Få stolsryggar mer bekväma

Mirre

Trådstartare
Ryggstöden på mina köksstolar är sanslöst obekväma att sitta lutade emot.
Så funderade på om man skulle klä om stolarna på något vis för att få det mjukare. Men med vad?
Vanliga stolsöverdrag går ju att få tag i var som helst, men vill ha någon typ av stoppning under.
 
Hur bra är du på att sy?
Stolsöverdrag kan ju vara en grund (om du gillar sådana) som du lägger i stoppning i mot ryggen.
Annars tänker jag spontant och vet inte om det ens finns snygga, men typ stolsdynor som man knyter i bakkant kanske man kan göra om så att man knyter fast dom upptill i ryggstödet istället och får som en "kudde" mot ryggstödet :idea:.
 
Hur bra är du på att sy?
Stolsöverdrag kan ju vara en grund (om du gillar sådana) som du lägger i stoppning i mot ryggen.
Annars tänker jag spontant och vet inte om det ens finns snygga, men typ stolsdynor som man knyter i bakkant kanske man kan göra om så att man knyter fast dom upptill i ryggstödet istället och får som en "kudde" mot ryggstödet :idea:.
Inte alls.
Kan knappt sy en vanlig raksöm haha.
Men det med stolsdynorna lät ju bra däremot, något sådant skulle kunna funka
 
Prova hänga en ihopvikt filt över ryggstödet och se om det blir bra. Dessvärre är min upplevelse att obekväma stolsryggar beror på att lutningen på ryggen är fel och då är bästa lösningen att köpa nya stolar. Köp äldre stolar på Blocket eller liknande, typ från 60-talet. Då visste de att bygga bra möbler anpassade efter kroppens anatomi.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 603
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 612
Senast: MML
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp