Flippans avkomma är till salu

Sv: Flippans avkomma är till salu

Står i annonsen att det är Flippans enda föl..
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Det är inget överpris för henne.
Det finns fler hästar i den prisklassen på deras sida åxå!
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Vad roligt :)
Jag funderade faktiskt på vad som hänt henne för ett par veckor sedan.
Tyckte att hon är i åldern där man borde höra något.
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Jisses vilka pengar för en tre-åring bara för att den har bra föräldrar. :eek:
Inget är ju garanterat att den i sig blir en super häst. :cool:
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Synd att hon inte var äldre, inriden m.m..
Är det då man ska ha en lyxigare bil o åka o provrida i syfte av att ha ridit en häst som är kändis o värd en miljon? ;)
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Min första tanke också. :D
Varför inte ta en bättre bild?


Håller med!
Jag minns dock att Malin sa i nån intervju för något år sedan (efter att ha hälsat på den) att det var en ful ankunge som förhoppningsvis skulle bli vackrare med åren. Verkar inte blivit så... :D
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

*delvis kl*

Men hörrni, det finns inga fula hästar. ;)

Men jag håller med, bedrövlig bild. Ser ut som en loj om än ovanligt välbadad ridskolehäst. Hade varit kul med bilder med nån gnutta energi i. Fast de kanske räknar med att det inte behövs. :angel:
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Hade de väntat sig en svanunge med Robin Z och Cardento inblandade :D:rofl:

Robin Z har lämnat några av de fulaste avkommor jag sett och Cardento är ju inte heller känd för att enbart lämna skönheter efter sig. Men hoppa det kan dom.
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Både Sparven och Candy har stått på Kvinnersta skolan ett tag då och då så jag har cyklat förbi deras hage x antal gånger och visst är det ingen skönhet men bilden är väldigt missvisande, hon är finare i verkligheten! :)
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

skulle vara intressant att se denna på treårstestet. Men hon lär väl inte visas, skulle hon få dåligt omdöme så sjunker priset...
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

jo man kan ju alltid försöka och sen kanske sänka priset ifall ingen vill köpa, haha :D
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Annons och bild finns i Hästmagasinet.
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

*kl*

Kan ju bara hålla med, ska man ha minst en miljon för en häst så kan man väl åtminstone försöka ta en hyfsad bild...
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Gjorde en notering då jag länkade mig in till hemsidan att Kristina Larsson hade Bayard som morfar till ett flertal av sina hästar :) Inga dåliga prislappar på dom!
Lite roligt tycker jag för min häst har stammen Cardento ue Bayard. Man kanske skulle sätta ut honom för en rejäl slant och se om nån nappar, ha, ha ;)

Jag tycker faktiskt att hon kan ta betalt med den stammen, blir hon hälften så bra som sin mor och far ihop har det väl gått ihop sig ;)
Det kostar att ligga på topp :rofl:...
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Ja självklart ska Kristina Larsson ta betalt efter att hon sponsrat Malin med en 20-miljonershäst!

Fast den var säkert inte värd 20 miljoner innan malin fick den va? ;)


Ang. att det enbart är en huvudbild. Köper man en häst i den prisklassen bryr man sig nog inte så mycket om hur den ser ut... eller alltså, missförstå mig rätt - självklart ska den ha rätt exteriör och sådär men det är inte bilden som lockar köpare, det är härstamningen. Och för dom pengarna vill man minst ha film på hästen om man inte har möjlighet att komma och titta på den (om den ska exporteras tex..)


Jag tror prislappen är helt rätt, nästan för liten....

Kan man buskavla halvblod hemma och sälja avkommorna för 70-tusen så nog fan ska den där vara värd över miljonen :grin: :angel:
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Knapplån.

Valet av Cardento till Flippan är ganska spännande, nästan för spännande.

Men den stostammen har iaf bevisat att den nedärver bra hoppförmåga då många av Flippans syskon, syskonbarn och runt om allt hoppat väldigt bra på 3års och kvalitets! Vad som kommer hända den här lilla krabaten är bara att vänta och se...
 
Sv: Flippans avkomma är till salu

Men Cardentohästar tar väl för det mesta rejält med tid på sig att växa ifrån fula ankungestadiet? I allafall de flesta jag sett är inga skönheter sina första år! Men hopptalangen brukar de ha ändå! Jävlaremej så kan de fula ankungarna hoppa, och göra det nära nog i sömnen!
 

Liknande trådar

Avel På senare tid har det stått en del om Mares of Macha i ridsportnyheterna, eftersom först Henrik von Eckermans MaryLou och nu senast...
2
Svar
38
· Visningar
3 837
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Takire
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 515
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Mitt fantastiska avelssto är numera 20 år, och våra försök på att göra en sista avkomma har tyvärr inte lyckats i år. Samtidigt så...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 638
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp