Farligt med hästar på tjuder, behöver råd

Äsch. Jag tror det är en vanesak. När jag var i Mongoliet i somras stakade/tjudrade vi fast hästarna med ett litet järntjuder. Ibland upp till tre hästar vid samma påle. Det funkade finfint, även under nätterna, och om de ställde sig på grimskaftet eller trasslade in sig, stod de stilla, överlägde och började sedan trassla ut sig själva. Jag föredrar ju hage, men måste säga att jag är övervägande positiv till tjudrande efter att ha sett hur det fungerar när de är vana. Ta seden dit du kommer.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 033
Senast: yamyam
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 818
Senast: Cattis_E
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Senast: AtletShipping
·
H
Träning Jag köpte en häst för ca en månad sen, en sk "problemhäst". Han stack när man red honom, hade damp, gick inte att leda och var mycket...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Hästbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp