Bukefalos 28 år!

Fler fågor: Broddar, klädsel

F

frolic

Ännu fler frågor: Debutant...
Hur gör ni med broddar? I dressyren behövs dom inte.. men hoppningen är på gräs. Hinner man brodda mellan? Blir det för stressigt?
Hur gör ni med kläder? Tar av ridjackan till terrängen? mer?
Samma hjälm?
Gud vad gulliga alla ni är som svarar!
:bump:
 
om du måste brodda till banhoppningen så får du nog göra det innan dressyren.
Jag hade samma hjälm i alla momeneten förrut, har du två kan du ju byta men det är ju inte nödvändigt. Jag har samma ridbyxor i allt om det inte regnar jätte mkt eller något annat, sen byter jag bara tröja innan terrängen.
 
Bara ett tillägg till det utmärkta svar du redan fått: Ingen rider terrängen i ridkavaj. Man kan ha en lämplig tröja/skjorta/jacka (utan kapuschong, p g a risken att fastna) Säkerhetsvästen kan man ha antingen över alltihop eller under, det väljer man själv.

Brodda absolut till hoppning på gräs o terräng. Jag gör det innan dressyren för att hinna.

Lycka till!
 
De gånger hoppningen inte går på gräs broddar jag efter dressyren och hoppningen..Brukar ju bli rätt lång väntan där..annars skulle jag brodda innan dressyren då det kan bli väldigt stressigt annars.

terrängen rids aldrig med kavaj..jag har ft dress och hjälm i svart/blått som jag byter till.
 
Visst är det spännande första gången man skall ut, jag minns första gången jag skulle tävla fälttävlan, då var det inte tal om några ft kort och man fick rida debutant på Kandar i dressyren :D
Jag hade visserligen hoppat banhoppning upp till 1.30 med den hästen men jag visste inte något alls, jag hade inte ens sett en terrängbana i verkligheten :crazy: Jag sprang runt och frågade alla om allt hela tiden och på bangången tjatade jag hål i huvudet på han som visade banan, sedan fick jag värsta chocken när jag såg första ryttaren rida ut i terrängen för det gick så fasanfullt fort :o

Men det gick faktiskt bra, jag låg 2:a efter dressyren och hoppningen men fick tidsfel i terrängen och kom 5:a, jag var skitglad och helt såld för det var det roligaste jag hade gjort i hela mitt liv :D
 
Om banhoppningen eller dressyren går på gräs så broddas det innan, hnner inte annars. Skruvar dock alltid ur brodden innan terrängen (och skruvar i dem såklart ;) ) så pålle står utan i transporten.

Ingen kavaj i terrängen, har en vanligt tunn tröja under västen.

Oftast en "dressyrhjälm" t dressyren om jag orkar ta med den ;) Annars flthjälm till allihopa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 333
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 729
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp