Fästa hals på täcke?

Miljon

Trådstartare
I samband med att nyaste ponnyn kom i våras passade jag på att fynda lite vintertäcken på rea och begagnat, eftersom de var ordentligt billiga då när det gick mot "fel" säsong.
Dum som jag var tänkte jag inte på att ha hals eller fästen för hals, eftersom ingen av tidigare ponnyer behövt det.
Nu när det har blivit kallt har det då naturligtvis visat sig att nyaste ponnyn fryser lätt och därmed behöver hals på sina täcken... Och jag har en hög med täcken, utan hals och utan fästen.

Går det att fixa det på något vis? Antingen genom att sy fast fästen, eller sy fast hals helt och hållet?
Eller är det bara att ge upp, bita i det sura äpplet, sortera bort och köpa nytt?
 
Vad är det för täcken? På Horseware med vanlig halsskärning är det plättlätt. Borde vara lika lätt sy fast fästen och använda HW halsar på andra täcken med vanlig halsskärning.
 
Vad är det för täcken? På Horseware med vanlig halsskärning är det plättlätt. Borde vara lika lätt sy fast fästen och använda HW halsar på andra täcken med vanlig halsskärning.

Lite blandat, men bland annat ett par horseware, något shires tror jag, och lite sådär.
Är det lätt att sy fast fästen på HW-täcken alltså? Var får man tag på fästen?
Och hur mäter man bäst ut var fästena ska sitta, är det så enkelt som att lägga på halsen och kolla bara?
Jag gillar egentligen fast hals bäst, men hellre avtagbar hals än ingen hals alls och en kall ponny!
 
Lite blandat, men bland annat ett par horseware, något shires tror jag, och lite sådär.
Är det lätt att sy fast fästen på HW-täcken alltså? Var får man tag på fästen?
Och hur mäter man bäst ut var fästena ska sitta, är det så enkelt som att lägga på halsen och kolla bara?
Jag gillar egentligen fast hals bäst, men hellre avtagbar hals än ingen hals alls och en kall ponny!

Fråga runt om någon har kasserade täcken du kan få fästen från. Annars mät och köp på tex eBay. Jag har mätt mot befintliga täcken men borde gå mäta med halsen med.
 
Ett Amigo hero som fått fästen för hals och liner...

Man KAN sy med samma färg på tråden som på kantbandet ;)

(Sy bara i kantbandet, inte i själva täcket, då sabbar du vattentätheten)

12138518_874360299326611_7328766418160097448_o.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 459
Senast: PygmyPuff
·
Utrustning Min erfarenhet av vanliga utetäcken (regntäcken och vintertäcke) är att när det regnar så rinner det oftast innanför vid bogen och...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Långnos
·
T
Utrustning Jag har köpt ett Back On Track-täcke och det finns ju olika möjligheter att fästa det i ett annat täcke - antingen med kardborr eller...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: QuickStar
·
Övr. Hund Rutten måndagmorgon idag.... Nu vill jag skriva av mig lite och gärna få respons om jag har rätt att vara grinig eller om jag bör bita...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp