Får de gå in i min lokal?

Prata med hyresrättsföreningen. Det låter helt galet!
Superfin "marsvinsanläggning! Hoppas verkligen du kan ha kvar det så.
 
Nej, hyresgästföreningen kan inte hjälpa :( Har redan frågat dem.

Jag har nu suttit och funderat på olika lösningar och tror att jag har kommit fram till en som kan funka. Jag blir visserligen av med en hel hög kvadratmeter och måste bygga om en del av burarna, men allt är bättre än planen som fastighetsbolaget har!

Deras plan är att göra hål längst in i lokalen, vilket gör att mycket av burarna måste rivas och eftersom de ska ta sig igenom hela min lokal (som är långsmal) så krävs det att jag håller ytan öppen, vilket gör att jag blir väldigt hämmad i allt jag gör där nere, sedan ska de igenom en dörr till för att ta sig till garaget och sedan antingen igenom en svårflörtad garageport eller så får de slå upp för ännu en dörr. Detta betyder också att alla på gymmet har fri tillgång till min lokal genom nödutgången.

Min plan går ut på att de slår upp en vägg längst in i min lokal och skapar en korridor och sedan gör en dörr till genom andra väggen så de kommer rakt ut i garagenedfarten. Detta gör att de slipper att ta sig igenom min lokal och de slipper en dörr. Nu gäller det bara att de ska gå med på det också...

Superfin "marsvinsanläggning! Hoppas verkligen du kan ha kvar det så.

Tack! Det hoppas verkligen jag också! Har flera planer på hur det ska bli än nu finare, men har inte vågat göra någonting eftersom jag inte har vetat hur det kommer bli.
 
Nu har jag pratat med fastighetsägaren och han kommer imorgon för att kolla min plan. Han berättade också att de faktiskt ska fixa en plomberad dörr (det trodde jag aldrig faktiskt!) så oavsett hur det blir så slipper jag oroa mig för stölder och skadegörelse.

Jag är också så stolt över mig själv just nu för jag har telefonfobi och var tvungen att ringa först till bolaget och sedan direkt till ägaren. Håller på att nästan börja gråta över allting nu så nu ska jag gå ned och kela med marsvinen och mata dem fulla med morötter :heart
 
Oh nej, hoppas du blir bättre nu
Mm, hoppas det också, fast tvivlar att det går att lösa då det är huvudet det är fel på. Samtidigt måste det nog vara meningen att jag ska finnas kvar för detta är tredje gången jag har överlevt självmordsförsök som skulle tagit död på eller gjort vem som helst till en grönsak
 
Mm, hoppas det också, fast tvivlar att det går att lösa då det är huvudet det är fel på. Samtidigt måste det nog vara meningen att jag ska finnas kvar för detta är tredje gången jag har överlevt självmordsförsök som skulle tagit död på eller gjort vem som helst till en grönsak
*klappar om*
 
Mm, hoppas det också, fast tvivlar att det går att lösa då det är huvudet det är fel på. Samtidigt måste det nog vara meningen att jag ska finnas kvar för detta är tredje gången jag har överlevt självmordsförsök som skulle tagit död på eller gjort vem som helst till en grönsak
Kramar!

Har följt tråden men inte skrivit tidigare, men hoppas verkligen de löser sig för dig och dina djur! Hoppas verkligen du kan få den hjälpen du behöver på sjukhuset. Vill bara säga att jag tycker din lösning för alla dina djur såg helt fantastisk ut med :love:
 
Kramar!

Har följt tråden men inte skrivit tidigare, men hoppas verkligen de löser sig för dig och dina djur! Hoppas verkligen du kan få den hjälpen du behöver på sjukhuset. Vill bara säga att jag tycker din lösning för alla dina djur såg helt fantastisk ut med :love:

Tack :heart Jag hoppas också det. Vill verkligen inte behöva flytta marsvinen för jag kommer aldrig hitta något som funkar lika bra. Måste ta tag i att ringa fastighetsägaren imorgon igen och hoppas på att han inte redan har beslutat något som jag inte kan påverka. Känns så jäkla ruttet att ha bestämt något som kan hjälpa mig och sedan förstöra allt :( Försökte ju slippa allt men istället gjorde jag det värre för både mig själv och andra. Jag kommer nog inte få någon hjälp, är något av ett hopplöst fall.
 
Tack :heart Jag hoppas också det. Vill verkligen inte behöva flytta marsvinen för jag kommer aldrig hitta något som funkar lika bra. Måste ta tag i att ringa fastighetsägaren imorgon igen och hoppas på att han inte redan har beslutat något som jag inte kan påverka. Känns så jäkla ruttet att ha bestämt något som kan hjälpa mig och sedan förstöra allt :( Försökte ju slippa allt men istället gjorde jag det värre för både mig själv och andra. Jag kommer nog inte få någon hjälp, är något av ett hopplöst fall.
Och det finns inget annat förråd i huset som skulle kunna funka? Tänker om du kunde byta med någon annan i huset, om de förvarar annat som inte är lika svåranpassbart som just djur?
 
Och det finns inget annat förråd i huset som skulle kunna funka? Tänker om du kunde byta med någon annan i huset, om de förvarar annat som inte är lika svåranpassbart som just djur?
Nej, de har gjort om allt annat till gym. Jag har nog haft min lokal sedan 2008 om jag kommer ihåg rätt, och innan dess hade pappa den
 
Mm, hoppas det också, fast tvivlar att det går att lösa då det är huvudet det är fel på. Samtidigt måste det nog vara meningen att jag ska finnas kvar för detta är tredje gången jag har överlevt självmordsförsök som skulle tagit död på eller gjort vem som helst till en grönsak

Var bor du? Bor du i närheten av mig kan jag hjälpa dig att sköta allt kring förrådet åt dig så du slipper den stressen.

Jag bor i Västerås. Bor du längre bort så kan jag ändå hjälpa dig att kontakta hyresvärden. Skriv här eller via PM och lämna ditt telefonnummer åt mig så ringer jag dig så att du slipper ringa upp mig.

Jag är glad att du är kvar i livet och jag vill gärna att du stannar kvar hos oss :heart
 
Var bor du? Bor du i närheten av mig kan jag hjälpa dig att sköta allt kring förrådet åt dig så du slipper den stressen.

Jag bor i Västerås. Bor du längre bort så kan jag ändå hjälpa dig att kontakta hyresvärden. Skriv här eller via PM och lämna ditt telefonnummer åt mig så ringer jag dig så att du slipper ringa upp mig.

Jag är glad att du är kvar i livet och jag vill gärna att du stannar kvar hos oss :heart

Tack så otroligt mycket för ditt erbjudande! Jag lyckades ringa till honom idag och hans skulle ringa upp senare för han satt i bilen. Sa att jag ramlat och slagit i huvudet så det var därför jag inte kom i torsdags.

tack :heart

Ok, va synd. Hoppas verkligen det löser sig för dig på något sätt. Försök ta emot all hjälp du erbjuds! @ainasoja s förslag lät som en bra grej :)
Ja, det är jättetråkigt. Jag är glad att jag fick ta över denna lokalen efter pappa. Innan hade jag en annan lokal där gymmet ligger och de som hade sina platser där fick bara 1-2månader på sig att flytta. Den ena hade haft samma plats i 27år och sedan bara tack och hej
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 172
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp