Födda 2006 del 14

Är ute i sadelträsket..igen:crazy:.
Sålde ju Loppans Alto när jag hade Bellona då den alls inte passade henne och hon fick en Anky som jag köpte av en bekant. Den har aldrig varit helt optimal till varken henne eller mig men var ju mest tänkt till det lilla tjejerna dressyrade..
Ergo sadeln som Bellona hade fungerade säkert men jag var inte helt överens med den då jag tycker mig hamna uppepå så jag sålde den.

Lånade hem en Erreplus samt bara för att testa en childeric..
Erreplusen var nog för smal och hon reagerade med att tjura vilket hon aldrig gör.
Childericen var sjukt jädra skön och jag hade ett väldigt nöjsamt ridpass men jag vill ej ha fasta paneler och grannen som kollade erreplusen idag avrådde mig från den goa franska.

Hon tyckte jag skulle titta på exempelvis amerigo Classic.
Har en budget på 20tkr absolut inte dyrare men får väl åka till någon sadelprovare.
Är bara lite skeptisk och tycker inte alltid jag haft så bra erfarenheter
 
Nu är vi inne på andra veckan med skritt.
Överbenet var inte så oförarglig som jag trodde i början.
Ett besök på kliniken med röntgen och ultra visade att både skenben och griffelben var påverkat. Kunde iof varit värre men nu blev det 4 veckor med lugn skritt och sen återbesök.
Blä så trist.
 
Nu har det gått en hel vecka sedan min älskade Julia för alltid blev en ängel 💔😔
Min sorg denna tiden har varit nästintill ohanterlig och jag har varit riktigt risig. Att ha så mycket kärlek till någon som man sedan tvingas släcka livet på, den känslan kan vara det vidrigaste jag varit med om.
Nu ska jag försöka ta mig vidare och uthärda den värsta sorgen och bli människa igen.
Många av Er har ju klarat det så tänker att det gör jag nog med tids nog..

Beklagar sorgen Tessalonica! Fy vad jobbigt! :heart

KL
Jag har jobbat typ 24/7 sen vi flyttade hit och har inte hunnit med hästen förrän enstaka gånger. Men han trivs fint i både stall och med hagkompis. De tycker han är så enkel och snäll. Det känns skönt.
Tyvärr hade vi strul med tappsko efter tappsko. Vi bytte ju hovis vid flytt, hästen fick stå mest och det var mkt mer broms här. Allt det ledde väl till de där tappskorna, trots insektsskydd, boots etc. Han har under våra 8 år ihop inte tappat så många som de 2 första månaderna här. Iom trasiga hovar etc gick det inte att träna utan skor heller.
Nu har vi bytt hovis och försöker börja hinna träna igång oss. Så hoppas jag dojorna får sitta. Han och jag behöver träna för att inte kackla ihop i kropparna. Och vi behöver nog träna för att han ska sluta tappa skor med. Vi har varit till tandis och så ska sambon få kiroprakta pålle också. Så får vi en bra grund att starta upp på.
Nu bör jag iaf tillfälligt ha mer tid för det.
Skitskönt iaf att de har bra koll på honom, saker sköts och det är god stämning.
Vi trivs själva super på gården också!
 
Nu är vi inne på andra veckan med skritt.
Överbenet var inte så oförarglig som jag trodde i början.
Ett besök på kliniken med röntgen och ultra visade att både skenben och griffelben var påverkat. Kunde iof varit värre men nu blev det 4 veckor med lugn skritt och sen återbesök.
Blä så trist.

Vad tråkigt! Hoppas det läker bra och snabbt.

@polly p
Känner med dig! Haatar sadelträsket! Jag ska försöka sälja 2 sadlar. Ska testa hos en med stora kanaler på sociala medier. Går inte det åker de till Sademagasinet eller likn.
 
Vad tråkigt! Hoppas det läker bra och snabbt.

@polly p
Känner med dig! Haatar sadelträsket! Jag ska försöka sälja 2 sadlar. Ska testa hos en med stora kanaler på sociala medier. Går inte det åker de till Sademagasinet eller likn.
Mm..det är drygt som den..
Men tror du inte det är lättare hos någon som sadelmagasinet?
Jag har ju inte tiden heller men måste faktiskt hitta något bättre till oss..
 
@happyrider tråkigt att det var mer än först befarat på pållan men tur att du är så försiktig och uppmärksam som du är.

Igår var Loppan hopphäst med dottern! Det är nog det roligaste som finns.
Fast hon är finare än på länge i dressyren också åtmindatonde hos tränaren. Inte riktigt samma i grannens padock eller skogen.
På lördag kan jag förhoppningsvis få hem hästarna hit om delarna till boxen kommit. Dom är hos grannen nu vilket varit skönt så man slapp ha dem ute i ruskvädret.
Har massa jobb kvar innan det är färdigt men går sakta framåt.
Lite hur dom två enklare boxarna kommer att bli.
Sen ska det bli två lite större.
Dom här är ca 3.40 *3.20 och känns ok rymliga ned iof.
 

Bifogade filer

  • 20180921_123717.jpg
    20180921_123717.jpg
    215,1 KB · Visningar: 26
Tack alla för Er omtanke :heart


@polly p Vilken himla lyx med nytt stall!!! Blev det kompositmaterialet i boxväggarna? Leverantör?
Skönt att få hem dem :)

@happyrider Hoppas att din fröken mår bättre.

Det är komposit eller plastplank i två av boxarna. Inredningen kommer från lrs stallinredning.
Vi ska mura ytterligare två.
Plastboxarna hoppas jag dock kunna flytta in hästarna i även om det är mycket övrigt kvar men smidigare att ha dem hemma även om det är jättenära till grannen där de bor nu..
 
Nu har vi varit på äventyr igen :D Ingen rosett denna gång utan första utanför placering som det så fint heter, delad tredjeplats i totalen av sex starter. Tyvärr fastnade inte speeden på film där vi kom två trots glädjefnatt och bocksprång :rofl:

Konstigt det där, rättar man till vissa pusselbitar hamnar andra på sned istället :p Förra gången fick vi t.ex. galoppanslag i tunnorna pga att jag ville igång lite för häftigt, nu tog jag det försiktigare och fick för många skrittsteg istället :banghead: :laugh:

 
Jag och Stråla tuffar på, vi tränar lite we tillsammans
35533026_686708161677222_267296718435909632_n.jpg

DSC_3108.JPG

Och så hoppar hon lite med medryttare

mobiluppladdning_5bb666c59606ee5bc3901917.jpg

mobiluppladdning_5bb666c22a6b228884a3e95f.jpg


Har börjat köra henne lite igen också men oftast luffar vi i skogen
dsc_3527_5b65f9b12a6b22a51c0e9a3e.jpg


Och så har jag en ny häst på foder, Stråla tycker om honom så mycket att hon mest är förbannad på honom för att han inte bryr sig om henne. Det är inte lätt alla gånger
dsc_3679_5b82f1a1ddf2b35c4ee25162.jpg
 
Här ligger vi i som små illrar även om det känns som vi aldrig blir klara med stallet..
Ska bryta av lite imorgon och åka på cr med Loppan. Dottern hoppar två låga klasser oxh jag kör ett program sen på em..
Nervös och jag har fått riktig tävlingsångest men Loppan har varit riktigt fin att rida och det här är ju på skoj i allra högsta grad.
Allting var både lättare och svårare med Bellona.
"Man saknar inte kon förräns båset är tomt"
 
Jag hittade hit :D Det har varit dålig uppdatering här. Jag har lyckats fixa nu så jag kan ladda över från telefonen till datorn. Så nu kommer äntligen en längre tränings film. Har inte kunnat det på super länge . Därav dåligt uppdate överlag. Vi har börjat nosa på Passage och piaff . Och wow vad det är svårt :crazy: Ja sa till Johan att jag vet inte riktigt vad jag gör men något blir ju rätt iaf :rofl: Vi får lära oss detta tillsammans och det är ju faktiskt väldigt roligt. Han kan ju faktiskt trampa ganska bra. Så det vi fick lägga fokuset på var att lyfta upp hans bogar istället så han lyfter mera fram. Samma i passagen. Där fick vi sträva efter en jämn takt och att han skulle bli loss i sidan. Man ser även skillnaden på passagen i början och i slutet av filmen. I början är det lite för mycket fram och han är lite för lång. Men i slutet får jag lite fason på vad passage egentligen är så där får jag ihop honom lite mera. Vi fick även göra övergång till galopp från passagen och det var svårare än jag trodde . Och som sagt detta är ju baby steg än så länge. Men KUL är det :heart

 
Nu har det gått en hel vecka sedan min älskade Julia för alltid blev en ängel 💔😔
Min sorg denna tiden har varit nästintill ohanterlig och jag har varit riktigt risig. Att ha så mycket kärlek till någon som man sedan tvingas släcka livet på, den känslan kan vara det vidrigaste jag varit med om.
Nu ska jag försöka ta mig vidare och uthärda den värsta sorgen och bli människa igen.
Många av Er har ju klarat det så tänker att det gör jag nog med tids nog..

beklagar :heartheart:heart
 
Jag hittade hit :D Det har varit dålig uppdatering här. Jag har lyckats fixa nu så jag kan ladda över från telefonen till datorn. Så nu kommer äntligen en längre tränings film. Har inte kunnat det på super länge . Därav dåligt uppdate överlag. Vi har börjat nosa på Passage och piaff . Och wow vad det är svårt :crazy: Ja sa till Johan att jag vet inte riktigt vad jag gör men något blir ju rätt iaf :rofl: Vi får lära oss detta tillsammans och det är ju faktiskt väldigt roligt. Han kan ju faktiskt trampa ganska bra. Så det vi fick lägga fokuset på var att lyfta upp hans bogar istället så han lyfter mera fram. Samma i passagen. Där fick vi sträva efter en jämn takt och att han skulle bli loss i sidan. Man ser även skillnaden på passagen i början och i slutet av filmen. I början är det lite för mycket fram och han är lite för lång. Men i slutet får jag lite fason på vad passage egentligen är så där får jag ihop honom lite mera. Vi fick även göra övergång till galopp från passagen och det var svårare än jag trodde . Och som sagt detta är ju baby steg än så länge. Men KUL är det :heart


Shit vad ni är duktiga !!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 602
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 582
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp