Bukefalos 28 år!

Favorit-te ?

Många smaker (däribland saffran) behöver ju antingen socker eller fett för att smaka något. Dricker man teet svart borde den typen av aromer försvinna mer eller mindre? :confused: (Sen "fuskar" man ju i en del blandningar, och har i lite socker/annan passande smakförstärkare i teet så att det ska smaka något.)
Ok, då är det alltså inte ett te för mig.
 
Många smaker (däribland saffran) behöver ju antingen socker eller fett för att smaka något. Dricker man teet svart borde den typen av aromer försvinna mer eller mindre? :confused: (Sen "fuskar" man ju i en del blandningar, och har i lite socker/annan passande smakförstärkare i teet så att det ska smaka något.)
I mitt lussebulle te är det saffranstistel i istället. Vet inte hur stor skillnad det gör?
 
Lidköpings te och fiskegumman som är lokala här på orten från Amalias Fröjdh

Fiskeghumman - . Ett svart te med frisk och fruktig smak av bland annat aprikos, jordgubb, citron och tropiska frukter.
Lidköpings te - Ett svart te med smak av bland annat björnbär, smultron, äpple och jordgubb.

Sen har jag ett grönt te med havtorn som jag blivit ruggigt förtjust i
 
Dricker endast i nödfall smaksatt The.
Darjeeling är absolut godast.
Keemun är kraftigt gott morgonthe.
Grönt The till asiatisk mat
Bor jag på hotell tar jag med thepåsar då oftast allt som finns är smaksatt.
Frågar man så erbjuder dom Earl grey.
 
Var provsmakare under många år på The.
Ankomstkontroll mm.
Syns det bitar av något annat än The så är det en torkad växt i lösthe.
The i påse är kvalitet Fannings dvs mindre storlek.
Påsthe smaksätts med arom som ligger i granuler, därför börjar den dofta först när man häller på hett vatten.
Lösthe där sprayas aromen på, därför kommer doften direkt.
Har varit på Theplantage i Indien, Thekkady. Ligger i bergen väldigt vacket i ett Tiger reservat.
 
Favoriten är faktiskt Tescos Earl Grey.
Earl Grey är ett utmärkt allround-te, oavsett tillverkare.

Dricker mycket ogärna (dvs inte alls) fruktteer och liknande.

Har aldrig förstått vem som köper Liptons produkter.
 
Har hittat ett - i mitt tycke - riktigt gott te idag. Ett örtte från Garant. Pepparmynta med choklad. Mycket gott med en skvätt mjölk i.. :) Och bra pris, 20 kr för 20 påsar.
 
Jag är ganska konservativ när det kommer till teer, mina absoluta favoriter är rabarber&grädde + söders höjder. Gillar även Lipton yellow label, earl grey samt russian earl grey. Sen kan jag dricka grönt te med citrussmak och vissa med ingefära eller chai, men roibos är det absolut vidrigaste jag smakat och alla teer med konstiga frukt och bärsmaker går helt bort.
 
Dricker varje morgon Russian Earl Grey, lösvikt från Pappas te i Malmö. Det är inte ryskt annat än till namnet ;) Det är ett väldigt smakrikt earl grey med mycket kallpressad äkta bergamottolja, citrongräs, lime och roskronblad. Ofta slutsålt så jag köper mycket varje gång, och fyller på innan jag har helt slut. I nödfall duger Liptons Russian Earl Grey, finns ibland på lösvikt men även på påse.
 
Vad har ni för te-favoriter?

Jag har precis hittat Arvid Nordquist te Lakritstäppa, så god :d
Garants svarta chaimasala i lösvikt. Tyvärr inte funnits i min butik senaste månaderna.
Annars egen blandning av earl Grey med torkad lavendel.
Alla andra sorter tröttnar jag på direkt. På jobbet english breakfast 2 påsar i ett glas för det ska vara starkt.
Gillar matchalatte och örtte och avskyr rooibos:wtf:
 
Men huuur gott lät inte det?! :love:

Chai och kanel är mina favoriter och har så varit sedan jag slutade med vanilj eftersom det var så sött. Men i kombination med chai låter det amazing.
Har du smakat denna ?
Sjukt god, jag är helt fast !
20231105_211633.jpg
 

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
530
Senast: Kratus
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 328
Fritid På fredag ska jag på fest där man "ska" komma utklädd :) ! "Jag kommer ifrån..." är temat, så jag tänkte komma ifrån en afternoon...
Svar
11
· Visningar
684
Senast: _Elly_
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp