Får en veterinär göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får en veterinär göra såhär?

*puttar lite eftersom folk har undrat över saken*
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Ja ni.
Igår fick jag domen från länsrätten och dom går på Anvsarsnämndens linje.
Veterinären har gjort fel och dom går inte emot det redan fattade beslutet:) .
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

fy *** vad sur jag blir när jag läser det här :mad:
så här får det ju absolut inte gå till och jag tycker absolut att du ska anmäla veterinären. jag blir såå ledsen för din skull och hoppas att du kan repa dig efter detta...
Så hemskt att din häst hade kolik men dog av ett hematon som orsakades av en person som jag inte tycker kan få kalla sig veterinär!! du har iallafall mitt medlidande :cry:
//bayly
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Snälla, läs tråden innan du svarar. I näst sista inlägget så står det utgången av det hela.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Dorinda skrev:
Vad skönt att det hela äntligen fått ett rättvist slut!

TACK!
Jag hoppas på att detta är slutet av denna historien, jag VILL verkligen lägga det bakom mig nu och kunna titta på fotona och minnas lite glädje och inte bara ha denna sorgen hängande över mig:crazy: . Han har ju överklagat en gång innan så....
 
Senast ändrad:
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Beklagar verkligen sorgen, det är hemskt när en bästa vän försvinner, var med om det bara drygt en månad sedan :/. När du berättar så tycker jag verkligen det låter som vet har gjort fel, men när man inte är helt insatt så är det svårt att säga. Själv skulle jag aldrig ta hjälp av distrik vet då jag tycker att de sker allt för mkt fel och de är inte special utbildade på häst, åker alltid till klinik när det händer något. Sedan är det inte alltid det finns bra kliniker heller, därför har jag nu åkt till helsingborgs djursjukhus i över ett halvår med ponnyn och fått ett mkt bra mottagande och framför allt en riktigt vård av min häst, är verkligen värt att åka mil då. Sedan skulle jag ju inte ha gjort det när det gäller akut, men det hoppas jag att alla förstod..
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Emelie3 skrev:
När du berättar så tycker jag verkligen det låter som vet har gjort fel, men när man inte är helt insatt så är det svårt att säga. Själv skulle jag aldrig ta hjälp av distrik vet...

Han är fälld i Ansvarsnämnden och i länsrätten, han har agerat felaktigt.

Sen har jag inga problem att anlita distriktsveterinärer ty jag har stor tilltro till deras kompetens, denne veterinärn begick ett misstag, inte ALLA distriktare, BARA han!

/kristel, som fortfarande anlitar samma distriktsstation men inte veterinär:crazy: ;)
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Dorinda skrev:
Vad skönt att det hela äntligen fått ett rättvist slut!
HA, trodde vi ja, nu har han överklagat till Kammarrätten...

/kristel, sjukt trött på detta.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Han förhalar med andra ord.

Kunde han inte från börjar bara sagt att han var hemskt ledsen och gjorde ett fel.

All heder åt dig som inte ger dig!!!
Jag är djupt imponerad
:bow:
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

kristel skrev:
HA, trodde vi ja, nu har han överklagat till Kammarrätten...

/kristel, sjukt trött på detta.
Vilket d-a sätt. :devil: Ska du då aldrig få lägga detta bakom dig?

KRAAAAAAAAAAAM!
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Usch, det var det västa jag hört på länge!!!
Jag tycker absolut att du skall anmäla vet, om ens häst blir sjuk så är det klart att du litar på veterinären att han vet vad han gör...anmäl tycker jag!!!
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Tack mimus.

Ja, vad säger man? Jag lär löpa linan ut och jag gör vad jag kan för att hålla humöret på "topp". Men du vet hur det är, man tror att man är så stark, att man kan lägga det bakom sig. Men det vetefaaan om det är sant.

Jag saknar hästen dagligen, det smärtar mig djupt att han inte finns kvar. Jag vill kunna klappa på honom, sniffa i manen, ta en ridtur mitt i natten i beckmörka skogen. Bara sitta med stängda ögon och låta honom visa vägen. Aldrig jag kommer hitta någon som jag har sådant förtroende för igen.

Aldrig...
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

alazzi skrev:
Vilket d-a sätt. :devil: Ska du då aldrig få lägga detta bakom dig?

KRAAAAAAAAAAAM!

Näääää, för då kanske jag hade kunnat bli en lugn människa och DET vill vi inte att det ska ske...

Kramen värmer Alazzi:love: och vi saknar er här!
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Fjunet skrev:
Ge inte upp Kristel!!
Jag kör på men frågan är vad jag kan göra?
Inte ett skit utan bara vänta och finna mig i utslaget, jag menar, knappast något man överklagar till regeringsrätten om hans "straff" skulle ändras.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jessica81 skrev:
Usch, det var det västa jag hört på länge!!!
Jag tycker absolut att du skall anmäla vet, om ens häst blir sjuk så är det klart att du litar på veterinären att han vet vad han gör...anmäl tycker jag!!!
Det ÄR anmält...
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jessica81 skrev:
Usch, det var det västa jag hört på länge!!!
Jag tycker absolut att du skall anmäla vet, om ens häst blir sjuk så är det klart att du litar på veterinären att han vet vad han gör...anmäl tycker jag!!!

Snälla läs tråden! Inte bara första inlägget....
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Stackare! Har inte sett tråden förrän nu och läst alla 10 sidorna.. Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt "igen" eller hur man ska säga.

Förstår att det är jobbigt att aldrig kunna lägga det bakom sig. Håller tummarna för att han inte får ut något av att överklaga.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

kl

Usch läste på Expressens hemsida idag...
Han verkar inte ge sig veterinären :mad:

Som om man inte mår nog dåligt när ens djur dör :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 273
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 179
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 776
Senast: Skywalker
·
Träning Hej! Nu tänkte jag starta en sån där tråd som folk går igång på. För nu behöver jag hjälp i mitt tänkande! Jag var nyligen inne med min...
2
Svar
23
· Visningar
2 459
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp