Fälttävlans-VM 2022

Givetvis finns det ekipage som inte är lika trevliga att titta på men om vi tar Niklas ritt här ovanför som exempel så är det mjukt, följsamt, hästen rör sig lätt och smidigt, det ser inte spänt och ansträngt ut och även i de samlade gångarterna så känns hästens rörelser vägvinnande och energisnåla. Det är en känsla jag ofta saknar inom den vanliga dressyren där man premierar flashiga och uttrycksfulla rörelser som ibland kommer på bekostnad av lättheten och avslappningen.
 
Givetvis finns det ekipage som inte är lika trevliga att titta på men om vi tar Niklas ritt här ovanför som exempel så är det mjukt, följsamt, hästen rör sig lätt och smidigt, det ser inte spänt och ansträngt ut och även i de samlade gångarterna så känns hästens rörelser vägvinnande och energisnåla. Det är en känsla jag ofta saknar inom den vanliga dressyren där man premierar flashiga och uttrycksfulla rörelser som ibland kommer på bekostnad av lättheten och avslappningen.
Oj jag tycker precis tvärt om. Det är ju lydigt och stadigt liksom men i jämförelse rätt stiff liksom?
Men jag tycker nog inte att man ska jämföra så mycket. Väldigt olika förutsättningar och målsättningar 😊
De vanliga dressyrhästarna skulle ju knappast ta sig runt en FT bana i tid🤪
 
Kollar A Ingulfson och hör att de spelar Abbas Dancing Queen under ritten. Har inte hört någon speciell musik på de andra svenska ekipagen.

Antar att dressyren inte är ekipagets starka sida, ser fram mot at få se dem i de andra momenten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I mitten av september avgörs VM i fälttävlan, i italienska Pratoni del Vivaro. Sverige är en av 16 nationer som har lag på plats och SVT...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Gunnar
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 367
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 266
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp