Få ut lönen tidigare?

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som lyckats få ut lönen tidigare än 25:e?

Finns det några särskilda regler/lagar kring det här?

Det gäller ett sommarvikariat på ett äldreboende, timlön.
En bil har rasat och det hade varit guld att få ut lönen lite tidigare :p
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Prata med din arbetsgivare och förklara situationen?
Det borde väl inte vara helt omöjligt att få ut ett förskott på lönen?
Det vet jag att jag fick nån gång för tusen år sedan eller nått när jag hamnade i en lite trist situation... det var inga som helst problem. Så bara du har en schyst arbetsgivare så borde det lösa sig!
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Jag ringde och frågade och han skulle kolla upp det och återkomma i eftermiddag. Får väl hålla tummarna :)
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Det beror helt på arbetsgivaren. Min arbetsplats är liten och där är det inga problem med att ta ut lön i förskott. På större arbetsplatser kan det säkert vara mindre flexibelt.
 
Sv: Få ut lönen tidigare?

Någon som lyckats få ut lönen tidigare än 25:e?

Finns det några särskilda regler/lagar kring det här?

Det gäller ett sommarvikariat på ett äldreboende, timlön.
En bil har rasat och det hade varit guld att få ut lönen lite tidigare :p

Inom den kommun jag jobbar på, så blir ALLTID semestervikarierna tillfrågade om de vill ha förskott på grundlönen ( ej ob) pga av ekonomin. Dock brukar det gälla samma datum (27:e i månaden även om det är förskott). De får fylla i papper om det. Vet inte hur det funkar i andra kommuner, men lättast är väl att ringa och fråga din chef/lönekontoret på det aktuella stället:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 941
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
523
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 109
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp