"flippad" Schäfer!

Sv: "flippad" Schäfer!

Du säger att hundarna aldrig lämnas ensamma och oftast följer med dig överallt - men är tiken verkligen aktiverad? Inte bara hänger med utan verkligen har en uppgift, nåt att jobba med, fundera på, anstränga sig mentalt och fysiskt med? Nåt som ger henne glädje OCH självförtroende? Där ni jobbar ihop som ett team och känner kontakt?
Du pratar om att ta kommandot, med en osäker hund handlar det ju mycket om att hon ska se dig som en BRA ledare, en trygg, säker person som hon känner sig trygg och lugn med. Det handlar inte om att du ska bli aggressiv och hotfull, det skulle bara göra saken värre, men det vet du säkert redan.
Lycka till! Och ta henne till veterinären, förklara problemet och kolla upp henne. Bättre en gång för mycket än en gång för lite!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 885
Senast: alicegard
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Tänker att det skulle vara trevligt med en tråd för oss som har en hund med rädslor. Här kan vi ventilera oss om tankar och känslor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 269
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp