Fick inte hämta sin häst

Sv: Fick inte hämta sin häst

Obetalda fakturor kanske? O_o

AM

Precis min tanke med, obetalda räkningar innebär oftast att stallägaren har rätt att kvarhålla häst och utrustning till skulden är betald på samma sätt som en verkstad håller kvar bilen tills reparationen är betald.

Å den andra sidan kan det föreligga kontraktsbrott från stallägarens sida genom att ha använt hingsten i strid med avtal, vilket medför hästägarens rätt att hämta hästen, dock efter uppsägningstid om det inte föreligger fara för hästens liv och hälsa.

Enbart osämja mellan parterna är inte giltig orsak till att bryta ingånget kontrakt i förtid.
 
Sv: Fick inte hämta sin häst

Precis min tanke med, obetalda räkningar innebär oftast att stallägaren har rätt att kvarhålla häst och utrustning till skulden är betald på samma sätt som en verkstad håller kvar bilen tills reparationen är betald.

Här är du tyvärr lika dåligt påläst som vissa av mina kollegor som långt efter förfallodag fortfarande har obetalda räkningar på skoningar och till slut åker ut och tar tillbaka materialet (skorna)

Detta är om något egenmäktigt förfarande men du skrev själv en bra lösning på problemet..

Frågan är bara om det inte anses som egenmäktigt förfarande om man håller kvar en utförd skohäst tills skoningen är betald??

Vad tar man ut för dygns kostnad för uppstallning och skötsel???

Tyvärr tror jag du får tänka om och lite mera ingående.
 
Sv: Fick inte hämta sin häst

En kvinna som inte fick hämta sin häst har anmält en stallägare för egenmäktigt förfarande....

Där kan man lika gärna byta ut häst och stallägare mot bil och verkstad :p principen är ju den samma: obetalda räkningar = hästen/bilen lämnas inte ut och ägaren gör i båda fallen anmälan om egenmäktigt förfarande
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var under lördagen som en 20-årig kvinna fick en häst över sig under pågående tävlingar i den belgiska provinsen Liège.
Svar
0
· Visningar
424
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i 60-årsåldern omhändertogs för fylleri, efter att ha öppnat grind och boxdörrar till hästar, kor och tjurar på en gård på...
Svar
5
· Visningar
1 003
  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 952
Senast: sweep
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp