Bukefalos 28 år!

Favorit-te ?

Screenshot_20230408_143853_Chrome.jpg

Fredsted Passionsfrukt och Lime är också jättegott och fräscht! Tror jag gillar passionsfrukt :D
 
Var det inte ett sådant här te som inte "var fint nog" för vissa i en annan tråd? Men det är helt klart mitt favoritte ändå. Det te jag faller tillbaka på återkommande för en kopp lugn och ro, det och citron.
Garanterat! Jag har fått SÅ mycket negativa kommentarer om hur puckad jag är som ens kallar mig tedrickare när jag dricker pås-te :cautious: Jag kan gilla lite alla möjliga sorter.
 
Garanterat! Jag har fått SÅ mycket negativa kommentarer om hur puckad jag är som ens kallar mig tedrickare när jag dricker pås-te :cautious: Jag kan gilla lite alla möjliga sorter.
Ja jag gillar också lite olika och tycker om just forest fruit eller citom för att det inte är tretusen olika smaker, tycker att olika teer tilltalar vid olika situationer.

Jag visste inte före tråden att vissa teer sågs som sämre, blev varse om det då, tänker att om någon har åsikter om vilket te jag bjuder på så finns vatten i kranen och ett glas i skåpet. Varsågod, liksom. :)
 
Eftersom min mage inte accepterar kaffe nu har jag overgatt till tea. Jag gillar English Breakfast pa morgonen och annat svart tea kan ocksa vara gott ibland. Earl Gray (sarskilt "double bergamot") ar en klar favorit ocksa.

Jag har ocksa ett tea med lakrisrot som ar gott ... men aven det, liksom alla teas med orter kanns mest som varm saft.
 
English Breakfast The från Ceylon, Lipton och Darling går alltid ned med gott om socker och lite mjölk. Sedan har vi några arabiska blandingar (typ English Breakfast och Earl Grey som jag inte vet namn på då det står på arabiska) som är rätt goda.
 
Lapacho (från kahls) är en favorit. Men gillar generellt söta fruktiga smaksatta svarta teer.
 
Mina favoriter just nu:

-Lösvikt: Rent kamomillte, greenbos ökenstjärna (grönt rooibos), rooibos chai, Earl Red
-Påsteer: Arvid Nordqvist Lakritstäppa och Pukka Love
 
Svårt att välja en favorit!
Jag dricker varje kväll Lust & fägring från Kobbs. Det är väldigt gott tycker jag 😋
Och Icas rabarber-vanilj pås-te dricker jag på jobbet varje förmiddag. Passar väldigt bra när man stått i kalla stall och slitit.

Har även ett lyxigare te som jag fick som gåva från en Indienresa, ett svart darjeeling te. Men då jag aldrig kommer ha möjlighet att köpa det igen så är det inget vardagste. Dock väldigt gott!
 
Garanterat! Jag har fått SÅ mycket negativa kommentarer om hur puckad jag är som ens kallar mig tedrickare när jag dricker pås-te :cautious: Jag kan gilla lite alla möjliga sorter.

Det här är ett otroligt svenskt fenomen. I UK dricks det mer eller mindre bara pås-te.

Olika smaker hålls det inte direkt på med heller - överlag dricks "Normal tea" (english brealfast), eller icke svarta teer - typ grönt eller peppermint
 

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
541
Senast: Kratus
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 006
Senast: EmmaBovary
·
Fritid På fredag ska jag på fest där man "ska" komma utklädd :) ! "Jag kommer ifrån..." är temat, så jag tänkte komma ifrån en afternoon...
Svar
11
· Visningar
686
Senast: _Elly_
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 188
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp