Felsjunget buke-edition

Hepzheba

Trådstartare
Kanske vet ni om att det finns en sida som heter felsjunget där man skriver in sina felsjungningar? Det finns det i alla fall och nu vill jag höra vad ni har sjungit för att sedan få folk att kolla konstigt på er. Jag kan börja.

Låten är ur Alladin och heter Arabiska Natt (vilket jag dock inte visste när jag som liten kollade på filmen och sjöng med...)

Egentlig text: Arabiska natt och arabiska dag

Jag sjöng: Arabis kan allt och Arabis kan dag

Jag var vansinnigt imponerad av denne Arabis (som dock aldrig var med i filmen, varför sjöng de om honom?) som inte bara kunde allt, han kunde också dag (vad nu det innebär. O_o) (Kan också erkänna att jag var runt 20 när jag insåg hur texten egentligen var, men jag hade då inte hört den på flera år så jag gick inte direkt aktivt och trodde att "min" text var rätt...)

Er tur! :D

Sv: Felsjunget buke-edition

Jag antar här att du visste att filmen inte hette Never ending story?? ;)

Blueberry: Produktplacering? :rofl:

Aldrig sett filmen och hade faktiskt ingen aning att de hörde ihop :p

Jag sjöng ALLTID "Prins Ali, Alia-bi, aliababa" istället för "Prins Ali, vilken magi aliababa". Tittade på Alladin för typ ett år sen med systerdottern och då för första gången fattade jag vad de sjöng.

Låten ifrån Bert som heter "Är det såhär när man är kär när man är liten"

Jag sjöng: "Alleman-i-shalliman-i-liten, alleman-i-shalliman-i-stooor", men den gick visst "Är det såhär när man är kär när man är liten, hur blir det då när man är kär när man är stor".

Jag undrar än i dag hur dåligt jag hörde som liten :crazy::D

Det var inte så länge som det borde vara sen jag kom på att Savage Gardens 'The Animal Song' inte går "I want to live like cannonballs" utan "I want to live like animals". No further comments.

haha! Så sjöng jag med, men va tusan, omöjligt att höra vad de sjunger ju :p

Riktiga texten: She's up all night 'til the sun
I'm up all night to get some
She's up all night for good fun
I'm up all night to get lucky

Jag hörde: She’s up all night to get stoned
I’m up all night to get stoned
She’s up all night to get stoned
I’m up all night to get lucky

Riktiga texten: She's up all night 'til the sun
I'm up all night to get some
She's up all night for good fun
I'm up all night to get lucky

Jag hörde: She’s up all night to get stoned
I’m up all night to get stoned
She’s up all night to get stoned
I’m up all night to get lucky

Haha, jag trodde också alla var uppe för att "get stoned" :D

Har jag också alltid sjungit. :D

Prodigys låt Smack my bitch up missuppfattade jag nog lite som liten, och har fram till för några år sedan alltså trott det var Smack my pizza. Låter ju extremt rimligt..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
33 849
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 143
Senast: Imna
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka