Får de gå in i min lokal?

@Lyan bara att hojta till om jag kan hjälpa dig med något. Det gör jag mer än gärna :heart

Tack så oerhört mycket för erbjudandet :heart

Jag har träffat fastighetsägaren idag på morgonen och han såg direkt vilka problem jag menade. Han har inte personligen varit inne hos mig på flera år så han kom ihåg fel hur rummet så ut och därför sket sig hela hans plan. De som har varit hos mig har tydligen inte informerat honom hur det ser ut hos mig. Fick också svar på varför de gamla nödutgångarna satts igen och det var för att brandskyddet inte ansåg dem tillräckliga (huset är byggt på 60-talet). Han höll också med om att det kändes rätt meningslöst att behöva bygga en utgång till när det redan finns en inte många meter bort men brandskyddet var stenhårda på det (trots att det knappt finns något som kan brinna i den delen nödutgången ska sitta, solid betong och tegel, duschrum, lite dörrar och gips).

Han skulle försöka få igenom så de kan bygga utgången vid den röda pilen på bilden istället för att bygga i andra änden. Då kommer de att bygga en vägg in till mig så utgången går in i verkstaden vilket betyder att jag kan låsa in till marsvinen. Förhoppbingsvis kommer det att räcka med att ta bort den yttersta buren men i värsta fall får de ta bort den första med ramp också. Bänken måste också bort men den är ju bara att ställa vid en annan vägg.
12741950_1031449566918285_4257289039475610007_n.jpg


Han var överlag nöjd med mig som hyresgäst och ursäktade sig till och med för att de inte moderniserat inne hos mig, vilket jag inte ens har förväntat mig att de ska göra pga den låga hyran.

Det verkar som att det är lite allmänt kaos inom hela bolaget för tillfället (mer än vanligt då). Tror inte att han hade varit så tillmötesgående om det inte hade varit för att de fått ligga ute med ett antal hundratusen redan för gymmets skull och bara vill slippa allt strul, men jag är nöjd just nu åtminstone. Vi får se hur det slutar
 
Ja, hoppas det går fort och blir bra.

Det är en otrolig anläggning du har byggt för dina marsvin. De måste ha det väldigt bra :)
 
Ja, hoppas det går fort och blir bra.

Det är en otrolig anläggning du har byggt för dina marsvin. De måste ha det väldigt bra :)

Jag hoppas verkligen det också! Fastighetsägaren pratade om att få det gjort redan nästa vecka, så ska jag gå efter deras vanliga tidperspektiv så blir det väl gjort om tidigast 1,5månad -.- Det jag är lite nervös för är att de som ska bygga tydligen knappt pratar svenska och jag vill verkligen inte att de ska börja riva i mina burar utan att ha klart för sig hur jag vill att det ska se ut. Jag vill inte att det ska bli halvdant gjort nu när jag har lagt så mycket tid och pengar på att få det snyggt och praktiskt.

Jag försöker se till att de ska ha det så bra som möjligt :heart Eftersom jag inte orkar pyssla så mycket med dem eller städa hela tiden, så har jag fixat burar där de får aktivering och som är tillräckligt stora för att det inte ska behöva städas varje vecka
 
Så glad jag blir att det verkar lösa sig bra för dig och småsvinen :) Alla bilder på dina fina burar gör mig så sugen på att skaffa marsvin igen. Fantastiskt fint du har ordnat åt dem!
 
Om du förklarar noggrant för byggjobbarna från början så går det nog bra.

Smart tänkt med marsvinen. Det är fint att du ordnar för dina djur så att de ska trivas trots dina begränsningar i vardagen. När jag var liten hade jag ett marsvin som satt och hade urtråkigt i en liten bur. Jag kan tänka mig att många marsvin idag också har det så. Fast inte dina :up:
 
Så glad jag blir att det verkar lösa sig bra för dig och småsvinen :) Alla bilder på dina fina burar gör mig så sugen på att skaffa marsvin igen. Fantastiskt fint du har ordnat åt dem!

Tack! Mitt liv hade helt klart varit sämre utan marsvinen, även om de också kräver mycket ibland
 
Om du förklarar noggrant för byggjobbarna från början så går det nog bra.

Smart tänkt med marsvinen. Det är fint att du ordnar för dina djur så att de ska trivas trots dina begränsningar i vardagen. När jag var liten hade jag ett marsvin som satt och hade urtråkigt i en liten bur. Jag kan tänka mig att många marsvin idag också har det så. Fast inte dina :up:

Jag hoppas det. Jag hoppas att vi kommer ha en ordentlig genomgång till innan de börjar så jag verkligen är helt säker på hur de kommer att göra då det finns två alternativ och det för mig blir ganska stor skillnad beroende på vilket av alternativen. Jag kommer även att fixa en del med burarna själv innan de kommer så jag får det som jag vill ha det och eftersom jag vet hur burarna är byggda. Allting är liksom byggt i en enhet så det är inte bara att sätta sågen i det och så blir det bra med det.

De flesta jag känner har det riktigt fint till sina marsvin, men jag vet att även hos registrerade uppfödare kan det se ut så som du beskriver och det är tråkigt. Dock är det nog oftast djuraffärsmarsvinen som får ett tråkigt och felaktigt liv. Informationen från de flesta djuraffärer är skrämmande dålig
 
Tack! Mitt liv hade helt klart varit sämre utan marsvinen, även om de också kräver mycket ibland
Det är jättehärligt att se dina fina "stallar". Sen tycker jag också att det är fantastiskt att du hittar kraften att ta hand om dom så väl när du har så mycket tufft i ditt liv.
Hoppas på det bästa nu för både dig o djuren :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 171
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp