Färga ögonfransar + ev bryn

R

Raderad medlem 6459

Här är tjejen som knappt kan sminka sig och som nu funderar på att gå nånstans och få ögonfransar och eventuellt ögonbryn fixade. Har nån gjort detta? Är det farligt på nåt vis? Kan nån rekommendera nån i Sthlm? Jag är så jäkla sugen!
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Det är skitsmidigt att göra det och det blir jättefint!
Jag färgar mina fransar då och då hos en kompis mamma som är utbildad inom ämnet och brynen färgar jag antingen själv hemma eller på salong och får dom plockade samtidigt. Jag har aldrig hört att det ska vara farligt :p kanske om man är känslig mot något ämne i produkterna dom använder. Så skönt att slippa sminka sig ibland och ändå se vaken ut!

Tyvärr vet jag inga bra ställen i stockholm men vill du ha tips i uppsala kan jag PMa :)
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Tycker det gör otroligt skillnad! Färgar och plockar mina ögonbryn själv dock.:D Färgar även ögonfransarna, har redan mörka, men så blir topparna av dem lite mörkare och de blir lättare att börja med ögonfransböjaren :) Fått det i ögonen men det har inte varit värre än att skölja ögat. Det är ju ändå gjort för att användas runt ögonen
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

+ Saeta

Men guuuud så bra! Jag är så sugen på att testa! Har förstått att det håller typ 4-6 veckor? I såna fall är det ju asbra, då kan jag göra det en gång i månaden på nån salong utan att det gör särskilt ont i plånboken.

Saeta: tack ändå men jag orkar nog inte masa mig till Uppsala :)
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Jag brukar göra det själv ibland. Det finns ju idag snabbfärgning som man gör på bara några minuter. Perfekt för såna som mig som inte hinner springa på salong för sånt.

Det är ju inte svårt eller så att få till själv. Men förstår om man tycker det är lite trevligt att unna sig salongsbehandlingar.

Vill du göra själv har Depend en snabbfrägning som man duttar på en klart vätska först. Det ska sitta ca 3 min. Sen applicerar man färgen. Och det är klart. Bara att skölja bort direkt.
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Jag färgar ögonbrynen själv, det tar ungefär fem minuter allt som allt och jag gör det en gång i månaden. Det svåraste är att hålla sig från att bli hemmablind och färga för mörkt men jag går efter regeln hellre för ljust än för mörkt för att slippa clownlooken. Fransarna har jag färgat en gång och det var lika enkelt (sket i instruktionerna och tog på som en mascara) men jag såg tyvärr ingen enorm effekt, fast det kan ha berott på att jag hade lite bråttom.
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Jag färgade ögonfransarna på salong en gång inför en stor fest. Fixade till ögonbrynen samtidigt, bara plockade och "fyllde i" med icke-permanent färg. Jag är väldigt blek i vanliga fall, så det behövs inte mycket färg för att jag ska se genomskinlig ut. Brynen blev jättefina.

Mina ögonfransar då.
Jag fick en väldigt kraftig reaktion på färgen, efter någon timme började ögonlocken klia enormt och dagen efter började jag tappa ögonfransar :crazy:
Såhär i efterhand inser jag ju att det hade varit smart att göra ett pricktest först.. Ska tillägga att jag är väldigt känslig, reagerar kraftigt på det mesta (kan få utslag om sambon använt tex duschcreme med parfym efter jobbet och jag kramar honom på kvällen...). Jag tror inte att normala människor får såna reaktioner, men om du vet med dig att du har allergi eller är känslig så gör ett test först.

Det var väldigt fint så länge fransarna satt kvar :D
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Och det är just sånt här jag är orolig för! Fan skulle dö om jag tappade mina ögonfransar. Fan :(

Tuaphua och listar: Jag har förstått att väldigt många gör det själva men jag är ytterst dålig på smink och vill inte riskera att det blir dåligt. Så för min del skulle det funka att gå förbi en salong en gång i månaden. Däremot gjorde sthus inlägg mig osäker måste jag säga.

Tack för att ni delade med er av era erfarenheter :) Jag ska klura vidare!
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Jag är allergisk mot dem mesta som finns här i världen och färgar som sagt regelbundet men en färg i en gul ask (någon som vet namnet? kan inte kolla just nu)
Aldrig fått någon reaktion :)
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

NotlikeI skrev före... är också väldigt känslig för produkter i ansiktet (mascara och eyeliner ger illröda svullna ögon oavsett märke).

Brynfärgning är inte så komplicerat (men gör på salong först), däremot fransar har jag bara testat en ångestladdad gång med min frisör som höll mig i handen. ;) Det blev jättefint dock, och ingen reaktion!

Tycker absolut att du ska prova. Gör det samtidigt som du fixar håret.
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

+ NotlikeI

Tack hörrni! Jag ska fundera vidare och se hur jag känner sen :)
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Är du orolig så gör ett allergitest innan. Sätt lite färgmassa på halsen minst tolv timmar innan, har du inte fått någon reaktion sen så är det lugnt!
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Ah, smart! Var får jag tag i sånt? Hur vet jag vad för färg min frisör använder? (såg nämligen att de kan göra detta så det vore himla smidigt att göra det när jag ändå klipper mig om ett par veckor).
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

säg till när du bokar tiden att du vill göra ett allergitest innan så hjälper dom dig alldeles säkert :)
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Visst kan du gå till salong, men jag skulle tycka att det är slöseri med tid och pengar eftersom det är så lätt att göra hemma. Det är ju inte direkt sminkning utan man blandar de två komponenterna precis som det står i instruktionen, smetar på och torkar bort efter några minuter.
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Absolut, det ska jag göra. Tack för hjälpen!

lilstar: Men alltså, du är ju inte jag och vet varken hur min ekonomi eller tid ser ut. Jag vill göra det på salong, för mig är det inget problem att lägga en femhundring i månaden på det om jag skulle vilja fortsätta göra det, det är liksom inga pengar för mig. Jag ser ingen anledning till att göra det hemma (och verkligen inte första gången) med tanke på att jag aldrig ens noppat ögonbrynen tidigare.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Förlåt för att jag gav dig ett tips... Vad är det med buke de senaste dagarna? Alla verkar ta illa vid sig av allt :confused:
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Fast när jag skrivit uttryckligen att jag vill gå till en salong så känns det ju som ett märkligt tips att säga att jag ska göra det hemma. Särskilt som du redan skrivit att du gör det hemma och jag då säger att jag hellre vill gå till en salong.

Jag har dock inte tagit illa vid mig (varför tror du det? :confused:) utan förklarar bara att för mig är det ingen ekonomisk uppoffring att lägga femhundring i månaden på något. Inte heller en tidsmässig uppoffring att få detta gjort när jag klipper mig nästa gång. That's all.
 
Sv: Färga ögonfransar + ev bryn

Jag har gjort det 2 ggr på Elisabethskolan i sthlm. Billigt och ögonbrynen blev bra. Det har fastna lite färg på huden vilket gör att ögonbrynen kan se lite väl markerade ut de första 2 dagarna kanske, sedan blir det mer naturligt.

Annars har jag färgat själv hemma ibland (Depend) och det har blivit helt ok men inte hållit fullt lika länge.

Ögonfransarna tycker jag är obehagligt att färga, får som små reflexryckningar så det är svårt + att det inte blir jättestor skillnad och då är det inte värt det tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hoppla, nu blev det ju verkligen ljust om kvällarna. Egentligen är jag inte så bekymrad över klockan när man håller på och ändrar mellan...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 438
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 197
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp