Det kan ju tyvärr ävwn vara att han inte rapporterats avliden (skickat in passet för makulering) men chansen finns ju.Herregud! Det vore ju hur häftigt som helst! Tack så jättemycket
Ska se om jag hittar den gruppen också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju tyvärr ävwn vara att han inte rapporterats avliden (skickat in passet för makulering) men chansen finns ju.Herregud! Det vore ju hur häftigt som helst! Tack så jättemycket
Ska se om jag hittar den gruppen också![]()
Ja det känns mest troligt, men man kan ju ha turDet kan ju tyvärr ävwn vara att han inte rapporterats avliden (skickat in passet för makulering) men chansen finns ju.
Börjar introducera tömkörning (4e gången idag). Kort promenad med medhjälpare som stöttade fram men inte gjorde nåt så länge det inte behövdes.Pål och jag tränar att vara lugn vid uppsittningsrampen. Men ibland vill han bara kramas.
Visa bifogad fil 183224
Vad tränar ni andra på just nu?
Pål och jag tränar att vara lugn vid uppsittningsrampen. Men ibland vill han bara kramas.
Visa bifogad fil 183224
Vad tränar ni andra på just nu?
Jag har bestämt att vårens/sommarens projekt ska bli att få min snart femåring att gilla vattenslangen. Han är annars en cool och modig typ, men vatten gillar han inte i vare sig pöl-, dikes- eller slangform. Han behöver dock verkligen en genomtvättning, och han skulle också må så himla bra av att kunna bli avspolad varma sommardagar.
Han svarar mycket bra på matbelöningar så jag tänker att jag kanske börjar med snäll duschslag från Biltema (sån som laddas med USB typ) och godis, och nu i takt med att gräset kommer att han får beta och bekanta sig med vattenslangen i lagom takt.
Det är ingen dum idé. Min äldre är helt okej med slangen. Han blir dock alltid lite besvärad när den yngre inte uppför sig som han tycker att man ska, men jag kan ju testa och se om det verkar som en väg framåt.En gång så använde vi en äldre trygg hästkompis för att lära en ung häst att bli spolad. Unghästen fick stå bredvid den gamle (ute på gården, inte i spolspilta) när vi spolade den gamle med slangen. Den gamle stod helt lugnt och avslappnat och det smittade av sig på den yngre. Sen spolade vi försiktigt den yngres ben och han var mycket lugnare då än de tidigare gångerna.
Jag har bestämt att vårens/sommarens projekt ska bli att få min snart femåring att gilla vattenslangen. Han är annars en cool och modig typ, men vatten gillar han inte i vare sig pöl-, dikes- eller slangform. Han behöver dock verkligen en genomtvättning, och han skulle också må så himla bra av att kunna bli avspolad varma sommardagar.
Han svarar mycket bra på matbelöningar så jag tänker att jag kanske börjar med snäll duschslag från Biltema (sån som laddas med USB typ) och godis, och nu i takt med att gräset kommer att han får beta och bekanta sig med vattenslangen i lagom takt.
Jag ocksåJag har uppdaterat min databas med föl och de fåtal som redan rapporterat beteckningar för i år. Galet sug att shoppa föl.
Men vis av erfarenheten från senaste fölet finns det tyvärr inga bra lösningar för unghästar här i Uppsala. Så jag drömmer vidare.
Frestas lite (inte min).Jag har uppdaterat min databas med föl och de fåtal som redan rapporterat beteckningar för i år. Galet sug att shoppa föl.
Men vis av erfarenheten från senaste fölet finns det tyvärr inga bra lösningar för unghästar här i Uppsala. Så jag drömmer vidare.
Vilken tjusig lugg han har!Idag fyller Pål 3 år.Uppfödaren hälsade på för några veckor sen och fotade lite.
Visa bifogad fil 185599
Vilken tjusig lugg han har!![]()
Ja, jag såg att du skrivit något inlägg om att manen är svår-ansad. Jag har ett liknande problem med min femåring - jag ser andra fjordingars prydliga manar på sociala medier och känner viss avund. Min häst har superbred man känns det som - det är svårt att få den så där riktigt jämn och snygg. (Sen har han hittills inte riktigt haft världens bästa tålamod med manklippning heller, men det blir bättre och bättre precis som med mycket annat.)Ja! Den kommer dock i kombination med väldigt mycket tagel dvs hopplöst att klippa manen snyggt.![]()
Ibland ångrar jag att jag inte köpte en 2-årig fjording istället för en 3.5 årig islandshäst. Jag ångrar såklart inte Frasse som är helt underbar. Men fjordingar har alltid en plats i mitt hjärta.Idag fyller Pål 3 år.Uppfödaren hälsade på för några veckor sen och fotade lite.
Visa bifogad fil 185599
Ja, jag såg att du skrivit något inlägg om att manen är svår-ansad. Jag har ett liknande problem med min femåring - jag ser andra fjordingars prydliga manar på sociala medier och känner viss avund. Min häst har superbred man känns det som - det är svårt att få den så där riktigt jämn och snygg. (Sen har han hittills inte riktigt haft världens bästa tålamod med manklippning heller, men det blir bättre och bättre precis som med mycket annat.)

Och jag har ångrat flera gånger de senaste tre åren att jag köpte en 2-årig fjordingIbland ångrar jag att jag inte köpte en 2-årig fjording istället för en 3.5 årig islandshäst. Jag ångrar såklart inte Frasse som är helt underbar. Men fjordingar har alltid en plats i mitt hjärta.