Bukefalos 28 år!

Färga ögonbrynen själv?

Blir det bra? Är det dömt att misslyckas? :nailbiting: Vilken färg ska man använda?

Jag gör alltid det själv. Jag hinner liksom inte springa på salong för sånt som tar nån minut hemma.

Jag använder Depends snabbfärgning i brunsvart. Man bara blöter brynen med en vätska först. Det ska sitta mellan 1-3 min. Minns inte helt. Sen borstar man på färgmedlet med medföljande mascara-liknande borste . Färgen reagerar med första vätskan och färgar omedelbart. Sen sköljer man bort. Klart!

Man får passa sig så att det inte fastnar så mycket på huden om man nu har gles behåring och inte vill se tatuerad ut.
Man kan peela bort det värsta med peeling eller skrubbhandske om man missar lite.
Blir det lite blekt med färg kan man köra en gång till direkt.
 
Jag gör det! Blir lika bra när jag gör själv som när jag gör på salong.

Jag använder Depends vanliga färg, inte snabb i färgen brun. Man blandar färg med väteperoxid i en liten kopp sen smetar man på och sen brukar jag forma och ta bort överflödig färg med en fuktig tops. Det färgar inte direkt utan man har typ en minut på sig att få bort klet som fastnat på huden. Sen brukar jag ha på det runt fem minuter, tror det står 5-15 på förpackningen :)

Superenkelt! Om du aldrig färgat förut så var försiktig med tiden dock, första gångerna jag gjorde tyckte jag det alltid blev jättemörkt men med tiden vänjer man sig och nu gör jag nästan lite mörkare varje gång, haha.

Hur ser du ut i färgerna? Ljus, mörk? Har du väldigt ljusa bryn skulle jag vara väldigt försiktig med färgen/tiden första gången.
 
Jag är blond och har väldigt ljusa bryn! Såg att det finns tre färger; brun, brunsvart och svart. Hur är den bruna färgen? Vill inte ha för "röd" liksom.
 
Kör också på depends. Är lite mörkare i hyn plus har mörkt hår med naturligt svarta ögonbryn så jag gör på svart färg där ögonbrynen är ljusa. Dom så kallade "marsvinshåren". Däremot känns det som färgen lätt försvinner.
 
Den är brun. Jag är väldigt rödhårig men tycker inte alls att det är nån röd nyans i mina ögonbryn efter att jag färgat dom.

Här är en bild jag hittade såhär mitt i natten på hur det ser ut på mig :) inte superbra men kanske ger ett hum iaf.

293aa9f.jpg
 
Så här blir mina med brunsvart (och jag är blond egentligen, mina bryn är dock rätt motståndskraftiga av någon anledning, får ha på färgen i kanske 10-11 minuter för att det ska bita):

399124_146196608855361_1443103729_n.jpg
 
@Tassetass Helt OT, men jag tycker verkligen att du passar som mörkhårig! Hade absolut inte kunnat tro att du är blond egentligen, du har hittat en färg som matchar din egen hudton jättebra. Fin!
 
Snyggt! Jag brukar färga cirka en gång i månaden. Jag har rödbrunt hår så jag använder den bruna och låter färgen sitta max fem minuter, så att det blir ett resultat men ser naturligt ut. En gång i våras färgade jag håret riktigt knallrött och lät ögonbrynen bli tydligt mörkare, det blev en skitcool effekt om än lite onaturlig för mitt ansikte.

Är det bara jag som tycker det är skitsvårt att blanda färgkrämen med väteperoxiden? För mig blir det alltid någon slags grynig röra...
 
Jag färgar också själv, fast på mig får färgen sitta kvar 30-40 minuter om den ska bita alls. Efter en kvart syns det inte ens att jag färgat. Det fastnar en del på huden under håren men det brukar ge med sig till dagen därpå om jag peelar ansiktet en gång på kvällen.

Håller med om att det blir en grynig röra av färgen, men å andra sidan ger det ett jämt resultat och är inte särskilt svårt att dutta på plats. Lägger på färgen med en tops och jämnar sedan till konturerna med en annan när jag är klar så att båda brynen blir lika formade. Använder Depends svartbruna färg (eller om den heter mörkbrun).
 
Ni som färgar ögonbrynen har ni er naturliga hårfärg? Känns det inte konstigt med färgade ögonbryn och om man tex färgar hur lång tid tar det innan färgen försvinner?
 
Åh jag vill också! Jag färgar håret mörkbrunt men var väl en gång i tiden närapå albinoblond. Nu är jag snarare gråhårig/råttfärgad i utväxten och likaså mina ögonbryn. Vågar man färga själv? :eek:
 
Jag har min naturliga hårfärg. När jag var yngre hade jag ljusblont hår och mina ögonbryn och ögonfransar syns inte alls. Håret har med åldern blivit mörkare och är nu mörkblont men ögonbrynen är fortfarande genomskinliga av naturen. Så det ser mer sammanhängande ut när jag färgar än när jag inte gör det. Färgen avtar långsamt men jag brukar väl färga om var 4-6 vecka (dvs. det börjar bli dags efter fyra veckor men då tar det två till innan jag får tummen ur :angel: ). Använder brynskugga för att jämna till formen oavsett, dock mer i slutet än när de är nyfärgade.
 
Jag har också min naturliga hårfärg. Jag är väldigt rödhårig men mina ögonbryn är ljusröda, dvs dom smälter typ in i huden, haha.

Jag färgar om ungefär var 4-5 vecka :) då har inte färgen försvunnit helt men det syns utväxt och färgen har bleknat.
 
@Kiva : Jag har precis som @Undret jätteblonda ögonbryn om jag inte färgar, medan håret drar åt mörkare blond på hösten/vintern, och därför ser det mer naturligt ut om ögonbrynen är lite mörkare :)
 
Ah, okej! Tack för svaren, jag var lite inne på att färga ögonbrynen förut då jag tycker dem blir så fina då :o Men mina ögonbryn är ju typ samma färg som mitt originalhår, råttfärgat så dem syns väl, om än lite tunna.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
295
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 097
Senast: Wingates
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Läste i Sydsvenskan om att en 14-åring dömts att betala ett skadestånd på 1,3 miljoner. Hur funkar det rent praktiskt? Hur betalas...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 031
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp