anciplanki
Trådstartare
Har varit borta flera timmar idag också..Men om du får leka med henne, hon kommer och söker kontakt, hon har legat under filten och dessutom beter sig som på filmen - vad mer vill du ha?! Hon verkar ju jättego?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har varit borta flera timmar idag också..Men om du får leka med henne, hon kommer och söker kontakt, hon har legat under filten och dessutom beter sig som på filmen - vad mer vill du ha?! Hon verkar ju jättego?
Fast du Får ju både sällskap och närhet?Man kanske kan sammanfatta att ja som sagts här så kommer troligen inte något göra större skillnad.
Tänker att dom flesta väl ändå skaffar husdjur för sällskap och närhet.
Men det är också vad det är och så får det väl vara.
Ikväll har jag varit i soffan och hon har valt fotpallen![]()
Jag förstår nu hur du menar..för mig är väl plåsterkatt att hon vill vara nära mig någon gång, utan att jag aktiverar..utan för gos och mys helt enkelt.Fast du Får ju både sällskap och närhet?
Jag har skrivit att jag har en plåsterkatt.Just nu sitter jag i soffan och han ligger högst upp i sitt kattträd och spanar ut på någonting i mörkret. Minst halva tiden består "plåstrandet" av att han helt enkelt vill ha min uppmärksamhet och kräver aktivering/att jag ägnar tid åt honom, inte att han ligger passiv i mitt knä liksom.
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha utöver vad du redan får. Är det bara sovandet som är problemet?
Inte lätt heller att ignorera en kattunge som är runt en på morgonen och jamar, det vill man ju egentligen inte heller...men att hon gör så är ju för att bli underhållenFast du Får ju både sällskap och närhet?
Jag har skrivit att jag har en plåsterkatt.Just nu sitter jag i soffan och han ligger högst upp i sitt kattträd och spanar ut på någonting i mörkret. Minst halva tiden består "plåstrandet" av att han helt enkelt vill ha min uppmärksamhet och kräver aktivering/att jag ägnar tid åt honom, inte att han ligger passiv i mitt knä liksom.
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha utöver vad du redan får. Är det bara sovandet som är
Det gör väl dom flesta? Man vill träna en viss sak, tycker om ett visst utseende, tycker om viss typ av temperament. Skulle aldrig vilja ha något random djur som inte passar in i min livsstil eller för mina krav.Jag har nog aldrig tänkt på det så - att man skaffar djur för att fylla ett specifikt behov som man själv har. Jag har personligen alltid haft ett intresse för och en kärlek till djur, men i alla fall för min del har det alltid varit fråga om en lite mer villkorslös kärlek - ungefär som den man känner till sina barn. Givetvis med en förhoppning om att vara älskad tillbaka och en förhoppning om en relation som kan vara givande för både mig och djuret, men inte med kravet varken att bli älskad eller att bli älskad på ett visst sätt. Och därför reagerar jag - och blir ledsen för kattens skull - när du så tydligt är besviken på din katt för att den inte är som du hoppades. Det är varken skrivet i någon affekt eller utan eftertanke - och inte heller avsett att vara någon sorts påhopp även om du nu uppfattar det så - utan det är min väldigt ärliga känsla och åsikt.
Precis, håller med..så känner jag också. En stor och långvarig investering på många plan, med engagemang, tid och pengar.Det gör väl dom flesta? Man vill träna en viss sak, tycker om ett visst utseende, tycker om viss typ av temperament. Skulle aldrig vilja ha något random djur som inte passar in i min livsstil eller för mina krav.
Det gör väl dom flesta? Man vill träna en viss sak, tycker om ett visst utseende, tycker om viss typ av temperament. Skulle aldrig vilja ha något random djur som inte passar in i min livsstil eller för mina krav.
Precis, håller med..så känner jag också. En stor och långvarig investering på många plan, med engagemang, tid och pengar.
Tålamod säger jag bara. Mina katter har blivit gosigare med tiden. Man måste också vinna deras tillit och det kan ta månader och tom år. Katten jag har nu är som gosigast nu när han är 15. Blir mer mys än lek helt enkelt. Om du är så missnöjd och inte har tålamod att klicka med katten/acceptera den för hur den är så omplacera och skaffa en äldre katt som man vet är lugn och kelig.Som idag t.ex då jag ändå varit borta i flera timmar, hos dottern och nya barnbarnet.
Verkade väl glad att se mig när jag kommer hem, och jag leker med henne en stund på golvet.
Så går hon bara och först sätter sig på en stol flera meter bort typ.
Jag sitter nu i soffan och hon ligger kvar på stolen.
Konstigt för mig och mycket tråkigt måste jag tyvärr säga. Att inget behov av min närhet eller kontakt finns.
Bara när hon vill leka på förmiddagen och är uppe i högvarv. Eller går efter för jag gör något.
Sängen har hon fortfarande inte kommit till alls, utom 5 minuter något tillfälle på morgonen när jag ska gå upp. Inte heller i knät mer, eller direkt bredvid egentligen heller.
Men du, det finns ju en uppenbar sorg och besvikelse hos dig att det inte blev så som du önskade direkt. Men det finns ju också lösningar.Som idag t.ex då jag ändå varit borta i flera timmar, hos dottern och nya barnbarnet.
Verkade väl glad att se mig när jag kommer hem, och jag leker med henne en stund på golvet.
Konstigt för mig och mycket tråkigt måste jag tyvärr säga. Att inget behov av min närhet eller kontakt finns.
Bara när hon vill leka på förmiddagen och är uppe i högvarv. Eller går efter för jag gör något.
Sängen har hon fortfarande inte kommit till alls, utom 5 minuter något tillfälle på morgonen när jag ska gå upp. Inte heller i knät mer, eller direkt bredvid egentligen heller.
Som idag t.ex då jag ändå varit borta i flera timmar, hos dottern och nya barnbarnet.
https://www.facebook.com/share/r/1AoncZ2wzE/?mibextid=wwXIfrMen snälla du, vad är det du förväntar dig? Det är en KATT och åtminstone i min värld är katter kända för att vara självständiga, sociala helt på sina egna villkor och faktiskt ganska omöjliga att bestämma över. Jag tycker personligen att det är givande att ha mina katter i huset alldeles oavsett om de vill sitta i knät eller inte, men med de närhetsbehov du verkar ha så är det kanske inte fel katt du har utan fel art? Jag tänker att en hund av sällskapsras antagligen hade passat dig bättre?
https://www.facebook.com/share/r/18eHCH9pdu/?mibextid=wwXIfrMen snälla du, vad är det du förväntar dig? Det är en KATT och åtminstone i min värld är katter kända för att vara självständiga, sociala helt på sina egna villkor och faktiskt ganska omöjliga att bestämma över. Jag tycker personligen att det är givande att ha mina katter i huset alldeles oavsett om de vill sitta i knät eller inte, men med de närhetsbehov du verkar ha så är det kanske inte fel katt du har utan fel art? Jag tänker att en hund av sällskapsras antagligen hade passat dig bättre?
Jag har läst hela tråden och dina förväntningar är helt enkelt inte rimliga. Dessutom är djur väldigt bra på att läsa av oss så kissen känner förmodligen av din sinnesstämning.
Som jag sagt..båda mina Perser var mycket tillgivna som små. Honan alltid.Men snälla du, vad är det du förväntar dig? Det är en KATT och åtminstone i min värld är katter kända för att vara självständiga, sociala helt på sina egna villkor och faktiskt ganska omöjliga att bestämma över. Jag tycker personligen att det är givande att ha mina katter i huset alldeles oavsett om de vill sitta i knät eller inte, men med de närhetsbehov du verkar ha så är det kanske inte fel katt du har utan fel art? Jag tänker att en hund av sällskapsras antagligen hade passat dig bättre?
Som jag sagt..båda mina Perser var mycket tillgivna som små. Honan alltid.
Sista..pojken låg ju på mig som kattunge men som sagt inte som vixen alls.
Dom är såklart individer..men finns många som är så tillgivna.
Trodd Perser/Ragdoll skulle vara perfekt för mig. Men finns ju Brittiskt i henne också. Och vad jag nu hört är dom inte det. Men ändå..alla är olika. Hade Birma som högg hela tiden…men båda Perser kunde barnen/barnbarnen bära när barnen var små.
Hund är ett helt annat åtagande för mig..
Både perser och ragdoll är mycket mer en 'ligga bredvid' katt än de livligare korthåren. Megara är inte särskilt gosig för att vara burma, men så fort jag lägger mig på soffan för att läsa kommer hon sättande och ska ligga mellan mina ben, när hon inte bestämmer sig för att attackera mina fötter dvs. På nätterna börjar hon alltid natten mellan benen och migrerar tills jag känner henne med fötterna. Däremot kan jag inte klappa för då går hon därifrån utan måste ligga helt stilla.
Nikita min förra burma var precis som du vill ha din katt. Extremt klistrig och jag kunde göra exakt vad jag ville med henne, inklusive precis som på FB klippet.
Jag tror att din katt känner av din längtan och blir stressad av det. För bådas skull, precis som jag skrev tidigare, omplacera så både du och din katt blir lyckligare. Men, man ska inte glömma att hon är en kattunge. De har sällan/aldrig tålamod att ligga och mysa. Och det gäller alla kattungar, och ibland upp i slyngelåldern då får du vänta några år innan din katt blir som du vill. Om hon blir som du vill.
@Bison s tre katter har/hade mycket olika personlighet där en var extremt gosig och de andra två är lite mer avmätta.
Både perser och ragdoll är mycket mer en 'ligga bredvid' katt än de livligare korthåren. Megara är inte särskilt gosig för att vara burma, men så fort jag lägger mig på soffan för att läsa kommer hon sättande och ska ligga mellan mina ben, när hon inte bestämmer sig för att attackera mina fötter dvs. På nätterna börjar hon alltid natten mellan benen och migrerar tills jag känner henne med fötterna. Däremot kan jag inte klappa för då går hon därifrån utan måste ligga helt stilla.
Nikita min förra burma var precis som du vill ha din katt. Extremt klistrig och jag kunde göra exakt vad jag ville med henne, inklusive precis som på FB klippet.
Jag tror att din katt känner av din längtan och blir stressad av det. För bådas skull, precis som jag skrev tidigare, omplacera så både du och din katt blir lyckligare. Men, man ska inte glömma att hon är en kattunge. De har sällan/aldrig tålamod att ligga och mysa. Och det gäller alla kattungar, och ibland upp i slyngelåldern då får du vänta några år innan din katt blir som du vill. Om hon blir som du vill.
@Bison s tre katter har/hade mycket olika personlighet där en var extremt gosig och de andra två är lite mer avmätta.