Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingenting som är farligt utan bara en känsla av att inte riktigt kunna slappna av för att det rör sig folk direkt utanför fönstret. Upplever inte samma i villa eftersom man då behöver gå in på någons tomt.Jag förstår inte heller vad som skulle vara farligt...
Det köper jag men det är ju en personlig preferens bara.Det är ingenting som är farligt utan bara en känsla av att inte riktigt kunna slappna av för att det rör sig folk direkt utanför fönstret. Upplever inte samma i villa eftersom man då behöver gå in på någons tomt.
Men det beror såklart på hur både lägenhet och villa är utformad. Att bo på markplan vänd mot skog hade varit trevligt, att bo på markplan vänd mot parkering/port inte lika trevligt.
Precis så. Hur fönster och dörrar och uteplats ser ut avgör allt. Jag gick från lägenhet med fönster åt ett håll ut mot gatan mittemot och var tvungen att ha nerdraget pga insyn. Flyttade till hus med fönster alla håll och utsikt över en blomstrande trädgård och öppna fält. Jag mår mycket bättre av att få in ljus så är tveksam inför att sätta upp insynsskydd överalltDet är ingenting som är farligt utan bara en känsla av att inte riktigt kunna slappna av för att det rör sig folk direkt utanför fönstret. Upplever inte samma i villa eftersom man då behöver gå in på någons tomt.
Men det beror såklart på hur både lägenhet och villa är utformad. Att bo på markplan vänd mot skog hade varit trevligt, att bo på markplan vänd mot parkering/port inte lika trevligt.
Fast som insynsskydd kan man ju t.ex. köpa fönsterfilm. Finns jättemånga fina som gör att man inte kan se in, men som släpper in ljusPrecis så. Hur fönster och dörrar och uteplats ser ut avgör allt. Jag gick från lägenhet med fönster åt ett håll ut mot gatan mittemot och var tvungen att ha nerdraget pga insyn. Flyttade till hus med fönster alla håll och utsikt över en blomstrande trädgård och öppna fält. Jag mår mycket bättre av att få in ljus så är tveksam inför att sätta upp insynsskydd överallt
Och så har jag någon liten oro att några av dom där stökiga människorna som höll på med droger finns kvar och försöker ta sig in eller bara vill förstöra. Jag fattar att det är ovanligt men tanken finns i alla fall.
Men en uteplats låter mysigt. Jag ska titta och se skicket på den innan jag bestämmer mig.
Lägenheten idag var super fin, några väggar kunde behöva målas om men annars var den häftigt. Vardagsrummet var sexkantigt och såg jätte fint ut, i köket får mitt bord plats, sovrummet var ganska litet men hade en bra liten klädkammare och jag hade tänkt inreda sovrummet som här men insåg att det kommer bli svårt oavsett var eftersom mitt nuvarande sovrum är ca 40 kvm och flera meter högt i tak, känns som en kyrka med fönstren också.
Jag har spegelfilm på ena fönstret och helt enkelt sjukt jäkla många krukväxter i ett annat.Fast som insynsskydd kan man ju t.ex. köpa fönsterfilm. Finns jättemånga fina som gör att man inte kan se in, men som släpper in ljus.
Jag har spegelfilm på ena fönstret och helt enkelt sjukt jäkla många krukväxter i ett annat.Det är sovrumsfönstret så där drar jag ju för på natten ändå.
Aha, ja för ljus vill jag ha in. Ska kika på fönsterfilmFast som insynsskydd kan man ju t.ex. köpa fönsterfilm. Finns jättemånga fina som gör att man inte kan se in, men som släpper in ljus.
Fattar inte heller alla nya hus med hela sidor med fönster där man ser rakt inJag har också massa krukväxter, som slingrar sig upp i fönstren. Det bryter insynen mycket bättre än man tror, inte sällan bättre än tex en tunn gardin där man ändå kan se siluetter igenom om det är tänt inne och mörkt ute. Spegelfilm funkar bra på dagtid men om det är mörkt ute och ljust inne brukar det inte ha mycket effekt.
I nästan alla bottenlägenheter jag bott i har man breda rabatter och buskage utanför fönstret, så det går inte bara att gå fram. När jag bodde på nionde våningen var det däremot en klasskompis som kände igen mig från grannhuset på andra sidan gården.
När jag är ute och går på kvällen tänker jag ofta på hur himla mycket insyn det är i folks villor med enorma fönster ner till golvnivå och väldigt upplyst. Det hade inte jag varit bekväm med.
Jag får nog göra en väldigt grundlig koll på allt ni skriver. Ska kolla noga åt var fönstren ligger och med buskar och sånt.Jag har också massa krukväxter, som slingrar sig upp i fönstren. Det bryter insynen mycket bättre än man tror, inte sällan bättre än tex en tunn gardin där man ändå kan se siluetter igenom om det är tänt inne och mörkt ute. Spegelfilm funkar bra på dagtid men om det är mörkt ute och ljust inne brukar det inte ha mycket effekt.
I nästan alla bottenlägenheter jag bott i har man breda rabatter och buskage utanför fönstret, så det går inte bara att gå fram. När jag bodde på nionde våningen var det däremot en klasskompis som kände igen mig från grannhuset på andra sidan gården.
När jag är ute och går på kvällen tänker jag ofta på hur himla mycket insyn det är i folks villor med enorma fönster ner till golvnivå och väldigt upplyst. Det hade inte jag varit bekväm med.
Det gör de verkligen, jag har både stora växter och amplar. Jag upplever att det gör stor skillnad om man har belysning I fönstret också, då är det mest den ljuspunkten man ser utifrån. Å andra sidan har jag nästan aldrig på taklampor och liknande när jag är hemma.Jag har också massa krukväxter, som slingrar sig upp i fönstren. Det bryter insynen mycket bättre än man tror, inte sällan bättre än tex en tunn gardin där man ändå kan se siluetter igenom om det är tänt inne och mörkt ute. Spegelfilm funkar bra på dagtid men om det är mörkt ute och ljust inne brukar det inte ha mycket effekt.