Till ts...
Jag har läst hela tråden. Du har fått många bra tips härinne som är värda att tänka på. Många härinne vittnar om en bred erfarenhet av just katter. Ibland när man skaffar ett djur blir det inte rätt även om man gjort allting rätt när man skaffat dom. Ibland stämmer inte ens egen personlighet överens med djurets personlighet. Ibland blir det tokigt helt enkelt. Det bästa man kan göra i en sån situation är att faktiskt omplacera djuret för även om du försöker dölja det så märker dom att du inte är helt tillfreds med dom. Djuren läser av oss så mycket bättre än vi läser dom. Det kan helt klart vara så att hon känner samma sak för dig som du känner för henne. Ni klickar helt enkelt inte. Hon känner det garanterat. Att leva med ett djur i 15-20 å som man inte klickar med är inte trevligt varken för ägaren eller djuret. Jag har alltid haft mycket djur omkring mig, mina djur brukar stanna hela sina liv hos mig men vid några tillfällen har jag omplacerat, en katt, en hund och en häst. Jag har inte gjort det för att jag har misslyckats med dom, jag har gjort det för att jag älskar dom massor men insett att vi inte riktigt passar ihop och har då gett dom chansen att hitta "sin" människa som dom klickar med fullt ut. Det är svårt men helt klart värt det när man hittat deras människa och ser hur dom matchar och allt fungerar tillfredställande för både människa och djur. En omplacering ger även dig chansen att få det du vill ha.
Jag har nyligen lämnat in världens mysigaste katt som jag hade velat behålla själv men inte kan till ett katthem, ett riktigt plåster deluxe! Han är 2 år och det snällaste av det snällaste men övergiven och jag kan inte ta in någon mer katt nu så katthemmet hjälpte mig där. Han har nu fått ett nytt hem där dom eftersökte just en plåsterkatt och att se den kärleken och hur bra det blev är oslagbart.

Ibland blir det tokigt och då får man göra om och göra rätt helt enkelt.
Min ena katt som kom för några månader sedan (övergiven den med) är en plåsterkatt, min gamla katt på 12 år som är uppfödd hos mig är det inte men hon gosar ibland och om jag lägger täcket och filten rätt i sängen så kommer hon och sover en stund hos mig på kvällarna nu på ålderns höst. Det känns som ett privilegium att ha henne nära dom stunderna. Hon är väldigt speciell och jag har alltid accepterat med ett öppet sinne utan att känna sorg i det att hon inte vill vara nära på det sättet mina andra katter vill.
Ang pengarna så får du säkert tillbaka pengarna vid en omplacering, en katthems katt är redan klar med kastrering och vaccinationer och du kan där också berätta vad det är du söker. Katthemmen vill gärna matcha rätt för allas skull och katterna där är också betydligt billigare och du kommer få pengar över och dessutom en katt som kan ge och vill ge dig den närhet som du behöver. Värt att tänka på i alla fall.