Bukefalos 28 år!

Fastighet mellan Hässleholm och Osby ska jag tydligen delvis ärva

Om han inte i skrivande stund kan betala av sina nuvarande lån, kommer banken knappast att låta honom låna ännu mer bara för att han äger ännu en fastighet (att belåna). Man kan äga hur mycket som helst, men har man inte pengar/inkomst att amortera, får man inga lån.
Nej och han är liksom 82 varför skulle banken eller någon vilja låna honom mer
Men det vete tusan vilken verklighet han lever i
Inte min i alla fall
 
Det finns även en viss risk att han tappade greppet om verkligheten för sisådär 47 år sedan...

Han lär ha vanan inne.
Tror han är en tvättäkta mansgris faktiskt som alltid kommit undan med saker :D
Och aldrig behövt ta ansvar för nåt
En sån där som liksom bara glider runt
Men nu är det slut med det ;)
Hade varit intressant att träffa hans fd fru alltså mamman till mina äldre halvsyskon
 
Vilken soppa.
Och vilken sopa.

Jag hade varit litet nyfiken på hur förbehållet i testamentet är formulerat; om det är uttryckligen begränsat till att din far inte får sälja fastigheten eller om det även finns andra begränsningar (som skulle kunna göra att han inte får belåna den heller, eller på andra sätt tillgodogöra sig avkastning mm).
 
Vilken soppa.
Och vilken sopa.

Jag hade varit litet nyfiken på hur förbehållet i testamentet är formulerat; om det är uttryckligen begränsat till att din far inte får sälja fastigheten eller om det även finns andra begränsningar (som skulle kunna göra att han inte får belåna den heller, eller på andra sätt tillgodogöra sig avkastning mm).
Ja så en advokat ska titta på röran och även ta kontakt med kammarkollegiet
För det verkar stå olika på olika ställen och jag vet inte om vi fick se hela testamentet
Jag la faktiskt papperna i mitt skåp på jobbet bekymmer försöker jag lämna på jobbet ;)
Men det var två fastigheter varpå han skrev över den ena på min äldre halvsyster för 20 år sedan
En mindre fastighet och den här större skulle gå till min bror då om han inte tagit livet av sig
Bara där liksom varför får dottern den mindre fastigheten :meh:
Detta verkar ha skett innan bror tog livet av sig
Alltså det är rörigt ja :crazy:
 
Eller hur det är faktiskt lite skrattretande ;)
Och undrar vad han har jobbat med eller har han lekt godsägare och suttit och väntat på att skogen magiskt ska ge inkomster :confused:
Pensionssparande är inte någon nyhet
För det sa att han att skogen inte hade gett så bra
Alltså 17 ha är inte så mycket skog
Önskat nästan jag hade dividerat mer men jag blev så sur över inställningen att ja jo pengarna har jag nog råkat slösa bort så jag avslutade samtalet
Nu vet jag inte vad du har för relation till lantbruksfastigheter men att äga 17 ha skog i Skåne är inte som att äga 17 ha i Norrland. I Skåne är det guld. Lägg till att det är sjöläge. Jag fick intrycket av att det var en sommarstugetomt med 10 tallar på. Men det är ju mycket mer i värde om det är en produktionsskog.
 
Nu vet jag inte vad du har för relation till lantbruksfastigheter men att äga 17 ha skog i Skåne är inte som att äga 17 ha i Norrland. I Skåne är det guld. Lägg till att det är sjöläge. Jag fick intrycket av att det var en sommarstugetomt med 10 tallar på. Men det är ju mycket mer i värde om det är en produktionsskog.
Jag kan inget om skog alls :o
Jag äger en fastighet som är klassad som lantbruksfastighet men den är bara på 3 ha och jag har inget aktivt jordbruk eller företag så jag är verkligen inte alls insatt

Jag skrev om virkesförråds siffror längre tillbaka i tråden det är de siffror som gäller för fastigheten just nu tydligen
Det är 17 ha skog 4 ha bete 2 ha åker och sen tomt totalt 24,7

Jag har en motorsåg dock och är detta nu ute och sågar ner träd :p
 
Tror han är en tvättäkta mansgris faktiskt som alltid kommit undan med saker :D
Och aldrig behövt ta ansvar för nåt
En sån där som liksom bara glider runt
Men nu är det slut med det ;)
Hade varit intressant att träffa hans fd fru alltså mamman till mina äldre halvsyskon
Han har iaf en fd fru.

Det gör att frun hamnar i bättre dagar.
 
Jag kan inget om skog alls :o
Jag äger en fastighet som är klassad som lantbruksfastighet men den är bara på 3 ha och jag har inget aktivt jordbruk eller företag så jag är verkligen inte alls insatt

Jag skrev om virkesförråds siffror längre tillbaka i tråden det är de siffror som gäller för fastigheten just nu tydligen
Det är 17 ha skog 4 ha bete 2 ha åker och sen tomt totalt 24,7

Jag har en motorsåg dock och är detta nu ute och sågar ner träd :p
En liten gård med skog i Skåne. Tillräckligt för att ha ett par hästar...
Visserligen norra Skåne då men.
Det är ju guld.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp