färg i stallet

T

Tomaten

går händelserna i förväg och planerar vilken färg jag ska ah i stallet, vad tycker ni?några förslag?
Det ska vara svart ca 80 cm högt inne i boxarna och någon annan färg ungefär till hälften av väggen och sedan vitt(som de flesta andra stall).
Vad har ni för färg i erat stall?
Har ni nåogn bild på det?
någon som har sitt stall enfärgat?
Har funderat på grönt eller aprikos/ornage. :D
 
Jag tycker att en ljusgul och en ljust grön färg kan vara snyggt + att du kan kombinera med vitt eller svart :)
 
Vi hade svart och vitt såsom du beskrev i stallet förut, men det blev himla mörkt och trist. Nu har vi högblank ljugrå färg på "undre delen" av boxväggarna och vitt längst upp och i taket. Mkt ljust och fräscht! Till det har vi svartmålade galler. :love:

Mvh Huntress
 
I vårt stall har vi blått lite överallt (boxdörrar o dyl). Anledningen är att stallägaren fått höra att blå är en bra färg om man vill undvika flugor. Flugorna tror tydligen att det blå är vatten och undviker ytorna. Och vet ni vad? Vi har väldigt få flugor i stallet (kan i o f sig bero på vad som helst..)...

:idea: :idea:
 
Vi håller på och bygger stall och vi har valt att låta de nya väggarna vara "trärena", har oljat in med en bra träolja. Till detta ska jag ha svarta galler. Blir jättesnyggt, dessutom blir det ljust och fint i stallet också :D

/Lizzie
 
Nu (fast jag vill/ska flytta) så är det vinröda boxväggar i trä och målat cremegult (typ grädde som stått framme) hela väggarna (av sten) i boxarna.
Fint när det blev nytt men du kan ju tänka dej hur dom cremeljusa väggarna ser ut nu (lille Valle som trycker upp häcken mot väggen och skiter :crazy:).

I mitt stall som jag ska ha vid mitt hus (jag har sett ut ett hus jag vill ha, storbonden i trakten äger det...ett ödehus som jag älskar :love:, jag måste bara ha en fast tjänst först :crazy:) så vill jag ha nån mörkare lila eller vinrött upp till ca 110 cm höjd, sen cremefärgat ovanför :)

En bård ska jag ha ,om vi säjer att det blir mörklila/creme så ska jag ha cremefärgade schabloner på det lila med en galopperande häst eller nått, också samma schablonmönster på det cremefärgade fast med lila färg -så det blir lite fint :) :D
Det finns ett litet avlångt hus som är rött på tomten, jag har tittat in och jag ska ha garage, vedbod, hönshus och stalldel där och där ska hästen/arna ska bo med några getter och en minigris :)

Nu ska vi flytta till ett annat stall...jag säjer inte så mycket eftersom det inte är min tomt och jag inte blir kvar där för evigt (man ska ju ha egen gård ju :)) Men det blir inte fult iallafall, min kompis brors stall och jag får bestäma lite iallafall :)
 
I det stallet ja har häst i är den undra delen blå, åt det gråa hållet. Den övre delen är vit, och mittimellan dom en blå rand. Fast ja har min häst i den fula delen. 3 väggar har röd under och vitt över, på den tredje väggen ser själva grundstommen. Inte så fint. Men man får väl nöja sig med det man har.
 
Har mintgrönt halva väggarna! Bröt färgen själva och tänkte att det skulle bli skogsgrönt. Men mintgrönt blev det, ljus och trevlig färg så, men inte särskilt praktisk då det blir skitigt.
 
Hihi, samma miss gjorde vi när vi målade om i stallet förra sommaren, det skulle bli mellanblått men blev riktigt knalligt babyblått. Det var jättefräscht, innan det blev skitigt... och det gick ganska fort.
 
Åh en bård ska ajg också ha, ska ta en ljus trä list som är typ 2x10 cm och göra mönster på*gulligt*
 
*sparkar dig i baken* då får du allt gå ttill affären o köpa en då!*tror att pengar växer på träd* :D :p
 
jag börjar måla mitt stall förhoppningsvis imorgon om färgen har kommit hem :)
Jag ska ha vitt tak, halva väggarna vita upptil, sen ska jag har svarta väggar i boxarna(halva,resten är ju vitt upptill) och svarta galler. Vad det blir för färg i stallgången är fortfarande inte klart men jag gissar på gräddgult eller aprikos. Den andre stalldelen kommer troligtvis bli en annan ljus färg :)
 
i våra boxar har vi ca 110 svart från golvet å upp,sen har vi en röd "järnstång" som e ca 3 cm hög å ´sen e det vitt dom sista 100 cmerna,sen har vi grönt runt fönsterramen å röda gallaer på fönstrerena å boxgallerna...
 
sen e boxväggarna gröna sett från stallgången. å lite vitt högst upp över boxdörrarna.
 
Vi har trevegger som er malt i en oransje gjennomsiktig farve på øverste del, og bare panel under. Boksdørene er også i panel, listene er skogsgrønne - veldig lyst og trivelig.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 643
Senast: Ajda
·
Fritid Jag har nio meter vitt bomullsrep som jag skulle vilja färga, eftersom det ska användas i stall och mest troligt kommer se fult ut...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: Elo
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 554
Senast: Dopy
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 353
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp