Få ut lönen tidigare?

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som lyckats få ut lönen tidigare än 25:e?

Finns det några särskilda regler/lagar kring det här?

Det gäller ett sommarvikariat på ett äldreboende, timlön.
En bil har rasat och det hade varit guld att få ut lönen lite tidigare :p
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Prata med din arbetsgivare och förklara situationen?
Det borde väl inte vara helt omöjligt att få ut ett förskott på lönen?
Det vet jag att jag fick nån gång för tusen år sedan eller nått när jag hamnade i en lite trist situation... det var inga som helst problem. Så bara du har en schyst arbetsgivare så borde det lösa sig!
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Jag ringde och frågade och han skulle kolla upp det och återkomma i eftermiddag. Får väl hålla tummarna :)
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Det beror helt på arbetsgivaren. Min arbetsplats är liten och där är det inga problem med att ta ut lön i förskott. På större arbetsplatser kan det säkert vara mindre flexibelt.
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Någon som lyckats få ut lönen tidigare än 25:e?

Finns det några särskilda regler/lagar kring det här?

Det gäller ett sommarvikariat på ett äldreboende, timlön.
En bil har rasat och det hade varit guld att få ut lönen lite tidigare :p

Inom den kommun jag jobbar på, så blir ALLTID semestervikarierna tillfrågade om de vill ha förskott på grundlönen ( ej ob) pga av ekonomin. Dock brukar det gälla samma datum (27:e i månaden även om det är förskott). De får fylla i papper om det. Vet inte hur det funkar i andra kommuner, men lättast är väl att ringa och fråga din chef/lönekontoret på det aktuella stället:)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 935
Senast: Bison
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 988
Senast: ptr
·
Juridik & Ekonomi Så, jag har första gången med försäkringskassan att göra och de går inte att nå på telefon eller annat. Det som hänt är att min...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 679
Senast: Enya
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 129
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp