Saybia

Trådstartare
Har bestämt mig för att byta foder åt min hund och behöver lite tips.
Hon äter just nu James Wellbeloved och det verkar ju vara ett jätte bra foder MEN min vovva har svårt att hålla vikten - hon äter bra, mellan 3-5 dl per dag men är ändå för smal i mitt tycke.
Tidigare åt hon RC's valpfoder och det höll hon vikten bra på men blev lite risig i magen, fick lite sämre hud samt åt rätt dåligt av det i slutändan (less).

Så, nu är jag ute efter ett bra foder som gör att hon går upp lite i vikt. Gärna ett foder med inte alltför hög protein % då just den ras jag har (kinesisk nakenhund) kan vara lite överkänslig mot vissa proteiner.
Just nu snurrar det i skallen av alla de sorters foder som finns inom Royal Canin, Hills, Eukanuba mfl.

Så, vad skulle ni rekommendera?

(Kan tillägga att hon åt Robur Low Protein ett tag men det tålde hon inte - vet därför inte om jag vågar prova Doggys sortiment igen)

Sv: Fodertips

Vilket märke ger du? Blir det dyrt?
Är det inte bökigt att tänka på att tina mm?

Nutra Nuggets..:idea:
Bra foder!

En kompis hade en rottis-tik som hade väldigt lätt för att bli lite överviktig.
Hon gick upp alldeles för mycket i vikt av det fodret.
Kanske det kan vara nåt?

Jag svarar också ;)

Jag ger min hund Klass Färskfoder. Det är en rutin att tina. Man tar upp en korv på kvällen, tinar till morgonen, tar upp en samtidigt som man ger hunden sin frukost. Som tinar tills kvällen osv. I början var det kanske lite krångligt, i nödfall så har man fått slänga in det i micron.

Kostar drygt 160:-/10 kg. Min hund får 1 kg om dagen (två korvar). Betalar väl kanske 450kr per månad. Vilket jag inte anser vara farligt dyrt då hunden mår så otroligt bra av det!

Sen kan man nog köpa störra lass billigare, jag har tyvärr inte frysplats för mer än en låda åt gången.

Magnussons foder tycker jag är jättebra! Det är ju helt naturligt och de flesta hundar älskar det!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
7 305
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 153
Senast: Lilla-S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka