Får en veterinär göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jag såg oxå i tidningen! Bra skrivet!

Den där andra artikeln där en veterinär uttalar sig, var det den som dödade din häst, eller var det någon från ett annat fall Kristel?

Jag håller tummarna för att det löser sig snart...

/ Maris
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Maris_ skrev:
Den där andra artikeln där en veterinär uttalar sig, var det den som dödade din häst...
Nej , det är inte samme veterinär som felbehandlade min häst.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Grattiskram till dig! :bump:

Såg i nätupplagan i Exprssen och skyndade mig hit direkt!
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Såg din bild inne på Ica och tårarna började rinna....

Var inte alls förberedd på det.

:cry:

Han fattas, jag förstår det.
Det är så smärtsamt att se er två tillsammans.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Ah, vad jag lider med dig! :cry:
Haller tummarna iaf till nasta forhandling. Du far gosa lite extra med valpen;) , brukar hjalpa. Styrkekramar!!:bump:
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

ANMÄL OCH KRÄV SKADESTÅND!!!
Det finns verkligen folk till allt...jävla idioter..:mad: :(
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Krizz skrev:
ANMÄL OCH KRÄV SKADESTÅND!!!
Det finns verkligen folk till allt...jävla idioter..:mad: :(
Krizz, OM du ser en tråd som är flera sidor lång så bemöda dig med att läsa den innan du svarar.
Om inget annat för att få svar på dina kommentarer
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

fejko skrev:
När får du veta något om överklagandet?

En bra fråga.
Det ligger hos kammarrätten nu och det kan säkert ta ytterligare månader...
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jag beklaga verkligen Kristel :cry: vet inte hur jag hade reagerat om detta hade hänt mig och min häst, men jag hade nog anklagat veterinären oavsett om det vart hans fel eller inte/ det är ju faktiskt så vi reagerar och jag tro det är en ganska naturlig reaktion....till att början med i alla fall...vi vill gärna lägga skulden på någon för att vi tro att det känns bättre då..:(

Det finns ju både super bra och dåliga veterinärer, som inom alla yrken....

Är det så att det att det var veterinärens fel, så är det fruktansvärt, jag skulle gjort allt för att få honom prickad så att det inte händer fler gånger....men tänk om han ändå gjorde vad han kunde och det gick så illa ändån...då är det ju säkert jätte jobbigt för honom oxå... Jag beklaga verkligen....:cry:
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Till trådskaparen: Jag har bara läst ditt inlägg bland alla dessa och jag lider så fruktansvärt mkt med dig OCH med din stackars häst som råkade stötta på en så inkompetent människa till att kalla sig veterinär!

Om du orkar, anmäl!

En väninna berättade för mig om ett sto hon hade. Hästen användes mest bara i avel men var inriden och en dag kom stallkamraten och frågade om hennes kompis kund elåna hästen så de kunde skritta ut tillsammans och det gick bra på det villkoret att de höll gott avstånd då hästarna inte gillade varann.
De red iväg och nån timme senare får min kompis ett samtal: Hennes häst hade blivit sparkad och veterinären hade avlivat den på plats, UTAN att kontakta HENNE som var ägare!
Hon funderade på att anmäla men orkade i slutänden inte med det...

Jag hoppas att det går mkt bättre för dig, du behöver upprättele i detta!

Lycka till!!!

//Lillan
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

För hästens skull var det kanske bättre att bli avlivad direkt än att vänta tills man fått tag i ägaren och fått avlivningstillstånd.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jag som trodde detta skulle vara över nu.
Jag lider verkligen med dig Kristel
Massor av tröstkramar och styrka

Kram
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Käre värd!! Anmäl veterinären/stationen! Så hemskt att din häst skulle DÖ pga ett vet. fel!
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Stoppard skrev:
För hästens skull var det kanske bättre att bli avlivad direkt än att vänta tills man fått tag i ägaren och fått avlivningstillstånd.


Grejen är att det kommer hon aldrig att få veta. Hon tyckte mest att det var tråkigt pga att hästen var värd väldigt mkt både för henne personligen men också ur avelssynpunkt.
Hon tyckte att veterinären hade kunnat kontakta henne innan hästen avlivades därför att hästen användes till avel och ingenting annat.
Hur som helst så tyckte hon att veterinären gjorde fel men hon orkade som sagt inte driva det vidare, saknaden och sorgen efter sin häst var för stor och så stod hon med en unghäst hemma också...

//Lillan
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Lillan_tuff skrev:
Om du orkar, anmäl!

Har du läst mer än orginal inlägget öht? För hade du gjort det så hade du sett att han blivit amnäld, fälld och hunnit med att överklaga till länsrätten där han blev fälld och nu har överklagat till Kammarrätten som jag väntar på besked från...
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

kristel skrev:
För hade du gjort det så hade du sett att han blivit amnäld, fälld och hunnit med att överklaga till länsrätten där han blev fälld och nu har överklagat till Kammarrätten som jag väntar på besked från...

Ojj, här har det hänt mycket... Han vägrar verkligen ge sig :crazy: . Du får skriva sen och berätta vad kammarrätten säger....
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Så länge ingen ifrågasatt veterinärens beslut förutsätter jag att det var ett solklart fall där direkt avlivning var det enda rätta. Om det skall ifrågasättas här borde du åtminstone beskriva vilken typ av skada det var frågan om. Hästen värde skall inte tillåtas påverka djurskyddet.
PL
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 263
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 178
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 776
Senast: Skywalker
·
Träning Hej! Nu tänkte jag starta en sån där tråd som folk går igång på. För nu behöver jag hjälp i mitt tänkande! Jag var nyligen inne med min...
2
Svar
23
· Visningar
2 458
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp