror faktiskt inte det har hänt hittills.
Jag behöver plugga 17 veckor utan csn, sedan ska skolan skicka in studieresultaten. Skolan är dock ganska snälla så läraren sa att de kan göra det nu om det är så, då alla mina uppgifter är klara fram till jul förutom det projekt vi håller på med. Å andra sidan så utbildar jag mig med förhoppning på diplomatutbildningen och eftersom jag jobbar i en kommun med oerhört mycket integrationsarbete och jag därför dels har en tjänst inom integrationen, projektanställning som tar slut i december, och sedan jobbar upp till 100% i förskolorna som överhuvudtaget har väldigt mycket flyktingbarn, så känner jag att när jag nu har fått in en fot så tar jag den här terminen och jobbar på fältet så jag möter de jag sedan kommer att möte ute i verkligheten på en gång.