Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pärlan har inte haft vintervila än, vi ska på vetcheck om 2 veckor och oavsett tänkte jag att hon skulle få vila ca en månad efter det.

Annars har jag inte så mycket plan, vill gärna prova rida 5-årsprogrammen och helst Breeders i dressyr igen. Vill också göra någon fälttävlansstart om det hinns med när vi väl får börja tävla. Beroende på hur det känns under våren blir jag kanske mer sugen på att starta Breeders i fälttävlan istället. :p
Vad kul med breeders fälttävlan. Min tanke är att styra in på detta. Tycker fälttävlans träningsupplägg med allsidig träning är riktigt bra. Bidrar till starka hållbara individer.
 
Så spännande med beteckningen :)
Åh så härligt med snö! (Även om de blir styltor...) Här har vi precis fått minusgrader och allt är stenhårt :wtf: Förvisso mindre lerigt osv men tråkigt att inte kunna göra mer än att skritta ute!
När du rider ut har du inget gärde du kan rida intill kanten eller en gräsbrana? Brukar oftast vara lite mjukare där trots frost så man kan trava lite också.
 
När du rider ut har du inget gärde du kan rida intill kanten eller en gräsbrana? Brukar oftast vara lite mjukare där trots frost så man kan trava lite också.
Inte något bra gärde vi kan rida på nu denna årstid tyvärr men kanske kan rida lite i kanten, värt att testa :) Nu kom snön hit idag äntligen så nu blir de uteritt i snön i morgon :D:D
 
Lyckades få med mig sällskap på en lunchuteritt idag så jag kan faktiskt bjuda på mer än bara ett par öronbilder från turen idag :)
202101071252018922.jpg


202101071243496363.jpg


Och en öronbild också som bonus :)

202101071243508932.jpg
 
Nu har vi flyttat till nya stallet! Nelly har varit rätt uppstressad men hoppas att hon snart kommer till ro❤️
Avskyr verkligen när hon blir såhär stressad, får ont i magen av att titta på henne när hon håller på. Hon kör någon slags rodeo i boxen stundtals och däremellan ser man att hon är rätt spänd och stissig..

Imorgon kommer jag plegga henne innan hon ska ut till hagen. Vill inte ha några tokryck..
 
Nu har vi flyttat till nya stallet! Nelly har varit rätt uppstressad men hoppas att hon snart kommer till ro❤️
Avskyr verkligen när hon blir såhär stressad, får ont i magen av att titta på henne när hon håller på. Hon kör någon slags rodeo i boxen stundtals och däremellan ser man att hon är rätt spänd och stissig..

Imorgon kommer jag plegga henne innan hon ska ut till hagen. Vill inte ha några tokryck..
Hoppas hon lugnar ner sig snabbt!

lite nyfiken på vilken anläggning du flyttat till? Om jag fattat rätt i vilken stad du bor i har jag ju bott där också om än för ganska länge sen
 
Vi har flyttat till Stora Sjögestad! Det ligger granne med Vretaskolan 😊
Där har ju till och med jag haft häst! Jag hade ett boxvandrande fullblodssto då (som är mamma till min 5-åring), var orolig för att hon inte skulle trivas i ett så pass stort stall men det var ett av de traditionella stall som hon trivdes bäst i. Hoppas att ni också kommer att trivas!
 
Där har ju till och med jag haft häst! Jag hade ett boxvandrande fullblodssto då (som är mamma till min 5-åring), var orolig för att hon inte skulle trivas i ett så pass stort stall men det var ett av de traditionella stall som hon trivdes bäst i. Hoppas att ni också kommer att trivas!
Så kul!
Vi står i ett av de mindre stallen (finns just nu 4 eller 5 stall på anläggningen), det verkar lugnt i stallmiljön av vad jag sett hittills 😊
Jag tror vi kommer trivas bra, hoppas bara att hon snabbt acklimatiserar sig👍
 
Nu har vi flyttat till nya stallet! Nelly har varit rätt uppstressad men hoppas att hon snart kommer till ro❤️
Avskyr verkligen när hon blir såhär stressad, får ont i magen av att titta på henne när hon håller på. Hon kör någon slags rodeo i boxen stundtals och däremellan ser man att hon är rätt spänd och stissig..

Imorgon kommer jag plegga henne innan hon ska ut till hagen. Vill inte ha några tokryck..

Hoppas hon landar snabbt och snart är sitt vanliga jag igen :)
 
Hur ofta hoppar ni era 5 åringar?
Eller har planer att göra detta året?
Alt kör markträning eller bommar och cavaletti?
Min är ju dressyrhäst men hade gärna hoppat ganska regelbundet. Kan tänka mig att det blir någon gång/månad men inte varje vecka. Har tidigare tömkört över bommar oftare än ren hoppning
 
Min är ju dressyrhäst men hade gärna hoppat ganska regelbundet. Kan tänka mig att det blir någon gång/månad men inte varje vecka. Har tidigare tömkört över bommar oftare än ren hoppning
Varierad träning är ju bra oavsett om det är en dressyr eller hopphäst 😊
Oftast tycker ju dressyrhästar det är kul med små hinder 😄
Tömkörning gillar jag också.
 
Varierad träning är ju bra oavsett om det är en dressyr eller hopphäst 😊
Oftast tycker ju dressyrhästar det är kul med små hinder 😄
Tömkörning gillar jag också.
Självklart är det bra med varierad träning, men tiden räcker inte riktigt till att göra båda på regelbunden basis. Är svårt att hoppa hemma i stallet, dels är underlaget lite halt på vissa ställen men framförallt så finns det inte så mkt hindermaterial.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 941
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 600
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 411
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 903
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp