Farligt att bo på nedre botten?

Bukefalos 30 år!

Nu har jag krånglat in mig rejält med elen, elnätsavgift på EON och elavtal på både eon och Fortum. Jag försöker fixa men det blir bara rörigare och nu när dom stängt går det inte att fixa online heller så ger upp och ringer imorgon. Båda drar i mig och säger hur bra dom är osv och jag fattade inget förrän i jag stod med tre avtal. Suck, typiskt mig att klanta till och förstöra allt.
Det är inte hela världen. Man har två veckors ångerrätt när man gör avtal via telefon sådär så andas lugnt i båten.

Det är inte hela världen. Man har två veckors ångerrätt när man gör avtal via telefon sådär så andas lugnt i båten.
Tack, jo jag vet ju det egentligen och två gjordes i telefon men en gjordes online men jag har för mig att man alltid har två veckor? Känns bara så surt att jag alltid klantar till allt jag gör

Vet inte om jag skrivit det men på midsommarafton gick rören varmvattenberedare sönder, det sprutade vatten. Så den fina midsommar lunchen gick inte att laga så det blev smörgåsar pappa var väldigt upprörd över sin kokta potatis men jag fann mig snabbt. Förutom att jag dageblieben elfter var tvungen att att ta ut rörmokaren på jour och fick låna pengar av mamma för att få det lagat. Riktigt tråkiga pengar.

Jag HATAR HATAR alla pengar jag lagt ner på huset för att byta ut och köpa nytt och självklart nu innan flytten gick ju frys/kyl sönder och det är inte billigt att köpa nytt.

Om något mer går sönder bryter jag ihop. Jag ska bo här 3 månader och en-två veckor till och kommer bli tokig om något mer går sönder.

Det ska bli härligt med en sommar i huset, konstigt att det är så långt fram men annars skulle jag inte fått drömlägenheten.

Har dom bästa köparna som sa det att även om avtalet var till september var det inget problem att skjuta upp deras inflytt en hel månad och i avtalet istår också att jag har rätt att lämna vad jag vill utomhus, det mesta är jätte bra saker men också skräp.

Och min fantastiska friskrivningsklausul. Jag hade inte vågat sälja ett så gammalt hus utan det. Det är jätte, jätte fint och jag har ju fixat det mesta men jag skulle oroa mig i 10 år. Även med dolda fel för det skulle kräva en insats från mig. Nu säljer jag och blickar framåt.

Tänkte på en till sak, jag är ju en fd hästtjej. Mamma var ridlärare så jag började vara med i stallet innan jag var två år och sen växte jag upp i stallet upp till vuxen ålder. Jag drömde om att bo på landet eller i alla fall utanför stan. Byn jag växte upp i hade ett stall 5 min cykelväg hemifrån mig. Jag trodde inte jag var en lägenhets tjej men funderar på om jag inte är en ute på landet person heller.

Jag tror att min grej är att kombinera. Ha en del av mitt levande okomplicerat och en del i att komma ut i stallet eller nu med hundarna. Det tar emot lite att säga det eftersom jag sagt hela mitt liv att jag vill bo i hus. Men jag räknade inte med att vakna till 14 grader inomhus, hur jobbigt det är när allt går sönder, att det bara finns tid för att duscha 4 minuter. Vakta brasor. Ta hand om min stora trädgård. Det hade räckt med 1000 kvm.

Så min dröm om att bo på landet är nu tudelad.

Tänkte på en till sak, jag är ju en fd hästtjej. Mamma var ridlärare så jag började vara med i stallet innan jag var två år och sen växte jag upp i stallet upp till vuxen ålder. Jag drömde om att bo på landet eller i alla fall utanför stan. Byn jag växte upp i hade ett stall 5 min cykelväg hemifrån mig. Jag trodde inte jag var en lägenhets tjej men funderar på om jag inte är en ute på landet person heller.

Jag tror att min grej är att kombinera. Ha en del av mitt levande okomplicerat och en del i att komma ut i stallet eller nu med hundarna. Det tar emot lite att säga det eftersom jag sagt hela mitt liv att jag vill bo i hus. Men jag räknade inte med att vakna till 14 grader inomhus, hur jobbigt det är när allt går sönder, att det bara finns tid för att duscha 4 minuter. Vakta brasor. Ta hand om min stora trädgård. Det hade räckt med 1000 kvm.

Så min dröm om att bo på landet är nu tudelad.
Att bo i hus är ju inte alltid likställt med att vakna till 14 grader :) Det finns mängder av hus med värmepump, stor varmvattenberedare och andra bekvämligheter där man inte behöver passa.

Men med det sagt är det ju inget fel med att inte vilja bo i hus ändå!

Tänk på att det räcker att ersätta vitvarorna med en som är likvärdig med den som går sönder. Du måste inte köpa sprillans ny tvättmaskin om den som fanns vid köpet är 15 år gammal.
Sen jag bestämde för att flytta har jag tagit det billigaste men inte innan för planen var ju att bo kvar

Att bo i hus är ju inte alltid likställt med att vakna till 14 grader :) Det finns mängder av hus med värmepump, stor varmvattenberedare och andra bekvämligheter där man inte behöver passa.

Men med det sagt är det ju inget fel med att inte vilja bo i hus ändå!
Nej självklart inte, jag utgick bara från hur jag känner med mitt hus och eftersom jag aldrig kommer få råd att bo i hus igen så är mitt husliv ett avslutat kapitel

Tänk på att det räcker att ersätta vitvarorna med en som är likvärdig med den som går sönder. Du måste inte köpa sprillans ny tvättmaskin om den som fanns vid köpet är 15 år gammal..
När vattenläckan kom sa rörmokaren att om jag inte varit hemma och stängt av allt vatten så kunde större delen av huset kunnat bli så förstörda att man skulle behöva renovera stora delar av det. Jag väntar på fakturan från rörmokaren och skickar in till försäkringsbolaget.

Om något mer går sönder kommer jag bli så fruktansvärt arg och ledsen.

Ett exempel, om min tvättmaskin går sönder, måste jag då köpa ny om jag tvättar hos mina föräldrar?. Måste köparna få en ny?

När vattenläckan kom sa rörmokaren att om jag inte varit hemma och stängt av allt vatten så kunde större delen av huset kunnat bli så förstörda att man skulle behöva renovera stora delar av det. Jag väntar på fakturan från rörmokaren och skickar in till försäkringsbolaget.

Ett exempel, om min tvättmaskin går sönder, måste jag då köpa ny om jag tvättar hos mina föräldrar?. Måste köparna få en ny?
Inte NY. De måste få en (om det fanns en när de tittade), om den sedan kostar 100 kr på någon loppis eller om det är sprillas spelar ingen roll.

Du kan också göra upp ekonomiskt med köparen, om de tex vill ha en dyrare tvättmaskin. Tex en liknande tvättmaskin kostar 1000:- kronor begagnat, då får köparen dom pengarna och ansvarar sen för inköp av maskin senaste.

Bostaden ska vara i samma skick som när kontraktet skrevs.

Du kan också göra upp ekonomiskt med köparen, om de tex vill ha en dyrare tvättmaskin. Tex en liknande tvättmaskin kostar 1000:- kronor begagnat, då får köparen dom pengarna och ansvarar sen för inköp av maskin senaste.

Bostaden ska vara i samma skick som när kontraktet skrevs.
Ja jag misstänkte det, men den där dealen vid kris låter ju bra. Dom är inte svåra att ha att göra med, väldigt trevliga

Liknande trådar

• Hur är det att bo i villakvarter i ett mindre samhälle?
  • Bo i Luleå
  • Var vill jag bo?
  • Flytta eller bo kvar och renovera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat