Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore kul att ha hela listan från när det började!Nu sitter jag framför rätt dator, så här kommer det:
2025 Växjö
2024 Våxtorp
2023 Vaggeryd (med NM)
2022 Västerhaninge
2019 Västervik
2018 Skövde
2017 Vetlanda
2016 Örebro
Nån dag ska jag ta tag i min blogg igen, för sån här info borde finnas sparad…
Vore kul att ha hela listan från när det började!
Som skåning tycker jag det är kul att det hamnar i Våxtorp igen, men samtidigt är det synd att det inte flyttar runt mer. Nu blir det fyra år här i söder, men innan dess i alla fall fem år mer norrut (ja är man skåning så är det norrut, hur långt upp i landet har SM gått?). Vore på nåt sätt justare om det växlade lite oftare, men svårt när så få vill arrangera.. Men om jag uppfattade surret rätt så är Örebro taggade på 2027 så då flyttar det uppåt igen!
Jag tänker att det såklart vore toppen om det kunde alternera lite mellan söderut och Mellansverige, men det som får styra i slutändan är vilka som orkar arrangera.
Om jag inte minns fel är nog Örebro det nordligaste. Vet att vi diskuterade att ha SM i Timrå för många år sen, när jag var aktiv i ÅFF men dels var vi för få för att dra ihop nåt och dels misstänkte vi att inga söder om Gävle skulle komma. Synd, för Timrå var en himla trevlig anläggning.
Men vi har ju haft i Stockholm två gånger. Det måste väl ändå vara nordligast.![]()
Nä, Örebro ligger högre upp, för visst har det varit på Berga bägge gångerna?
Nä, vi har haft uppe i Johannesberg första gången och det är mellan stockholm och uppsala. Är det högst då?
Vilken snygging han är!Pål är hemma! Jag är så glad, så glad. Han också, då han gått själv i några veckor och äntligen får kompisar att leka med.
Visa bifogad fil 171919
Tycker det är väldigt trist om dom skippar unghästklasserna...Nu äntligen är protokollen från styrelsen tillbaka på hemsidan igen. Där kan man bland annat läsa att Örebro vill arrangera ett mindre SM (2026, men nu blir det 2027) med starter fredag-söndag. Det blir intressant att se om intresset ökar eller minskar med detta.
Tycker det är väldigt trist om dom skippar unghästklasserna...
Undrar verkligen om färre dagar gör intresset större? Många rider ju klasser varje dag, känns det lika "lönt" att åka långt för någon enstaka start? Tror mer det handlar om vart i landet tävlingen hålls, än antal dagar.
Ja ska bli intressant att se hur det blir, aldrig fel att testa något annat!Jag vet att det diskuteras en del kring unghästklasserna, då det varit få startande (och personligen tycker jag de ligger ett år för tidigt) men kanske snarare att man skippar alla öppna klasser? Det var många såna på årets SM.
Tex kan de som tävlar dressyr värma i allroundens dressyrklass om man vill. Men jag har ingen aning hur Örebro planerar, vi får se längre fram när proppen kommit.![]()
En himla fin en, det där. Och snyggt friserat, ju.Idag blev det lite manklippning. Galet mycket tagel, så jag tröttnade innan Pål. Dessutom hade jag fått med mig en gammal sax, så det blev ingen snygg klippning men iaf lite klippt så den inte tippar.
Visa bifogad fil 172438
Tycker det är väldigt trist om dom skippar unghästklasserna...
Undrar verkligen om färre dagar gör intresset större? Många rider ju klasser varje dag, känns det lika "lönt" att åka långt för någon enstaka start? Tror mer det handlar om vart i landet tävlingen hålls, än antal dagar.