E
eirrraa
Hej! Jag heter eira och är ganska ny här. Jag skäms lite för jag har egentligen inte presenterat mig; men det är bara för att jag blir lite blyg, ni är alla så kloka och häftiga... 
Nu till ämnet.
Jag ska åka till Spanien och, om jag bestämmer mig för att stanna där en lite längre tid, åker jag hem en sväng och hämtar min hund. Så nu undrar jag om någon av er kloka bukare har några värdefulla tips eller råd.
Har ni flugit med hund och vad är i så fall era erfarenheter av det?
Är det någon särskilt som man bör tänka på?
Tror ni det är smidigare att åka tåg eller bila ner (hade tänkt flyga, men vill gärna höra era tankar, att flyga kanske inte självklart är det bästa och hundvänligaste alternativet)?
Är det någon som har varit med hund i Spanien?
Alla råd mottages tacksamt - om bästa transportburen, vilka misstag man ska undvika, hundvänligaste flygbolagen, (bästa sätten att lugna ner matte
), allt..!

Nu till ämnet.
Jag ska åka till Spanien och, om jag bestämmer mig för att stanna där en lite längre tid, åker jag hem en sväng och hämtar min hund. Så nu undrar jag om någon av er kloka bukare har några värdefulla tips eller råd.
Har ni flugit med hund och vad är i så fall era erfarenheter av det?
Är det någon särskilt som man bör tänka på?
Tror ni det är smidigare att åka tåg eller bila ner (hade tänkt flyga, men vill gärna höra era tankar, att flyga kanske inte självklart är det bästa och hundvänligaste alternativet)?
Är det någon som har varit med hund i Spanien?
Alla råd mottages tacksamt - om bästa transportburen, vilka misstag man ska undvika, hundvänligaste flygbolagen, (bästa sätten att lugna ner matte