Fel sadel?behöver man bry sig?

Sv: Fel sadel?behöver man bry sig?

Nej, jag förstår dig. I många fall tycker jag att man kämpar för länge med hästar som aldrig kommer kunna funka normalt ändå.

Så jag står helt bakom ditt beslut.

//E
 
Sv: Fel sadel?behöver man bry sig?

Tack,ja vi har nu börjat om helt från början och har köpt en unghäst där vi ska göra allting själv med så får vi hoppas att det blir bra och som vi tänkt oss.Vi har ju som tur var nu väldigt många kunniga som hjälper oss,det hade vi inte i början.

Man tror ju aldrig att man ska behöva stå där och ta det beslutet,tyvärr så var vi så naiva iaf...
 
Sv: Fel sadel?behöver man bry sig?

Harmonica skrev:
Jo men en mkt sund hästmänniska, med mkt god utbildning som arbetat efter Monty Roberts medtoder...Har sådan certifikat(vad det nu kallas, minns inte),jo i alla falla han berättade att du inte kan "knacka" till en kota som kiropraktorerna gör. det är omöjligt att rubba en kota på hästen sa han..
Jag blev själv ganska ställd när han sa det. Här där jag bor är det nämligen väldigt populär att banka med gummiklubbor både på nack och ryggkotor.

Min kiropraktor använder aldrig någon klubba eller något sådant. Det känns som om något som kiropraktorerna gjorde på 90 talet.

Vilket fall som helst så hjälper det mycket att ha kirop. Jag vet vilken nytta det gör på mig själv och jag känner ju skillnad på hästen innan och efter.

Varför skulle inte en häst, katt, hund eller vilket djur som helst kunna få ryggskott t.e.x alla har ju ryggrader? Och hur ska man behandla det då?
 
Sv: Fel sadel?behöver man bry sig?

Fy vad hemskt :( Jag blir så arg och ledsen när jag läser sånt här. Skönt iaf att ni har upptäckt det och lärt er hur utrustningen ska sitta så ni slipper såna idioter mer :mad: Synd bara att det är hästen som får lida :(
 
Sv: Fel sadel?behöver man bry sig?

Jo,som sagt, VI har lärt oss mycket,men på hästens hälsas bekostnad.Så synd att det skulle behöva gå så långt innan vi upptäckte det.

Det värsta är att vi sa åt "sadelutprovaren" att han haft problem med ryggen tidigare,så denne visste om det,men passade på att utnyttja för att vi var ärliga och sa att vi var okunniga inom området.
 

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 265
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en islandshäst som är lite mer av sportmodellen, dvs byggd i uppförsbacke och inte så rund över ryggen. Han är tunn över bogarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 879
Senast: CarEr
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 513
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp