imzork
Trådstartare
Sv: Flyttfirmekutym
Men de var så trevliga och lät så hurtiga över telefon att jag nästan fick lite dåligt samvete för att de måste bära alla mina grejer. 
(Det är ju verkligen mina grejer också ... Maken har väl max. fem lådor, resten är mitt.)
Tack för svar alla! Det blir svårt att servera något "här" men på det andra stället ska jag se till att det finns i alla fall några flaskor vatten, en kanna kaffe och något ätbart.
Nä, slöisar får inget kaffe.Är de sena, söliga och gör sitt bästa för att maska - tji fika. Om de däremot är precis i läge när det är kaffetid, då brukar jag bjuda på en snabb kopp.
(Det är ju verkligen mina grejer också ... Maken har väl max. fem lådor, resten är mitt.)
Grejat! OK, någon ranglig låda är det säkert men det mesta är rejäla "köpelådor". Noll bananlådor! Har aldrig använt bananlådor, har aldrig förstått grejen.Det som förväntas av dig är att du, om du sköter packningen själv, har förpackat dina prylar väl i bra hanterbara lådor som klarar nedpackad vikt. Helst riktiga flyttlådor framför rangliga banankartonger etc
Nästa flytt tänkte jag leja ut packningen också.Om man önskar brukar de sköta både ned- och upp-packning (då i egna riktiga lådor). De skruvar isär, skruvar ihop, möblerar enligt önskemål och kan tom hänga upp tavlor och gardinstänger/gardiner (om inte uppsättningarna är för krångliga).
"Vår" firma tar 800 i timmen och debiterar för minimum 3,5 h. Jag är en evig pessimist så jag har budgeterat 10000 kr. för flytt (man blir så glad om det blir pengar över då!) men mer realistiskt slutar det nog på ca. 3200 kr.Jag som är i flyttartagen blir ju nyfiken på vad det kostar normalt med flytthjälp.
Tack för svar alla! Det blir svårt att servera något "här" men på det andra stället ska jag se till att det finns i alla fall några flaskor vatten, en kanna kaffe och något ätbart.