Få tillbaka,eller betala? Deklarationen

Betala 4100:- :down: räcker det inte att FK krävde tillbaka 5000:- för tidigare bostadsbidrag? :( Har ju ingen inkomst att hurra över så det känns :turd::turd::turd:
 
Jag får tillbaka nästan 15 000 kr. Men jag funderar på det här med reseersättning? När har man rätt till det? Vad skickar man in för underlag?

(Nej jag orkar varken googla eller vänta tills sambon kommer hem. :D)
 
För första gången på flera år får jag tillbaka pengar, 3 371 kr. Det hade jag inte räknat med, brukar hamna ganska nära +/- 0. Nu måste jag analysera hur detta kunde hända :p
 
Jag får tillbaka nästan 15 000 kr. Men jag funderar på det här med reseersättning? När har man rätt till det? Vad skickar man in för underlag?

(Nej jag orkar varken googla eller vänta tills sambon kommer hem. :D)

Du sätter dig och räknar ihop hur långt du kör t/r till jobbet.
ex. jag kör 8 mil t/r * 18.50 (skatteverkets reseersättning) *(hur många dagar du jobbat på hela året exvs en heltids 40 h arbetstjänst ligger på ca 260 dagar) sen får du tillbaka 30% av allt som överstiger 10 000kr.

så för mig blir det: 8*18,50*260=38480-10000= 28480*0,3=8544 ca
 
Gott jag får tillbaka strax över 8000 och utöver de kommer jag kunna göra avdrag för resa till och från jobb, kör ju 11 mil om dagen så borde bli strax över 20 000 kr tillbaka :) Jayy!
 
Du sätter dig och räknar ihop hur långt du kör t/r till jobbet.
ex. jag kör 8 mil t/r * 18.50 (skatteverkets reseersättning) *(hur många dagar du jobbat på hela året exvs en heltids 40 h arbetstjänst ligger på ca 260 dagar) sen får du tillbaka 30% av allt som överstiger 10 000kr.

så för mig blir det: 8*18,50*260=38480-10000= 28480*0,3=8544 ca

Tack! :up:
 
Man måste också göra en regelbunden tidsvinst på två timmar jämfört med att åka kollektivt. Kan vara värt att tänka på :)

Om man inte kan åka kollektivt på grund av ens hundar då? :angel: Med 3 km till bussplatsen och dålig lantistrafik + byten så är det nog inte ett bekymmer men det kan ju vara värt att kolla upp!
 
Jag får tillbaka ca 5600 kr, ungefär vad jag hade räknat med då jag inte hade jämkat för räntorna på mitt bostadslån. Sedan lär jag få tillbaka ca. 2300 kr för resor till och från jobb.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 323
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
358
Juridik & Ekonomi Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december...
Svar
4
· Visningar
494
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 443
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp