Sv: (Fd) Djurskyddsmyndigheten..
Är jag ensam om att ha sett bedrövliga hagar???
Skulle jag få välja att släppa ut mina hästar i de hagar jag bevittnat denna vinter eller ha dem inne...så skulle de bli inne. Oavsett om alla jävlar hävdar bättre ute än inne. Jaha.... men inte jag. Bara för jag resonerar så så tycker en del att det är helt ok och döma ut min hästhållning.......utan att se hur de mår förövrigt!!
Konstigt nog i sånna här trådar så argumenterar bara de som har fina hagar att erbjuda sina hästar. Jag får varje gång utförligt beskrivna hagar och hur lyckliga deras hästar är. (och det är kul att höra) De som släpper ut i gegga hagar håller sig borta och vill inte argumentera varför de anser att deras hästar tycker det är så trevligt att gå ut där. Varför?
gulan
Har jag påstått det?Hagar måste inte vara lerhål, ens en höst/vinter som denna.
Är jag ensam om att ha sett bedrövliga hagar???
Ja!?Vi har våra hästar i en hage, sommar som vinter. Det går alldeles utmärkt. Förutsättningen är bara att man har tillräckligt stor hage med ordentlig grässvål och gott om träd och buskar.
Vad bra!Jag har skrivit om (det nästan obefintliga) trampet i den tidigare och ska lägga till en sak. Under blåsvädret så stod hästarna i lä på ett och samma område under flera dagar, och då började det bli upptrampat där. Så då fick dom tillfälligt gå i en (gräsbevuxen) rasthage dagtid tills vädret lugnade sig. På så sätt minimerade vi skadorna på det området.
Nej det menar jag inte även om jag förstår att trådar som denna nästan alltid kokar ner till sånna här frågor och undringar. Jag tror det är få hästar i Sverige som får stå inne dygnet om....utom en del tävlingshästar.För att det finns en hel del annat i hästvärlden som behöver åtgärdas, ska vi då strunta i utevistelse? Ska vi strunta i allt negativt som hästarna utsätts för, bara för att vi inte kan åtgärda allt i samma svep? Är det det du menar?
Just det man INTE kan. Att en häst har daglig utevistelse (oavset om hagen är underbar eller djurplågerihage) säger fan ingenting om hur den har det i övrigt.Jo, det är just det man kan!
Men VAR har jag skrivit att ha hästar inne dygnet runt är att föredra???????? Det är du som vill tro att det är det jag förespråkar.Nu vill jag gärna se dina argument för att hålla hästar inspärrade dygnet runt!
Skulle jag få välja att släppa ut mina hästar i de hagar jag bevittnat denna vinter eller ha dem inne...så skulle de bli inne. Oavsett om alla jävlar hävdar bättre ute än inne. Jaha.... men inte jag. Bara för jag resonerar så så tycker en del att det är helt ok och döma ut min hästhållning.......utan att se hur de mår förövrigt!!
Konstigt nog i sånna här trådar så argumenterar bara de som har fina hagar att erbjuda sina hästar. Jag får varje gång utförligt beskrivna hagar och hur lyckliga deras hästar är. (och det är kul att höra) De som släpper ut i gegga hagar håller sig borta och vill inte argumentera varför de anser att deras hästar tycker det är så trevligt att gå ut där. Varför?
gulan