Bukefalos 28 år!

Fikabesvikelser

Alltså jag har sällan sett mig så sedd som när en arbetskollega påminde resten av gänget om att köpa något annat än den där jävla chokladkakan som var standard till fikat på jobbet när jag fyllde år. 😅
Jag ville inte bli firad överhuvudtaget, men hade de dessutom köpt choklad till fikat hade jag varit rätt sur bakom leendet. :p
 
Vi fick smaka på nåt skånskt event. Tvi så äckligt!
Det är ju bara torrt socker. Smakar ingenting förutom just socker.

Nån skåning får berätta vad det är som gör det så speciellt - för jag fattar inte. :)
Som urskåning vill jag hävda att visst köpespettekaka från mataffären är vedervärdig, men en korrekt gjord spettekaka serverad med vispad grädde och riktigt goda sötsyrliga bär är en delikat efterrätt. På en av mina stora fester serverades detta, som efterrätt och alla gäster tyckte att det var gott ( med viss förvåning).

Tillräckligt mycket ägg i spettekakan och rätt tillbehören så är faktiskt spettekaka riktigt gott!
 
Som urskåning vill jag hävda att visst köpespettekaka från mataffären är vedervärdig, men en korrekt gjord spettekaka serverad med vispad grädde och riktigt goda sötsyrliga bär är en delikat efterrätt. På en av mina stora fester serverades detta, som efterrätt och alla gäster tyckte att det var gott ( med viss förvåning).

Tillräckligt mycket ägg i spettekakan och rätt tillbehören så är faktiskt spettekaka riktigt gott!
Oki. En helt annan upplevelse än min då. Skocken utbölingar bjöds på en liten bit torr spettekaka på ett fat. Punkt. Och förväntades tydligen bli förtjusta.

Kan föreställa mig att bär och grädde hade förmildrat det hela :D :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
26
· Visningar
2 101
Senast: manda
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 815
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 872
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 288
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp