Måla hus - vilken färg?

Sv: Måla hus - vilken färg?

Bil 1,4,7 gillar jag, resten skulle jag tycka var mer eller mindre fruktansvärda om någon mindre nogräknad granne skulle få för sig att använda som husfärg.
 
Sv: Måla hus - vilken färg?

Det finns ett hus någonstans här runt omkring som är målat i en mörkgrå färg med vita knutar och lister runt fönstren, jättesnyggt! Ett annat fint hus på samma gata som mitt blev ommålat i höstas i en svag gråbrun nyans (lite åt sandfärg-hållet), även det med vita detaljer.
 
Sv: Måla hus - vilken färg?

*KL*

Jag gillar grått och antingen vinröda knutar med vita fönsterkarmar, eller tvärtom.
hus.jpg


Så har man vinröda blommor i fina låder under alla fönster på framsidan på radhuset så blir det riktigt fint. :)

Det blir snyggt med svart också.
hus2.jpg


Men har man svart fasad ska man se till så att ens kontakter och annan el, etc är väl isolerat. Det är ju lite modernt nu att måla husen svarta och det har förekommit många fall av smälta elkontakter och annat i väggarna på framför allt södersidor med mycket sol.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: monster1
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 853
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 423
Senast: rutans
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp