Bukefalos 28 år!

Favorit-te ?

Mitt favorit te är midsommarnattsdröm från Gerdas Te, svart te med fläder, hallon, jordgubbar och björnbär. :d

Gillar även earl grey, ffa den från Cartwright & Butler.

Dricker oftast svartvinbär på jobbet där vi har Liptons påstteer.
 
Min absoluta favorit är Lussebullete. Det smakar verkligen lussebulle, tyvärr finns det endast runt jul, annars skulle jag dricka det året runt. Köpte 300 gram i år och tänkte att det skulle räcka länge. Det gjorde det inte :bag:

Håller på och letar efter andra tesorter, dricker just nu "nåt gott" som är himla god. En kompis dricker ett cocoste som nog är extremt gott om man gillar cocos, jag gör inte det tyvärr.
 
Min absoluta favorit är Lussebullete. Det smakar verkligen lussebulle, tyvärr finns det endast runt jul, annars skulle jag dricka det året runt. Köpte 300 gram i år och tänkte att det skulle räcka länge. Det gjorde det inte :bag:

Håller på och letar efter andra tesorter, dricker just nu "nåt gott" som är himla god. En kompis dricker ett cocoste som nog är extremt gott om man gillar cocos, jag gör inte det tyvärr.
Jag fick lussebullste av en vän, Det var gott men inte SÅ gott.... :)

Och ÄNTLIGEN en till som inte gillar kokos, jag kände mig som ensammast i världen som ogillar kokos!!
 
Jag fick lussebullste av en vän, Det var gott men inte SÅ gott.... :)

Och ÄNTLIGEN en till som inte gillar kokos, jag kände mig som ensammast i världen som ogillar kokos!!
Nej det verkar vara lite olika hur bra det smakar. Första året (innan corona) var det himmelskt. Sedan smakar det mindre och mindre. Jag vet inte om det är pga corona eller om det blir så med olika batcher.

Får se vad nästa års batch smakar. Jag upplever ofta att te är rätt smaklöst numera, det tyckte jag inte förr.
 
Nej det verkar vara lite olika hur bra det smakar. Första året (innan corona) var det himmelskt. Sedan smakar det mindre och mindre. Jag vet inte om det är pga corona eller om det blir så med olika batcher.

Får se vad nästa års batch smakar. Jag upplever ofta att te är rätt smaklöst numera, det tyckte jag inte förr.
Jag trodde det skulle vara godare, är överdrivet förtjust i saffran och lussekatter, älskar det. Men teet smakade lite för kemiskt på något vis. Vet inte om det är fel på mig eller mitt te :D Märkligt att det smakar mindre, men de kanske sparar in på saffranet? Det är ju dyrt. Om man har i det i teet?
 
Jag trodde det skulle vara godare, är överdrivet förtjust i saffran och lussekatter, älskar det. Men teet smakade lite för kemiskt på något vis. Vet inte om det är fel på mig eller mitt te :D Märkligt att det smakar mindre, men de kanske sparar in på saffranet? Det är ju dyrt. Om man har i det i teet?
Det är någon närbesläktad växt de har i istället. Kanske någon ändring där? Men jag håller hoppet uppe om att det ska smaka sådär riktigt gott igen. Har märkt att det smakar mer om man har grädde istället för mjölk i.

Nästa projekt att prova är viol-Te.
 
Finns få drycker som slår en rökig kopp Lapsang Souchong! :d

Har svårt för fruktteer och gröna teer utan föredrar helt klart svarta teer med lite mustigare smak, brukar köpa glögg-te och saffrans-te vid jul också.

Jag är ingen stor tedrickande, men har alltid lapsang souchong hemma. :d Gillar teer som inte är smaksatta, som darjeeling och ceylonteer. På påse är yellow label en favorit.
 
Earl Grey är som sagt favoritteet, men jag köper även Änglamark Ceylon te och English Breakfast. På jobbet väljer jag ibland svart vinbär eller vanilj.
 
Det är någon närbesläktad växt de har i istället. Kanske någon ändring där? Men jag håller hoppet uppe om att det ska smaka sådär riktigt gott igen. Har märkt att det smakar mer om man har grädde istället för mjölk i.

Nästa projekt att prova är viol-Te.
Aha, då kanske det smakar mer saffran om de har saffran i.... :D
Jag har ingen mjölk i alls, kan inte med mjölk i te, smakar skitäckligt och slutade med det när jag var 11 år, men har inte testat sedan dess så det är ju ett par tre ... 32 år sedan nu. Ingen mjölk och ingen socker. Kanske olika teer hade varit godare med lite mjölk och socker?
 
Aha, då kanske det smakar mer saffran om de har saffran i.... :D
Jag har ingen mjölk i alls, kan inte med mjölk i te, smakar skitäckligt och slutade med det när jag var 11 år, men har inte testat sedan dess så det är ju ett par tre ... 32 år sedan nu. Ingen mjölk och ingen socker. Kanske olika teer hade varit godare med lite mjölk och socker?
Socker i te? Är du galen? ;)
Honung ska det vara såklart. STOR skillnad faktiskt. Mycket godare.
 
Är lite konstig men en favorit är Lapsang Souchong, rökigt svart te. Luktar trätjärta!

Annars Violte riktigt gott.

Påste däremot har jag snöat in på Liptons Jordgubbe eller Kvittente som påminner om piggelin i smaken.

:d
 
Just nu sitter jag med en kopp Lapsang Souchong ... gott tea ... men jag saknar fortfarande mitt kaffe aldeles forskrackligt. :arghh:

Sedan kan jag inte MED socker, mjolk eller nagot annat an mojligen en "squeeze" av citron i tea. Honung om jag ar riktigt forkyld och har ont i halsen, men inte ar det gott inte. :yuck:
Kaffe ska ocksa vara svart som natten och ingenting i for att forstora kaffe smaken, sa det galler att ha en bra rostning pa bonorna.
 
Sitter just nu med en kopp av det enda teet jag dricker. Har en liten klick honung i också.

63505677-3789-4CC7-AB08-F071CFA00CF6.jpeg
 
När det gäller pås-te gillar jag PG mest.
Lös-te så är det nog Lord of the rings från Bönor och blad, samt sir Williams och ringmursblandning från Kränku som är favoriteerna.
 
Mango peach från Lipton och blåbärsnår eller vad den heter från Arvid Nordquist är mina 2 favoriter just nu
 
Går man till indiska butiker kan man köpa Pgtips i 300 pack!
Hmm jag är inte alldeles med på Pgtipståget men har druckit det för lite för att ha en bestämd åsikt. Däremot vetesjutton hur mycket tillgång till indiska butiker jag har, närmaste stad för mig är Falun eller Gävle 😆

Jag brukar beställa en hel kartong med te åt gången från England så jag ska klara mig ett tag 😅
 
Aha, då kanske det smakar mer saffran om de har saffran i.... :D
Jag har ingen mjölk i alls, kan inte med mjölk i te, smakar skitäckligt och slutade med det när jag var 11 år, men har inte testat sedan dess så det är ju ett par tre ... 32 år sedan nu. Ingen mjölk och ingen socker. Kanske olika teer hade varit godare med lite mjölk och socker?

Många smaker (däribland saffran) behöver ju antingen socker eller fett för att smaka något. Dricker man teet svart borde den typen av aromer försvinna mer eller mindre? :confused: (Sen "fuskar" man ju i en del blandningar, och har i lite socker/annan passande smakförstärkare i teet så att det ska smaka något.)
 

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
530
Senast: Kratus
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 331
Fritid På fredag ska jag på fest där man "ska" komma utklädd :) ! "Jag kommer ifrån..." är temat, så jag tänkte komma ifrån en afternoon...
Svar
11
· Visningar
684
Senast: _Elly_
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp