Farmen 2015

När motiveringen om finalisten kom hann jag tänka skönt, då måste det vara Alex och sen kommer kallduschen. Jocke. Okej, han kanske jobbade på bra i början, men han har definitivt inte varit schysst och rak mot alla. Behandlingen av Ylva? Fjäskandet för R-M? Att han i hemlighet paktade med Amanda och Alex och sen sprang och fjantade sig för Björn? För att då inte tala om hur han betedde sig mot Ida hennes sista storbondevecka och hur han har betett sig mot Amanda sista veckan. Jocke = :turd:.

Är tyvärr inte det minsta förvånad om Alex slår ut Örjan i semifinalen, och sen vinner Jocke över Alex. Tror annars Örjan har en större chans att slå ut Jocke, men bara för att karlfan inte är värdig att vinna kommer säkert precis allting som kan gå emot göra det. Jag håller på Örjan av hela mitt hjärta, och Alex är annars en helt okej vinnare (jag tar nog ändå Alex lite i försvar, han har det säkert skittufft psykiskt just nu efter det där med hans morfar, och det är inte konstigt om han inte är riktigt sig själv. R-M kan dessutom skrämma skiten ur vem som helst, och att protestera mot henne innebär nog direkt att man själv hamnar på svarta listan).

Stör mig något så extremt på att gamla deltagare får ha avgörande om så här stora saker. Inte bara i årets upplaga av farmen, utan i alla liknande program. Men det blir extra tydligt just här eftersom R-M får husera som hon vill och hota folk. Okej, de hade kunnat få utse en förstekämpe. Men de skulle inte få utse en som får gå direkt till final. Hade Amanda fått möjlighet att välja Jocke, så hade Amanda varit kvar i tävlingen. Vad händer om det blir Örjan mot Jocke i final nu? Tänker R-M rusa ner från läktaren och slå ner Örjan om han slår ut Jocke?
Jag skulle inte bli förvånad om R-M gör det:rage::arghh::banghead:
 
Jag skulle inte bli förvånad om R-M gör det:rage::arghh::banghead:

Tyvärr skulle inte heller jag bli speciellt förvånad. Jag har slutat förvånas över någonting som den kvinnan hittar på. :banghead:

Undrar hur pass förberedd Alex är på husförhöret? Örjan har vi ju fått möjlighet att se in action, och han är riktigt, riktigt duktig och påläst. Fysiskt tror jag båda grabbarna har en chans att ge Jocke en rejäl match, men det känns som att det hela bör avgöras i husförhöret? Jag har hela tiden trott att Alex är väl insatt i bondepraktikan, och blev lite ställd när han inte ens skrev något på tavlan när de tävlade i söndags. Kanske kan han ingenting? Eller var det också en reaktion på dödsfallet (vilket i sig också är fullt möjligt)? Jocke ska ju enligt egen uppgift knappt ha pluggat, men kan det vara ännu ett trick från mannen som inte tänker taktiskt? :yuck: Känns som att det värsta som kan hända är att det blir en fysisk gren mellan Örjan och Alex i semifinalen, som förmodligen blir jäkligt jämn, Alex går segrande ur den, får möta Jocke i husförhöret och av någon outgrundlig anledning lyckas Jocke-eländet vinna.... Jag har absolut ingenting emot Alex som vinnare, men jag tror Örjan är bättre förberedd kunskapsmässigt för att slå Jocke. (För övrigt är det ju ironiskt att det har gått från vem man helst vill ska vinna till vem man tror ska ha störst chanser att motverka att Jocke vinner.)
 
Alltså jag är inte förvånad över att Alex och Jocke är där de är idag, båda har spelat det sociala spelet väldigt bra. De har båda så mycket goodwill bland de andra deltagarna att det inte gör så mycket att de faller ihop lite nu på slutet. Alex tycker jag fortsätter att vara obehaglig, hota Amanda för att hon ska välja "rätt" om hon skulle bli förstekämpe, inte en chans att han gjorde det för att vara schysst mot henne och av omtanke för hennes liv efter farmen. Lite roande att de håller på att fortsätta tjata om den där pakten, de skulle ju "throw Amanda under the bus" utan att tänka om det stod mellan dem eller henne. Och att Rosmari hakar på, den involverar ju inte ens henne, känns som att hon borde slappna av lite och mind her own business. Med tanke på hur hon är så är Jocke säkert en av få i världen som är hygglig mot henne så förstår om hon vill hålla honom om ryggen men det behöver ju inte gå till överdrift. Förstår inte varifrån allt hat mot Amanda kommer ifrån, trodde att hon var mer uppskattad än så, hon verkar ju ha jobbat hårt och kommit överens med de flesta. Håller med om att produktionen borde ha gått in och gjort något, det är inte år 2000 längre, vi har haft reality shows måpnga år nu och mobbningsTV känns väldigt ofräscht.

Är glad över att Örjan vann över Amanda, han är så en värdig vinnare av Farmen, den enda som är det.
 
Jag kunde väl tycka att Amanda överdrev en aning tidigare om hur mycket hon egentligen har jobbat, för ärligt talat verkar hon inte ha jobbat mer än vad någon annan har gjort. Men den enda som faktiskt gjort det av de som är kvar nu är Örjan, varken Jocke eller Alex har slitit ihjäl sig och behandlingen av Amanda är långt ifrån okej.

Nu kommer jag inte ihåg vem av de gamla deltagarna som sa det, men det var någon som tyckte att finalisten skulle ha varit uppe i minst ett ting. Och det har varken Jocke eller Alex varit om man inte räknar det i söndags där alla var med. Hade tyckt att det hade varit en rätt schysst motivering annars, men det gick ju så klart inte att gå på det. :mad:
 
Tyvärr skulle inte heller jag bli speciellt förvånad. Jag har slutat förvånas över någonting som den kvinnan hittar på. :banghead:

Undrar hur pass förberedd Alex är på husförhöret? Örjan har vi ju fått möjlighet att se in action, och han är riktigt, riktigt duktig och påläst. Fysiskt tror jag båda grabbarna har en chans att ge Jocke en rejäl match, men det känns som att det hela bör avgöras i husförhöret? Jag har hela tiden trott att Alex är väl insatt i bondepraktikan, och blev lite ställd när han inte ens skrev något på tavlan när de tävlade i söndags. Kanske kan han ingenting? Eller var det också en reaktion på dödsfallet (vilket i sig också är fullt möjligt)? Jocke ska ju enligt egen uppgift knappt ha pluggat, men kan det vara ännu ett trick från mannen som inte tänker taktiskt? :yuck: Känns som att det värsta som kan hända är att det blir en fysisk gren mellan Örjan och Alex i semifinalen, som förmodligen blir jäkligt jämn, Alex går segrande ur den, får möta Jocke i husförhöret och av någon outgrundlig anledning lyckas Jocke-eländet vinna.... Jag har absolut ingenting emot Alex som vinnare, men jag tror Örjan är bättre förberedd kunskapsmässigt för att slå Jocke. (För övrigt är det ju ironiskt att det har gått från vem man helst vill ska vinna till vem man tror ska ha störst chanser att motverka att Jocke vinner.)
Det otäcka med Jocke är att han glider fram på en räckmacka, och har tur som en tokig. Tyvärr är jag livrädd att han vinner. Skulle inte förvåna mig om han pluggat mer än han säger.,,,:rage::banghead: Men jag tror faktiskt Alex och Örjan är starka motståndare. Alex har fallit lite i mina ögon men kan iof vara som ni säger att dödsfallet har gjort honom lite mindre betänksam. Att karln har ett stort hjärta är ju helt klart men jag hade gärna sett att han stått upp för Amanda då de faktiskt umgåtts hela farmentiden. Där sjönk han lite. Men å andra sidan är det ett spel och genom att göra som han gjorde så blev han heller inte vald till förstekämpe.Alex kunskaper i husförhöret, vet vi något om det? Har han sagt något själv om vad han kan? Har han pluggat? Det enda jag tycker är att Örjan verkar mer förberedd på kunskapsfrågor än de övriga.

Föresten Ida när jag tänker tillbaka såg helt förkrossad ut när de kom tillbaka, hon var nog fortfarande i chock stackarn.

Skulle gå in på FB och kolla farmen men nu har FB underhållsarbete (vilket jag aldrig stött på annars) men ska kolla så fort jag kan. Ska bli kul att se vad folk skriver
 
Jag kunde väl tycka att Amanda överdrev en aning tidigare om hur mycket hon egentligen har jobbat, för ärligt talat verkar hon inte ha jobbat mer än vad någon annan har gjort. Men den enda som faktiskt gjort det av de som är kvar nu är Örjan, varken Jocke eller Alex har slitit ihjäl sig och behandlingen av Amanda är långt ifrån okej.

Nu kommer jag inte ihåg vem av de gamla deltagarna som sa det, men det var någon som tyckte att finalisten skulle ha varit uppe i minst ett ting. Och det har varken Jocke eller Alex varit om man inte räknar det i söndags där alla var med. Hade tyckt att det hade varit en rätt schysst motivering annars, men det gick ju så klart inte att gå på det. :mad:
Det var Fanny som sa det. Och det hade ju varit perfekt för Jocke har ju inte varit i tinget... Men R-M satte agendan:arghh:
 
Alltså jag är inte förvånad över att Alex och Jocke är där de är idag, båda har spelat det sociala spelet väldigt bra. De har båda så mycket goodwill bland de andra deltagarna att det inte gör så mycket att de faller ihop lite nu på slutet. Alex tycker jag fortsätter att vara obehaglig, hota Amanda för att hon ska välja "rätt" om hon skulle bli förstekämpe, inte en chans att han gjorde det för att vara schysst mot henne och av omtanke för hennes liv efter farmen. Lite roande att de håller på att fortsätta tjata om den där pakten, de skulle ju "throw Amanda under the bus" utan att tänka om det stod mellan dem eller henne. Och att Rosmari hakar på, den involverar ju inte ens henne, känns som att hon borde slappna av lite och mind her own business. Med tanke på hur hon är så är Jocke säkert en av få i världen som är hygglig mot henne så förstår om hon vill hålla honom om ryggen men det behöver ju inte gå till överdrift. Förstår inte varifrån allt hat mot Amanda kommer ifrån, trodde att hon var mer uppskattad än så, hon verkar ju ha jobbat hårt och kommit överens med de flesta. Håller med om att produktionen borde ha gått in och gjort något, det är inte år 2000 längre, vi har haft reality shows måpnga år nu och mobbningsTV känns väldigt ofräscht.

Är glad över att Örjan vann över Amanda, han är så en värdig vinnare av Farmen, den enda som är det.
Exakt, jag blev också chockad, varifrån kom detta agg mot Amanda. Jag visste inte att hon var opoppis alls. R-M har ju tydligen något emot henne och hon satte ju som sagt agendan... Men Björn tyckte det var jättekonstigt. Hade varit bra om han fått hosta fram det istället för att R-M fått prata så mycket och mobba på som hon gjorde.
 
Förra året, när det var två kvinnor i finalen, visst tävlade de i samtliga grenar då? Med husförhöret som avslutning? Året innan dess var det ju man mot kvinna, och då har jag för mig att det bara blev husförhöret (logiskt...) men i år blir det ju man mot man, så det hade kanske varit en bra grej om de måste mötas i samtliga grenar? Både Alex och Örjan är ju unga och vältränade (Örjan visade ju även att han är stark och uthållig mot Björn!), så det vore kanske det mest optimala? Jag är också oroad över Alex kunskapsnivå om det blir han som ställs mot Jocke. Jag slappnar av något om det blir Örjan i final. Hoppas att Alex kan mer än vad han kanske har visat, och att Jocke verkligen har pluggat så lite som han påstått. Hade ju varit otroligt roligt om han blev helt slaktad av sin motståndare. :devil:

Jag förstår inte heller varför inte de gamla deltagarna fick rösta om vilka som skulle gå till final/förstekämpe under mer ordnade former, förslagsvis tillsammans med Paolo. Om det gick till som det såg ut i tv så kändes det som en enda stor hönsgård, där vissa hördes hela tiden (ingen nämnd...) och vissa inte fick en syl i vädret. Det hade kanske blivit Jocke i alla fall, men det hade varit roligare att få veta hur de röstade.
 
Är det någon som vet om RM finns på någon sorts sida? (FB Insta Blogg)
Tänkte om hon gjort nått uttalande till sitt försvar
 
Är det någon som vet om RM finns på någon sorts sida? (FB Insta Blogg)
Tänkte om hon gjort nått uttalande till sitt försvar
Vet att hon har Instagram och Facebook men Insta är privat och Facebook har hon sekretess på så ingenting syns på hennes sida förutom några bilder.

(såg även häromdagen att Jocke gjort sin Instagram privat, kanske fick för mycket hatfulla kommentarer?)
 
Jag har funderat lite på Jocke, när de fick besök av anhöriga reagerade hans flickvän när han sa att han varit sig själv... Jag vet inte riktigt hur man skulle ha tolkat det, och jag minns inte exakt vad hon sa (och jag hittar inte det avsnittet på Tv4 Play) men det har fått mig att börja fundera på om Jocke kanske inte varit sig själv ändå...? hade ju varit rätt intressant om han typ egentligen är en "bondson" och uppvuxen på en gård eller nåt och kan allt om både grödor och djur (därför han inte brytt sig så mkt. om bondepraktikan) och sparar sina kunskaper till finalen.
 
Jag har funderat lite på Jocke, när de fick besök av anhöriga reagerade hans flickvän när han sa att han varit sig själv... Jag vet inte riktigt hur man skulle ha tolkat det, och jag minns inte exakt vad hon sa (och jag hittar inte det avsnittet på Tv4 Play) men det har fått mig att börja fundera på om Jocke kanske inte varit sig själv ändå...? hade ju varit rätt intressant om han typ egentligen är en "bondson" och uppvuxen på en gård eller nåt och kan allt om både grödor och djur (därför han inte brytt sig så mkt. om bondepraktikan) och sparar sina kunskaper till finalen.
Hon reagerade när han gick på om sig själv som ödmjuk, schysstast av alla etc etc. Hon tänkte ett och annat men höll tand för tunga i TV, stackars människa hon måste ha tålamod som en ängel:cool:
 
Jag är inte det minsta förvånad om Jocke mörkat sina kunskaper ordentligt. Annars känns det som att han borde vara mer nervös än han är över att eventuellt möta Örjan i finalen? Amanda verkade ju inte ha världens bästa tävlingsnerver direkt, och Alex kunskaper känns högst tveksamma, men Örjan har ju verkligen bevisat att han är kunnig inom många områden?
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: snorp
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Wille
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp