Bukefalos 28 år!

Fästingar!

KungTulle

Trådstartare
Jag hatar dom! Är det sant att katter är mindre känsliga för fästingburna sjukdomar än andra djur?

Just nu plockar jag fästingar fr mina tre stallkatter mest varje dag. Problemet är när dom sitter i ansiktet på katterna jättesvårt att ta bort pga av katterna ogillar när man rotar dom i ansiktet.

Vad är det bästa för att få fästingarna att sluta hoppa på katterna? ( Utom att ha katterna inne förstås).

Finns det fästingsavstötande halsband till katt?

/kt
 
Sv: Fästingar!

Det finns både fästinghalsband och medel som man droppar i nacken.

Jag gillar inte att ha halsband på mina så de har medel. Funkar jättebra - jag har inte plockat en enda fästing sedan kisse fick på medlet.
 
Sv: Fästingar!

Enligt de veterinärer jag talat med (flera stycken) och artikel i Hemmets journal drabbar fästingburna sjukdomar över huvudtaget inte katter.
 
Sv: Fästingar!

Jag använder Frontline till min ena som springer mycket i höggräset och det funkar kanon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 890
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 221
Senast: AnneB
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 285
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp