Färger till denna häst?

Riley

Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa en helt ny uppsättning schabrak/lindor till mitt sto och behöver råd i följande mycket viktiga fråga: Vilka färger passar respektive inte alls? :p

Jag har redan köpt en hel del i beige och creme, som jag älskar, men det vore ju kul med variation.
Allt läder är svart.

Och fungerar det med vita lindor till schabrak i neutrala färger (dvs. svart, grått, brunt, beiget) med vitt kantband eller är det ett big no no? ;)

Sommarpäls:
31476168-1.jpg


Vinterpäls:
32093518.jpg


Förslag i stil med rosa och lila = dödsstraff. ;)
 
Sv: Färger till denna häst?

Jag håller med om rött, och ja, med vitt kantband går det naturligtvis utmärkt - så länge det är samma nyans av vitt. ;)
 
Sv: Färger till denna häst?

Jag tror att klarblått skulle göra sig bra, mot både sommar- och vinterpälsen. Så även rött, och skogsgrönt :)
 
Sv: Färger till denna häst?

Din häst passar ju i vilka färger som helst! Något som jag inte alls gillar i vanliga fall är orange, men jag har fastnat för det på sistonde! Det hade nog varit snyggt!
 
Sv: Färger till denna häst?

Va, har du inte hört att det är den nya innegrejen att Photoshopa ett hål i benen på hästarna?! :D

Annars har jag precis sålt alla mina röda och marinblå saker... :angel: Men någon mörk/skogsgrön färg kan alltså kanske vara något. Orange känns lite väl skrikigt och jag tror dessutom att min tränare skulle strypa mig, dock så har jag sett att Schockemöhle verkar ha en lite skarpare ljusbrun som drar lite åt det orangea hållet? Funderar på om det skulle passa till vinterpälsen, tror det blir för mycket gulrött med sommarpälsen.
 
Sv: Färger till denna häst?

Tråkig som jag är tror jag att hon skulle vara sjukt snygg i mörkgrönt! Mörkbrunt hade nog också sett bra ut och dessutom gått att använda ihop med det du redan har i beige och creme.
 
Sv: Färger till denna häst?

Med risk att verka hopplöst omodern: senapsgult
Annars fungerar marinblått (gärna med gult eller vitt kantband/passpoal) till alla hästar
 
Sv: Färger till denna häst?

Jag håller nog med dej att beige och creme är dom snyggaste färgerna till din underbara häst.
Men å andra sidan sett så passar nästan vilken färg som helst.

Du vet ju ordspråket: "Allt klär en skönhet, inget missklär en ful".
 
Sv: Färger till denna häst?

Men vad snällt sagt, tack!
Det låter i alla fall som om de flesta är överens om att jag ska titta på något grönt. Jag tycker faktiskt inte att jag sett så mycket snyggt i grönt, det är mest beiget, brunt (som jag förresten också har - har en förkärlek för bruna och beige nyanser), svart och marint, men jag ska hålla ögonen öppna. Får även kika lite på det andra ni föreslagit, dock går som sagt marint och rött bort. Tycker marint är rätt trist överlag, och rött skär sig väldigt mot hennes rödbrungula färg på sommaren. Dock hade det nog varit riktigt snyggt om hon varit ännu mörkare på vintern.

Tack för tipsen allihop!
 
Senast ändrad:
Sv: Färger till denna häst?

Sommarpäls: creme, beige, oliv, khaki, brun.
Vinterpäls: Röd, marin, kungsblå.

Jag skulle undvika grått på den här hästen men svart funkar på alla, alltid. Röd kan funka även på sommarpälsen liksom kungsblå. Marinblå funkar också på alla hästar. De beige, gröna och bruna nyanserna gör sig bäst på sommarpälsen.

Mvh JV
 
Sv: Färger till denna häst?

ser ut att ha samma färg som min! Står "svartbrun" i passet! =)
Han passar i det mesta grönt, brunt, blått, rött!
 
Sv: Färger till denna häst?

Haha, jag som tycker att beige/brun passar bäst på den mörka pälsen just för att hon själv är så ljus och brun på sommaren så att det liksom flyter ihop. Men kul med olika åsikter! Och nej, grått passar inte alls. Jag har ett schabrak med grå och röda fält som dock ser bra ut på henne, men enbart grått ser hemskt ut.

Fibban: Min är dock mörkbrun och står även som det i passet. :)
Tack för förslagen!
 
Sv: Färger till denna häst?

Tänkte bara upplysa om att orange är en mkt trevlig färg, passar många hästar om man inte är rädd för att synas ;) Alla varianter av orange - mörkt och även ljus

IMG_6325.jpg

BelmontDannero1107284.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 028
Senast: mily
·
L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 129
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Jag har ett lyxproblem som jag behöver hjälp med! Jag och stallkompisarna har bestämt oss för att ta regelbundna hopplektioner i...
2
Svar
25
· Visningar
3 295
Senast: Praefatio
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp