Får ej tag på fodervärd.

Om du har tillgång till jurist via dina föräldrar. Be en av dem ringa och säga ungefär, mitt namn är advokat XXX jag agerar på uppdrag av Narcissa. Du har inte varit anträffbar och uppfyllt villkoren för ert avtal, blablabla. De flesta människor blir stressade av att bli kontaktade av advokater. Eller ännu bättre be dina föräldrars vän skriva med brevpapper med firmans namn. Understryk att fodervärden ska kontakta dig snarast möjligt och att du väntar att hen ska hålla vad ni avtalat om.

Åk också dit själv ASAP så du ser att föl och sto är ok. Men var bara försiktig så du inte kan anklagas för intrång.
 
Om du har tillgång till jurist via dina föräldrar. Be en av dem ringa och säga ungefär, mitt namn är advokat XXX jag agerar på uppdrag av Narcissa. Du har inte varit anträffbar och uppfyllt villkoren för ert avtal, blablabla. De flesta människor blir stressade av att bli kontaktade av advokater. Eller ännu bättre be dina föräldrars vän skriva med brevpapper med firmans namn. Understryk att fodervärden ska kontakta dig snarast möjligt och att du väntar att hen ska hålla vad ni avtalat om.

Åk också dit själv ASAP så du ser att föl och sto är ok. Men var bara försiktig så du inte kan anklagas för intrång.

Edit: ser nu att det löst sig :up:
 
Lite beroende på hur länge ”några dagar” är sen stoet fölade har jag viss förståelse för att man inte orkar svara i telefon. Man kan ju minst sagt vara lite trött efter att ha fölvakat om det varit en längre period och att då behöva diskutera framtidsplaner med en nyfiken hästägare kan man behöva lite ordentlig sömn innan för att orka.

Men samtidigt förstår jag att man som hästägare vill kunna diskutera om att betäcka om ifall det är aktuellt eller se till så att man får hem hästen som avtalat.
 
Uppdatering. Detta är katastrof. Fodervärden har inte hört av sig sen sist, fakturan är inte betald och jag får inte tag på henne. En schysst hästmänniska har kört förbi för att se att min häst mår bra vilket hon verkar göra. Men jag kan inte betäcka om och jag får inte betalt. Har skickat ut påminnelse. Tror inte jag får betalt. Har hittat två domar på denna Person där hon inte har betalt så det har gått till civilrätt. Antar att detta går samma väg.
 
Jag har även skickat till henne att jag kommer gå vidare med detta. Fy fan. Hur kan hon vilja sätta sig själv i en sådan sits.

Det vill hon nog inte men det verkar som personen inte har några pengar men ska ändå avla och hålla på! Fån så tröttsamt !
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 400
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 032
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp