Bukefalos 28 år!

Färger???

M

Mos410

Det är mkt trådar om färger. Hur väljer du färg till din häst?
Hästar jag valt åt:
Peewee: blå på sakerna (inte säker på nyans änn, inte heller säker på läder färg)
Tuffis: Blå på sakerna (inte säker på nyans, hemskt jag vet men blandat på läder allt från ljusbrun till svart :crazy: Modekatastrof! )
Korre: Svart och guld på sakerna, mörk brun med guld på läder (mamma kör egen variant på ljusbrun och gran XD )

Min faster (hästar hon haft)
Mist: grön på saker, mörkbrunt läder
Beta: Röda saker, svart läder
Gulli: Lila saker (mode katastrof igen, både brunt och svart läder XD, även lite röda saker då Beta är såld)

Jag väljer oftast färg efter va jag tycker passar och temperamentet på häst T.ex.
Tuffis och Peewee är väldigt lugna och trygga hästar (blå)
Korre dominant och stak med mkt power och egen vilja (svart/guld)
Mist Pigg men trevlig, gav inte mkt väsen av sig, trygg (grön)
Beta ung, dominant och kaxig, pigg (röd)
Gulli trög, gammal, dominant men stadig, endå en glimt i ögat (lila)

Bilder på Peewee, Korre, Tuffis och Gulli:
(vilken färg skulle du använda på dom? saker/läder)

20920398.jpg

Peewee
17847456.jpg

Korre
21340190.jpg

Tuffis
20104282.jpg

Gulli
 
Sv: Färger???

Jag tycker följande:

Peewee: Svart sadel och träns, alternativt mörkbrunt. Schabrak antingen mörkblått, brunt eller grått.

Korre: Samma som Peewee.

Tuffis:
Mörkbrun sadel och träns, blåa schabrak, alternativt olivgrön

Gulli: Brun sadel och träns, cremefärgade schabrak eller bruna/svarta schabrak! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Färger???

Håller med Bonita4 men tror att Tuffis skulle bli fin i skogsgrönt (dov grön), och Gulli kan nog ha alla regnbågens färger :)
 
Sv: Färger???

Jag tycker följande:

Peewee: Svart sadel och träns, alternativt mörkbrunt. Schabrak antingen mörkblått, brunt eller grått.

Korre: Samma som Peewee.

Tuffis: Mörkbrun sadel och träns, blåa schabrak.

Gulli: Brun sadel och träns, cremefärgade schabrak eller bruna/svarta schabrak! :)

Låter snyggt:)
Peewee hade svart sadel och träns men har växt ur sin sadel ska nu köpa en ny, kanske blir svart igen då :D
Men sen är det så Peewee har inget träns utan rids i repgrimma (letar annat alternativ). Repgriman är mörk chokladbrun och cream färgad (det va inte jag som köpte den XD )
Men ett mörk blått schabrak har han, brunt har jag aldrig provat...hmm kanske det vore något:d

Korre hade grå pad (som på bilden) men den va lite för ljus. Ska använda denna tråd och övertala mamma att han inte ska ha ljusbrunt läder :D

Tuffis har en liten ljusbrun:angel: westensadel, men han rids inte så ofta. Han har en chokladbrun sele (och svart träns till-_-;; ) tror du man skulle satsa på en svart sele i framtiden :d
Hans gamla vagn är brun och gul :angel: och så lånar vi grannens vagn ibland som är rosa/lila (inte snyggt på honom). men vi letar vagn vilken färg skulle va snyggast på den?

neutrala färger,,,mm låter snyggt, (jag älskar cream och brun XD )
 
Sv: Färger???

Håller med Bonita4 men tror att Tuffis skulle bli fin i skogsgrönt (dov grön), och Gulli kan nog ha alla regnbågens färger :)

Ja dov grön vore snyggt under hans lilla westensadel:d
Vad tror du han skulle ha för färg på vagnen?:D
 
Sv: Färger???

Varför begränsa sig? Jag köper det som är snyggt oavsett färg. Ser ingen poäng alls med att ha en bestämd färg.
 
Sv: Färger???

Köper det som är snyggt, men har en förkärlek till brunt (i olika nyanser), gult och svart. Även lite grönt och blått kan hittas bland sakerna.

Detta är hästen i fråga:
21142289.jpg
 
Sv: Färger???

Varför begränsa sig? Jag köper det som är snyggt oavsett färg. Ser ingen poäng alls med att ha en bestämd färg.

Sant fast ska man kombinera så kan det se kul ut. När jag red in Peewee så använde vi "det som fans" och passade, det va en syn:D :o Ljus blått schabrak, svart sadel, brunt träns, röd och grönt pannband och sedan jag med mitt ihop plock av ridkläder, svarta ridskor, blå ridstrumpor, gröna ridbyxor och ljus lila ridjacka :rofl:

Sen är det klart det beror på hur duktig man är på att kombinera, själv ser jag inte ens om färgerna skär sig om ingen säger till^^;
 
Sv: Färger???

Köper det som är snyggt, men har en förkärlek till brunt (i olika nyanser), gult och svart. Även lite grönt och blått kan hittas bland sakerna.

Detta är hästen i fråga:
21142289.jpg

Jo går man igenom mina saker finns nog rengbbågens alla färger:crazy:

Snygging till häst har du iallafall. Kan tänka mig att han passar i brunt:d
 
Sv: Färger???

Min häst (hederligt brun med mycket vitt) får svart läder och väldigt mycket blått,
eftersom hon är döpt efter en blå blomma:idea:
 
Sv: Färger???

Min häst är svart, och jag gillar färger så det blir alla regnbågensfärger..

Här är han i tex marint och neongult..
20316731.jpg


neon orange (har matchande schabrak), rosa pannband:
18547988.jpg



Har svart läder i dressyren och ljust i hoppning och när jag rider ut..
men har även brunt och mer neutrala färger till han..
 

Liknande trådar

L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 171
Senast: Tagliabue
·
Hemmet Jag ska måla om huset till våren men kan inte alls komma fram vilken färg som är mest passande. Efter ett par veckor i karibien med...
2
Svar
23
· Visningar
18 158
Senast: Ramona
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 190
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp