Snart dags igen. Jag orkar inte hålla kalas. Har haft psykisk ohälsa i 35 år så orken är inte på topp. Enda gångerna att träffa syskonet med familj och några andra inom släkten är på födelsedagar och jul. Men orkar inte ha hem folk som skiter i mig och mina regler. I och med att det är sommar skiter folk i att stänga ytterdörren trots att jag säger till pga att jag har innekatt. Jag får liksom inget nöje själv då jag får springa och ha koll så dörren blir stängd samt att ingen slänger till hunden smörgåstårta så den blir sjuk. Svägerskan kom och sa till mig en gång när jag serverade kaffe att nu hade minsann katten gått på pottan så du får ta upp det. Alltså jag har flera veckor innan att städa för att inte få pikar, ändå letar ofta svägerskan upp nåt att pika om. Hon har ofta gillat att ge mig en perenn växt eller träd med som hon kan fråga nästa år vart den blev planterad. Allt detta folk är 60-80 år. De yngre är inget problem.
Jag är trasig nu och har kraschat. Orken finns inte att tillfredställa andra nu.
Jag är trasig nu och har kraschat. Orken finns inte att tillfredställa andra nu.