Bukefalos 28 år!

Får ej tag på fodervärd.

Förstår inte er som är så avigt inställda till ts oro.
Det är väl inte så himla svårt att skriva en rad och skicka ett par bilder på sto och föl. Vad tar det? 5 min kanske!
Och det borde inte heller vara så svårt att svara att "ja jag köpet stoet som avtalat" eller att "nej jag har ångrat mig och vill dra mig ur affären ang stoet men kör iväg dem till station som lovat".

Mkt oseriöst av den som har sto och föl hos sig och jag hade blivit väldigt irriterad över att inte få ett svar då det är bl.a. onödigt/ev inkomstförlust att stoet ska gå tomt bara för personen inte kan ta sig tiden att svara hur den vill göra!

Jag hade själv åkt dit och hälsat på och om personen vägrade att svara eller träffa mig hade jag tagit det rättsligt. Tyvärr får man väl inte bara hämta hem sto och föl hursomhelst men det är upp till jurist/advokat att tolka ert avtal.
 
Förstår inte er som är så avigt inställda till ts oro.
Det är väl inte så himla svårt att skriva en rad och skicka ett par bilder på sto och föl. Vad tar det? 5 min kanske!
Och det borde inte heller vara så svårt att svara att "ja jag köpet stoet som avtalat" eller att "nej jag har ångrat mig och vill dra mig ur affären ang stoet men kör iväg dem till station som lovat".

Mkt oseriöst av den som har sto och föl hos sig och jag hade blivit väldigt irriterad över att inte få ett svar då det är bl.a. onödigt/ev inkomstförlust att stoet ska gå tomt bara för personen inte kan ta sig tiden att svara hur den vill göra!

Jag hade själv åkt dit och hälsat på och om personen vägrade att svara eller träffa mig hade jag tagit det rättsligt. Tyvärr får man väl inte bara hämta hem sto och föl hursomhelst men det är upp till jurist/advokat att tolka ert avtal.
Tack. Man vill ju liksom veta. Jag provade att ringa innan men telefonen var av.
 
Har du långt att åka dit? Åk dit annars fortare än kvickt! Låter helt sjukt att hon inte ens vill visa bilder på fölet. Hade jag haft ett föl hade jag visat hela världen utan att någon behövde be två gånger! Just den delen känns extra skum.
 
Om de flyttar så är det ju stöld det handlar om och då får jag ju polisanmäla.
Tyvärr behöver det inte vara det. Beror på vad det står i fodervärdsavtalet. Står det inte att fodervärden inte får flytta hästen är tyvärr helt godkänt att göra det. Det är en sak som är lätt att glömma när man gör avtal och som kan få stora konsekvenser.
Det är ju min häst som hon har.
Det svåra i det här fallet är dels att du själv lämnat ut hästen, svårt att stjäla något man lånat.
 
Det är väl inte så himla svårt att skriva en rad och skicka ett par bilder på sto och föl. Vad tar det? 5 min kanske!
Och det borde inte heller vara så svårt att svara att "ja jag köpet stoet som avtalat" eller att "nej jag har ångrat mig och vill dra mig ur affären ang stoet men kör iväg dem till station som lovat".

Jag förstår absolut @Narcissa s oro och jag lider med henne! :(

Däremot vet jag att det inte bara är att "åk dit och hämta hem" för blir det en tvist (och risken finns ju) kan det binda ris till egen rygg.
 
  1. Låna någon annans telefon som inte kan kopplas till dig.
  2. Be någon annan ringa, har ni kanske gemensamma vänner ?
  3. Skriv ut fakturan.
  4. Åk dit, fråga hur det är, ge fakturan, titta till sto och föl.
Är du säker på att fodervärden lever och mår bra (att hon är inloggad på Fb behöver inte betyda att hon lever, jag ståt ofta som inloggad då jag är det automatiskt på telefonen).
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 554
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 321
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp