Flyga med hund till Gran Canaria

Fast blir det inte lite knasigt att ge råd från vad du läst och tror när du inte upplevt det själv?!

Nä, egentligen inte. Man behöver inte ha upplevt allt själv för att uppmärksamma någon på att det kan vara på ett visst sätt. Det var inget råd heller. Du frågade varför jag hade valt ett mer hundvänligt alternativ. Så jag svarade på varför jag ansåg att det var mindre hundvänligt än andra typer av resor.

Sen om du tycker att hundrastningsmöjligheterna dit ni ska är tillräckliga för dina hundar så är det ju ditt beslut. Du känner dina hundar bäst. Och du vet bäst själv vilken typ av semester du vill ha och vad du vill göra. Vill man ligga på stranden blir man kanske lite besviken om det inte finns nån strand dit hundar är välkomna. Då är det ju bra om man fått nån liten indikation på förhand om att det kan vara så.
 
Uppdatering. 😉

Vi var till vet med hundarna och gjorde en hälsokoll där hundarna fick grönt ljus för att åka till Kanarieöarna. Så vi bokade flyg via Norwegian och hittade ett djurvänligt hotell. Som sedermera visserligen visade sig vara en privat lägenhet..

Vi var borta i 18 dagar och kom hem igår. Allt gick jätte bra och vi var faktiskt förvånade över hur väl mottagna vi blev överallt! Våra hundar har varit med oss överallt, både på restauranger, stränder och även poolen. Enda gången vi inte tog med dom var när vi åkte och handlade mat samt när vi gick i öknen.

På stranden så hade vi dom i väskor under solstolen och samma när vi var på restaurang då vi kände att dom var trygga i väskorna. Vi hällde vatten över dom innan så dom inte skulle bli för varma, framförallt mitt på dagen. Hundarna stortrivdes och vid ett tillfälle var jag tvungen att förklara för personen i solstolen bredvid att det inte var jag som snarkade utan hunden.. 🤣

På många ställen blev folk helt till sig och på ett ställe tror jag alla i hela personalen var ute och gullade med hundarna..😂

Vi såg någon enstaka gatuhund men lyfte då upp våra. Desto mer katter men dom flesta var rädda för hundarna så det var inga problem. Däremot måste jag säga att fy 17 vad dåliga dom var på att ta upp efter sina hundar!! Låg f*n skit överallt utanför där vi bodde.😝

Det var väldigt lite koll av hundarna, när vi åkte var det ingen som kollade alls och när vi kom fram fanns det inte en enda tullmänniska eller tullplats överhuvudtaget.. När vi skulle åka hem så frågade dom vid incheckningen hur mycket hundarna vägde inkl väska sedan en snabb koll i passen. På Arlanda när vi kom hem så hade jag föranmält att vi skulle komma men ingen koll där heller utan bara att gå rakt igenom.

Flygresan gick jätte bra både ner och hem! Vi hade bunkrat upp med hundtugg som vi matade med vid start och landning samt lite mitten av flygresan. Vi gjorde misstaget att ge dom lite för lite vatten på nerresan då vi var rädda att dom skulle bli väldigt kissnödiga så dom var väldigt törstiga när vi kom fram.. Hem gjorde vi inte om misstaget utan gav dom vatten från halva flygturen och framåt. Dom sov mesta delen och folk runt omkring undrade om vi drogat dom men dom är ju så vana vid att åka bil i sina väskor så för dom var det ingen större skillnad utan dom kopplade av och sov som sagt.

Vi planerar redan nästa resa om ett år!!

Bild när vi var och traskade vid Rock Nublo som är ett känt landmärke på Gran Canaria.
20191128_131309.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 482
Senast: Paddington
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 145
Senast: Millz
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 189
Senast: Nominous
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 584
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp