Farligt att bo på nedre botten?

Bukefalos 30 år!

Och jag har den vackraste trädgården man kan önska och en underbar altan med den utsikten. Men tomten är på 3000 kvm och jag behöver klippa gräset och idag och jag hatar det, jag trodde jag skulle älska trädgårdsarbete tänkte jag när jag bodde i stan men väl här är det bara jobbigt. Gudars vad mycket ork och tid vi lagt på den trädgården. Så även om jag älskar mitt hus tror jag det kommer vara skönt att slippa den här stor trädgården även om den är jätte, jätte fin.

Och jag har den vackraste trädgården man kan önska och en underbar altan med den utsikten. Men tomten är på 3000 kvm och jag behöver klippa gräset och idag och jag hatar det, jag trodde jag skulle älska trädgårdsarbete tänkte jag när jag bodde i stan men väl här är det bara jobbigt. Gudars vad mycket ork och tid vi lagt på den trädgården. Så även om jag älskar mitt hus tror jag det kommer vara skönt att slippa den här stor trädgården även om den är jätte, jätte fin.
Jag tycker inte heller om trädgårdsarbete och gör bara det jag precis absolut måste. Det finns ju så mycket annat som är roligare att syssla med :) !

Jag tycker inte heller om trädgårdsarbete och gör bara det jag precis absolut måste. Det finns ju så mycket annat som är roligare att syssla med :) !
Verkligen! Min motorgräsklippare är sönder så jag använder den elektriska men det batteriet räcker bara till en tredjedel så jag måste ladda 3 timmar mellan varje gång och det är så irriterande att göra hela proceduren 3 gånger. Har klippt ner vinrankan som jag inte vill ha pga hundarna men den lyckas alltid hänga med och börja gro igen. Lite rosor och blommor på altanen strök med också. Så nu väntar 2 omgångar gräsklippning och varje gång jag saknar mitt hus ska jag tänka på sådana saker

Jag har ju vant mig vid mitt hus på 72 kvm och altan på 80 kvm så det kommer definitivt bli en stor skillnad oavsett om jag får den jag vill ha som är på 60 kvm och den lilla på 52 kvm.

Jag har bott så litet och trångt hela mitt vuxna liv fram tills huset och jag vill inte känna mig så instängd igen

Dom mailade och det var massor av papper att signera men nu är den min. Den stora är min, min, min.

Nu kommer paniken, har jag precis tackat ja till en lägenhet jag bara önskade skulle bli min sen processen med husförsäljning började i januari

Dom mailade och det var massor av papper att signera men nu är den min. Den stora är min, min, min.

Nu kommer paniken, har jag precis tackat ja till en lägenhet jag bara önskade skulle bli min sen processen med husförsäljning började i januari
Åh, den du helst ville ha? Grattis 🥳

Fantastiskt att få en lägenhet precis där du vill! Stort grattis! Även om det är mycket nu, unna dig att fira lite 🥳 (Och fira kan man göra på exakt det sätt man själv vill - tårta, extra lång promenad, sovmorgon - man bestämmer själv!)

Kan inte fatta något alls jag hade ju börjat vänja mig vid den lila för att jag var säker på att jag inte skulle få den här men nu är den min.

Jag ska ändå ta till era tips. En sån där hörn hylla kanske inte gå i badkar, någon som som har erfarenhet? Så jag inte köper något onödigt , alternativet är självhäftande eller sugproppar.

Finns det ingen kommod, kommer inte ihåg för för hjärnan är lite överbelastad, köper jag en sån vid behov.

Jag är överlycklig att det är ett badkar, nu kommer inget vatten rinna ut överallt och framförallt att tvätta Milou efter en lerig promenad och kanske är det skönt att ta sig ett bad ibland. Ställa in ett torkställ går nog också

Jag kommer ha en walking closet men som också är förråd. Jag har en lösning för vissa saker men tyvärr tar dom som bor där med sig garderoben får fundera på lösningar. Utrymme är ca ca 1,5 meter brett och typ 4 meter långt

Kan inte fatta något alls jag hade ju börjat vänja mig vid den lila för att jag var säker på att jag inte skulle få den här men nu är den min.

Jag ska ändå ta till era tips. En sån där hörn hylla kanske inte gå i badkar, någon som som har erfarenhet? Så jag inte köper något onödigt , alternativet är självhäftande eller sugproppar.

Finns det ingen kommod, kommer inte ihåg för för hjärnan är lite överbelastad, köper jag en sån vid behov.

Jag är överlycklig att det är ett badkar, nu kommer inget vatten rinna ut överallt och framförallt att tvätta Milou efter en lerig promenad och kanske är det skönt att ta sig ett bad ibland. Ställa in ett torkställ går nog också

Jag kommer ha en walking closet men som också är förråd. Jag har en lösning för vissa saker men tyvärr tar dom som bor där med sig garderoben får fundera på lösningar. Utrymme är ca ca 1,5 meter brett och typ 4 meter långt
Börja inte shoppa innan du flyttat in, så du vet vad som blir bra och vad du behöver.

När är tillträdet på denna?

Fantastiskt att få en lägenhet precis där du vill! Stort grattis! 🥳
Tack, ja det är mer än fantastiskt. Jag bodde i huset bredvid som sitter ihop med den här lägenheten. Bra soprum också. Närmsta affären tar det 2 minuter att gå till till, vårdcentralen lika nära. Kan gå till centrum på 10 minuter och mina föräldrar max 30 minuter och till allt man kan behöva

Börja inte shoppa innan du flyttat in, så du vet vad som blir bra och vad du behöver.

När är tillträdet på denna?
Nej då. Kommer kika på utbudet innan jag köper något. Tycker bara det är roligt att fundera på hur jag vill bo, funderar på var alla mina möbler dka få plats, var jag ska ha alla mina saker och möblera och funderar på att lägga ut ännu mer för försäljning. Jag rensar ju bort massor ovh vill aldrig mer köpa sånt jag definitivt inte tycker vara nödvändiga

Tittade hur många som bor i huset och ålder för att se om det vankas fester och ljud. Snutålder verkar vara typ 75 och äldst 93.

Den yngsta som själv är lika gammal som mig ungefär tvivlar jag på ahan drar igång en fest som håller på hela natten. Sen en stor familj på 6 stycken. Lutar alltså inte mot att jag kommer hamna i helvetet som min första hyresrätt. Jag fattar inte hur jag hängde i den som var 9 år

Jag har badkar och hörnhylla. Mitt badkar har rundade hörn så stolpen till hörnhyllan (köpt på Biltema) går ner där. Funkar bra! Hyllorna går att justera i höjd.

Nu har jag krånglat in mig rejält med elen, elnätsavgift på EON och elavtal på både eon och Fortum. Jag försöker fixa men det blir bara rörigare och nu när dom stängt går det inte att fixa online heller så ger upp och ringer imorgon. Båda drar i mig och säger hur bra dom är osv och jag fattade inget förrän i jag stod med tre avtal. Suck, typiskt mig att klanta till och förstöra allt.

Positivt dock är pengar! Enligt beräkningarna jag nu gått igenom hamnar mitt snitt pris på 250 kr/månad för elen, ibland upp mot 300 kr. Försäkringen halverades från 1200 till 600 i månaden. Jag kommer heller inte behöva åka bil lika mycket så spar in på bensin också.

Liknande trådar

• Hur är det att bo i villakvarter i ett mindre samhälle?
  • Bo i Luleå
  • Var vill jag bo?
  • Flytta eller bo kvar och renovera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat