Bukefalos 28 år!

Färg på builtup-pad och träns

Sv: Färg på builtup-pad och träns

En fundering.... Alltså det här med paddar... De är ju ganska tjocka och grova (nu får ni inte skälla på mig jag har typ sett 4 paddar i hla mitt liv så jag vet inget:D)
Men iallafall.. Skulle man inte kunna köpa nån super nice matta och sy fast den på en militär filt som man klipper i lämpilg form och syr ihop i flera lager... :o
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Näää inte brun!!! *röstar emot* :D

haha men brunt är snyggt på mej och Phigalle. Men vet inte om jag vill ha blått heller hmm inte lätt detta.

Är det föresten dumt att ha sadeln på hästen när den är lite för bred för honom tills padden är inköpt eller ska jag hoppa över att andvända sadeln så länge?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

ja med och hur länge håller den sej vit? hmm inte länge skulle ja tro. Han passar hätte bra i brunt men det kanske är en trist färg trots allt?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

nej precis.

Jag tycker inte att brunt är en trist färg. den bruna paden (om du menar built-up paden hos bonanza) är ju dessutom rätt så mönstrad om jag inte minns fel?

Sedan kan man ju alltid lägga en roligare filt över om man behöver ett färgbyte någon dag! :D
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Nya sadeln: Continental Montana Arabian
senaste_nytt_175_1186996594.jpg


Är denna padden för kort 30x30 eller ska man ha en 32x32 padd? Elller blir en sådan förstor:confused:

Köpte sedan en begagnad bilt-up pad men den byggde på för mkt så det funkade inte över huvudtaget.

Just nu är jag inne på färgerna beige/brunt, grönt,turkos, lila ev blått?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Jag letar efter en kvalitèts pad nu när jag fått jobb:bump: men max 2000 men gärna billigare ändå:D

Vilken sortspadd är bäst? Vad ska den vara gjort av för material? Jag vill gärna ha en ganska tjockpadd, minst 2,5cm tjock gärna tjockare.
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Wow !:bump::banana:jag gillade de den sista padden som jag har letat mig blå efter en turkos pad till mina hästar.Åh då ska jag kolla om jag kan köpa en så.:banana::bump:
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

De fanns ju jätte fina pads på den tyska sidan som skulle passa phigalle, beige/brun/vit är jätte fint på honom.
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Ja då kanske jag kör på den beige/bruna nyanserna ändå? Jag har nog tänkt bort grönt iaf:D

Är ingen som vet ngt mer om paddar? vilka märken som är bra och tjocka? Vilken storlek som jag ska ha osv?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Har efter mycket letande (provat ett 15-tal av olika material) hittat en mycket bra pad. Konturskuren med utrymme för manken. Paden finns i 1/2", 3/4", 7/8", 1" och 1 1/8" och i olika färger. Ska beställa några från USA snart igen. Hör av dig om du är intresserad av att veta mera.
 

Liknande trådar

Utrustning jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och...
Svar
9
· Visningar
2 019
Senast: Buck
·
S
Utrustning Jag har hittat en jättefint dyon träns som jag är väldigt inne på att köpa när jag får råd, men problemet är att min sadel är...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: LinnHolmbom
·
L
Utrustning Är i valet och kvalet om vilken färg på träns (pullarträns med platta remmar) jag ska köpa för att matcha sadeln.. Vill helst ha den...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Lawendel
·
T
Utrustning Jaha, säger ni nu en bomlös sadeltråd igen. Har läst gamla trådar men ej hitta svar på min fråga. Har provar bomlöst och är förvånad...
2
Svar
34
· Visningar
2 919
Senast: tigeranna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp