Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med er andra om att det är svårt att hinna med allt man vill och samtidigt ge hästen tillräckligt med vila!😃
Noella har fått jobba 3-4 ggr i veckan, tanken har varit max 1 pass i ridhus/ridbana per vecka, men någon vecka har det blivit 2. Försökt jobba 1 pass i veckan från marken, och då oftast med equiband. Antingen genom equibodybalance eller promenad. Resten uteritter eller körning(lite sporadiskt dock).😉
Tanken är väll att lägga till något pass nu som 5-åring.
Jag rider för dressyrtränare varannan vecka och ibland något extra pass.
Hopptränar ett par ggr i månaden för tränare, men hoppar aldrig när jag är själv. Tycker inte jag är tillräckligt duktig i hoppning utan vill ha någon som säger hur jag ska lösa problem om de uppstår!😃
Har hoppat bana på 90 cm och det är fullt tillräckligt för mig!😉

Idag har Noella fått en check för att se så hon inte har några låsningar eller spänningar i kroppen och även kollat så att ssdlarna ligger ok.
Gjorde även en djupvågsbehandling. Hon tycker det är så skönt, nästan somnar i stallgången!😁
Hon var väldigt mjuk och fin i kroppen och sadlarna var helt ok, så det känns skönt!😃
Brukar kolla över henne var 6 månad så allt är ok, skulle jag märka att något är konstigt blir det ju koll tidigare!😃
 
Lugnare häst idag! Hon fick iofs pleg så det kan ju ha inverkat lite😉
Men känns bra. Hon hade druckit inatt och även legat ner och sovit, goda tecken👍

8F040B55-FC67-42CB-8D2F-8DAFD7C56BFD.jpeg
 
Hur känns det nu generellt med allt nu då på de nya stället när hon landat lite? :)
Det känns bra :)
Mitt intryck hittills är att det är ordning och reda, bra säkerhetstänk och kompetens hos stallägare och personal och sånt tycker jag är jätteviktigt. Jag kan vara en ganska nojig och noggrann hästägare och uppskattar om stallägaren är med på spåret, jämfört mot tidigare då jag ofta upplevt att jag anses som jobbig eller överdriven när jag påtalar vissa saker eller vill ha det på ett visst sätt.

Hästarna går ganska korta dagar i rasthagar, kanske inte så stimulerande men just nu tycker jag att det känns skönt. Dels slipper hon sjukhage nu eftersom hennes vanliga hage inte uppmanar till spring och bus, skaderisken känns markant lägre och en stor fördel är att det inte är det minsta lerigt! Nelly verkligen avskyr lera och blöta, hon kan bli ståendes och inte vilja röra sig när det är för lerigt och nu märker jag att hon skrittar omkring mycket mer i hagen när det är platt och torrt 👍

Det jag saknar är såklart mina kompisar från förra stallet!
 
Det känns bra :)
Mitt intryck hittills är att det är ordning och reda, bra säkerhetstänk och kompetens hos stallägare och personal och sånt tycker jag är jätteviktigt. Jag kan vara en ganska nojig och noggrann hästägare och uppskattar om stallägaren är med på spåret, jämfört mot tidigare då jag ofta upplevt att jag anses som jobbig eller överdriven när jag påtalar vissa saker eller vill ha det på ett visst sätt.

Hästarna går ganska korta dagar i rasthagar, kanske inte så stimulerande men just nu tycker jag att det känns skönt. Dels slipper hon sjukhage nu eftersom hennes vanliga hage inte uppmanar till spring och bus, skaderisken känns markant lägre och en stor fördel är att det inte är det minsta lerigt! Nelly verkligen avskyr lera och blöta, hon kan bli ståendes och inte vilja röra sig när det är för lerigt och nu märker jag att hon skrittar omkring mycket mer i hagen när det är platt och torrt 👍

Det jag saknar är såklart mina kompisar från förra stallet!
Så skönt att det känns bra! :) Hoppas detta innebär att ni kan få komma igång nu på riktigt när hon landat ordentligt och att 2021 blir skadefritt :)
 
Har du märkt resultat av equibandet?
Jag har inte hunnit jobba med det tillräckligt mycket ännu (haft en viloperiod nyss) men tycker vi börjar komma till fin avslappning i traven nu och att hon börjar jobba mer genom kroppen :)
Är inne på att även lägga till det (kanske bara magbandet) när jag tömkör, man kan ju ha det när man rider så borde ju funka även på töm :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 848
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 477
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 314
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp